Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nilkkojen nyrjähdykset vauvalla.

Vierailija
19.12.2005 |

Meillä 11kk ikäinen vauva. Opettelee seisomista ja kävelyä jatkuvasti. Molemmat nilkat ovat nyrjähtäneet kerran. Ekalla kerralla vietiin lääkäriin. Lääkäri sanoi ettei mitään vakavaa. Mutta vauva aristi jalkaa viikon verran ja oli tosi kivulias. Nyt toisella kertaa ei mennyt niin pahasti. Nilkka oli kipeänä vain pari päivää. Nyt tuntuu pelkäävän seisomaan nousua, vaikka mieli tekee kovasti. Mulla itelläni sama ongelma. Nilkat ja ranteet nyrjähtää tosi helposti. Eli periytyvääkö tämä on ja voiko jotain tehdä, että vauvalle tulisi vahvemmat nilkat. Meillä on reilun kuukauden päästä aika ortopedille, mutta ois kiva tietää onko kellään samallaista ongelmaa?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli vauvalla oli jotenkin " vetelät" nilkan ja tämä vauva käytti jotain erityiskenkiä aina sisälläkin. Eli ne oli jotenkin tukevammat nilkan kohdalta, kuin tavalliset vauvojen " kävelykengät"



Varmaan ruokavaliolla voi jotain tehdä tuommoisten asioiden eteen, mutta muuten en kyllä osaa auttaa...



Vierailija
2/10 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lapsia on itsellä + lähipiirissä paljon. Eli en usko, että tuo kovinkaan yleistä on.

Minullekkin tuli mieleen, että jospa hankkisitte lapselle jotkin hyvät kengät sisäkengiksi. Sellaiset kesäkenkätyyliset, ettei käy kuumaksi ja lapsi hermostu kenkiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni tulehduskipulääkkeellä ja levolla pahin ohi vuorokaudessa. Mitään hilipatikenkiä tai huonoja saappaita en ole senkoommin käyttänyt lapsilla.

Vierailija
4/10 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten kenkiä. Oulusta ostimme Respectasta.

Vierailija
5/10 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikävää ja pitää opetella elämään ettei nyrjähdyksiä, sijoiltaan menoja ja kipuja ilmenis paljoa

Vierailija
6/10 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko jollain vielä tietoa/kokemusta aiheesta? AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/10 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastenlääkärin tai lastenortopedin vastaanotolle!

Ei kannata jättää tutkimati, ettei tule jälkiseuraamuksia.

Vierailija
8/10 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinkuin jo ekassa viestissä mainitsin. Vieläkö jollain kokemuksia/kommentteja löytyis? Kiitos! AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/10 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenlääkäri määräsi käyttämään tukevia sisäkenkiä, käytännössä normaalia korkeavartisempia sandaaleja siihen saakka sisälläkin, kunnes nivelsiteet vahvistuvat ja jaksavat riittävästi tukea nilkkaa.



Eli kyllä suosittelisin teillekin hankkimaan kunnon sisäkengät nyt heti, eikä odottamaan ortopedille (?) pääsyä kuukauden päästä.

Vierailija
10/10 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallisesta kenkäkaupasta vai jostain erikoisliikkeestä? Olen joitain kenkiä kokeilluit vauvalla pitää tässä kotosalla, mutta jalka hikoaa kovasti. Se nyt tietysti on pienempi vaiva kuin nyrjähdykset. Nilkka tuntuu olevan kyllä löysä. Kenkääkin on vaikea saada jalkaan, kun tuntuu että nilkka pyörii miten sattuu :(