Opet huomio huomio!!!
Olen harjoittelussa ja tehtäviini kuuluu " harjoitella" ALLU-testien tekemistä ja tarkistamista. Olen tarkitellut luetun ymmärtämisen osuutta ja nyt iski ongelma. Miten se pisteytetään? Tuleeko pisteet pelkästään oikeista vastauksista vai vaikuttaako siihen se, miten pitkälle on ehtiny tehtäviä tehdä. Esim. jos ehti tehdä 18 kohtaa ja niistä kaksi oli väärin, niin tuleeko tästä sitten 16 pistettä?
Kommentit (4)
siis lapsilla oli 2 minuuttia aikaa tehdä testiä.
pisteet oikeista vastauksista, ei miinuksia vääristä ja sitten katsot normitaulukosta, mihin sijoittuu ikä- ja luokkatasonsa mukaisesti (ensisijaisesti luokkataso, mutta rajatapauksissa kannattaa katsoa myös ikää) =)). Työn iloa.
eli sillä ei ole merkitystä, miten pitkälle oppilas on ehtinyt. Jos toinen on ehtinyt tehdä 17 kohtaa, jotka kaikki oikein ja toinen 19 kohtaa, joista 17 oikein, niin molemmat saavat siis 17 pistettä. Anteeksi nyt tämä tarkistuksen tarkistukseni:)
minusta olisi järkeenkäypää antaa tuosta 16 pinnaa, mutta en muista, kun tekemistäni allu-testeistä on jo 5 vuotta aikaa