Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terveyden-/sairaanhoitaja tms.! Jos 1 v. lapsi ei ole kertaakaan sairastanut mitään

Vierailija
14.10.2005 |

onko hänellä keskivertoa parempi vai huonompi vastustuskyky (juuri sen takia kun ei ole sairastanut) ts. kehittyykö hyvä vastustuskyky ilman sairastamista?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vesirokon, muistaa elimistösi puolustusjärjestelmä todennäköisesti ensi kerralla miten tauti voitetaan.



eri asia on sitten, että jotkut ihmiset ovat alttiimpia sairastumaan kuin toiset. sitäkin jotkut kutsuvat vastustuskyvyksi.



virusten ja bakteerien käyttäytyminen on kuitenkin erilaista, bakteereista ei elimistöön jää muistijälkiä, vaan bakteeritulehduksia voi tulla aina vaan.

Vierailija
2/12 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä olisi voinut saada taudin? Imetätkö?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka kävimme kerhoissa ja puistoissa jne. Nyt hän on jo kahdeksan vuotias. Hän on edelleen vähän sairastavaa tyyppiä. Toisinaan hän saattaa sairastaa saman flunssan kuin muu perhe, mutta tosi lievänä ja lyhyenä. Viimeksi olimme vatsataudissa. Hänellä se kesti puolipäivää, kun veli oli viikon sairaana.

Vierailija
4/12 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

1v iässä kuin yhdet flunssat. Mutta kun aloittivat pk:n niin johan alkoi sairastaminen, silloin oli ikää 4v.

Vierailija
5/12 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


. Viimeksi olimme vatsataudissa. Hänellä se kesti puolipäivää, kun veli oli viikon sairaana.

siis onhan hän ollut sairaana :O

Vierailija
6/12 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan ei tuukkaan välttämättä sairasteluja. Itse olen käynyt molempien kanssa vauvoista saakka kaikennäköisissä jumpissa, kerhoissa, puistoissa jne., ollaan sairasteltu kyllä mutta kun poika viime syskynä oli muutaman kuukauden tarhassa, ihmettelivät tarhatädit miksi miedän pojalla ei koskaan nenä vuoda tms.Oli kossi saanut vastustuskykyä jo pienempänä:)

Monesti se on niin että viim. sitten kun muksut menee tarhaan, alkaa vuoden tauti helvetti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/12 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset


Monesti se on niin että viim. sitten kun muksut menee tarhaan, alkaa vuoden tauti helvetti.

[/quote]




Tai sitten ei. meidän 2 tyttö aloitti elkussaa päiväkodissa, ja hanellä on ollut vain pari nuhaa, ei kuumetta, ei vatsatautia, vaikka sellaisia siellä joillain lapsilla on ollut. Hänellä ei ole ollut vielä koskaan kuumetta. Uskon todella, että hän ei kovin helposti myöhemminkään sairastele.

Vierailija
8/12 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla luonnostaan erinomainen vastustuskyky?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/12 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiettyä taudinaiheuttajaa saadaan saamalla jotain virusta elimistöön. Jokainen lapsi taatusti saa viruksia, mutta aina niitä viruksia ei tule tarpeeksi tai eivät pääse lisääntymään, jotta voisivat aiheuttaa taudin. Tällöinkin elimistöön jää muistijälki, ja seuraavan kerran kun ko virukset tulevat elimistöön, elimistö tunnistaa taudin ja pystyy tappelemaan sitä vastaan. Eli pienikin määrä virusta riittää ko hommaan. ROkotukset perustuu osittain samaan juttuun, eli monessa rokotteessahan on inaktivoitua virusta (eli ei pysyt aiheuttamaan tautia, mutta elimistö saa kuitenkin " reseptin" vasta-aineitten tekoon.)

Eli kyllä voi olla täysin samanlaiset vastustuskyvyt lapsilla, vaikka toinen ei olisi sairastanut ollenkaan. Sitä vaan ei pysty näkemään päällepäin, kuinka paljon mitäkin virusta kenelläkin on elimistössä milloinkin...

Allergioita syntyy myös enemmän, mikäli lapsi elää liian puhtaassa ympäristössä, ja tässäkin pätee sama homma, ei aina tarvitse sairastua, riittää kun altistuu.

Vierailija
10/12 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis terkkari ja kansanterveystieteen opiskelija,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/12 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnes muutimme tänne Belgiaan hänen ollessa neljävuotias. Ensimmäisenä vuotena lapsi sairasti varmaan 30 kertaa.

Vierailija
12/12 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä uskotaan, että lapsen pitää sairastaa 75 virustartuntaa tullakseen vastustuskykyiseksi. Olen päätellyt, että tämän vuoksi ihmiset vievät sairaat lapset kouluun (kaikki yli 3 v käyvät " koulua" ). He uskovat, että ennemmin tai myöhemmin on tuo 75 tautia koluttava läpi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme