Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ekologinen yleispuhdistusaine? Onko tämä hyvä?

Vierailija
14.11.2008 |

http://www.iloinenmaapallo.fi/ruohonjuuri/product_info.php?cPath=62_64&…



Ja ottaisin mielelläni mielipiteitä vastaan myös noista muista pesuaineista sekä kosmetiikasta!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta yleispuhdistusaineesta en tiedä,

mutta jonkun lehden testissä pesupähkinät pesivät muistaakseni ruohotahroja lukuunottamatta kaikki muut tahrat yhtä hyvin kuin tavalliset pesuaineet. Valkaiseva vaikutus puuttui pesupähkinöistä myös.

Vierailija
2/13 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiskiainetta ja mäntysuopaa sen sijaan. Vesipestäville pinnoille käytän Universal Stonea ja vessan pesuun minulla on erillinen pesuaine.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Sahampoota ja vessanpesuainetta jota käytän myös pytyn pesuun.



Ekoa on käyttää niin vähän pesuaineita kuin mahdollista. ja mulla ei huushollin pesuun m uuta olekkaan kuin tuo yksi (oliskos se tuo sama en muista) ja sitten ikkunanpesuneste peilien pesuun...... Mutta kun se loppuu (riittäää ikuisuuden) niin en osta sitäkään enää......



Astiankpesuaine mulla on sumupullosssa johon laitan 95% vettä ja väriksi vähän Fairyä. Täsmä suihkutyan sitä sit käsin pestäviin astioihin..... Kestääää IKUISUUDEN........ Kun kaatelin sitä pullosta niin pullo loppui hyvinkin äkkiä.



Pyykinpesuainetta käytän 25-30ml sen 50-75 millin sijasta jonka valmistaja käskee sitä käyttää ja IHAN puhdasta tulee... Jopa vaippapyykistä ;)

Vierailija
4/13 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko noiden pesupähkinöiden kanssa käyttää samaan aikaan sappisaippuaa, eli laittaa ruokatahroihin sappisaippuaa ja sitten koneeseen pesupähkinöiden kanssa?

Vierailija
5/13 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

suihkupulloon laitettuna vettä, fairya, etikkaa ja lorauksen sitruunamehua. Halpaa ja poistaa hajut todella hyvin! Etikkaa käytän myös pyykkien huuhteluaineena.

Vierailija
6/13 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei pyykinpesuaineesta.

Tuosta yleispuhdistusaineesta en tiedä,

mutta jonkun lehden testissä pesupähkinät pesivät muistaakseni ruohotahroja lukuunottamatta kaikki muut tahrat yhtä hyvin kuin tavalliset pesuaineet. Valkaiseva vaikutus puuttui pesupähkinöistä myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/13 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään enemmän ekoverin pesuaineista. Ekover on riittoisampaa ja tuoksu on parempi. Ole hyvän tuoksu menee aika äkkiä jotenkin tunkkaiseksi esim. lattiaa pestessä. Ole hyvän käsitiskiaine ei myöskään ole kovin riittoisaa, rasvaisiin kattiloihin joutuu lorauttamaan ainetta useaan otteeseen. Mutta peruspesussa ovat molemmat ihan hyviä, plussaa se, että saa myös usean litran päniköissä ja että ovat kotimaisia.

Vierailija
8/13 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesupähkinöitä mulla jo onkin. Mutta mitäs mieltä olette siitä, kun äitini kyseli että tappaako nuo pesupähkinät bakteerit pesussa? Mä en oo ajatellu koko asiaa ja meidän äiti onkin vähän bakteerikammoinen.. =)



Noissa vessanpesuaineissa mietin itsekin kyllä tuota asiaa, tappaako bakteerit?



Ole hyvässä on tosiaan se hyvä puoli että on suomalainen tuote.



ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/13 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Pesuaineen tarkotus yleensäkin on poistaa veden pintajännitys jotta se itse vesi+hankaus puhdistaisi. Ja sen lisäksi tiettenkin jonkinmoinen puhdistusvaikutus...... Mutta etteuskokkaan kuinka pienellä pesuainemäärällä tulee toimeen....



Desitolkulla ainetta on sairasta rahan ja luonnon tuhlausta. kun about 3tl riittää....



Voi voi noita bakteerikammoja.... Toiset tosiaan pesee paskavaippapyykin pelkällä pienellä määrällä pesupähkinöitä ja TÄYSIN puhdasta tulee.... Jos tei tule on syytä ottaa yhteyttä koneen valmistajaan.. Koneessa on vikaa!!!



Ainiin... Kysyppä äidiltäsi miten entisajan ihmiset tuli toimeen pelkän nyrkkipyykin voimin;)

Vierailija
10/13 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti, se on ekologista, edullista ja nostalgista :)

Meillä käytetään sitä vedellä laimennettuna suihkupullossa keittiössä, lattianpesuun jne yleispuhdistukseen.



Lisäksi meillä on Ecoverin astianpesu- ja pyykkäysaineita ja Tolua vessanpesuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/13 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovatko oikeasti ekologisia? vai vaan nostalgisia?



mäkin kuulisin mielelläni ekologisesta yleispuhdistusaineesta lisää

Vierailija
12/13 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat molemmat mäntyöljyyn pojautuvia ja syntyvät paperiteollisuuden sivutuotteina, joten siinä mielessä niiden valmistus on hyvinkin ekologista. Tolu on biologisesti hajoava ja fosfaatiton pesuaine. Mäntysuopa on saippuaa, sen ympäristövaikutuksista en ole perillä, mutta luonnontuote se on joka tapauksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/13 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesupähkinöitä mulla jo onkin. Mutta mitäs mieltä olette siitä, kun äitini kyseli että tappaako nuo pesupähkinät bakteerit pesussa? Mä en oo ajatellu koko asiaa ja meidän äiti onkin vähän bakteerikammoinen.. =)

Noissa vessanpesuaineissa mietin itsekin kyllä tuota asiaa, tappaako bakteerit?

Ole hyvässä on tosiaan se hyvä puoli että on suomalainen tuote.

ap


Ne kyllä poistuvat juuri kuten seuraava sanoi, koska pintajännitys muuttuu. Lisäksi 90 asteessa peseminen tappaa kyllä talossa ja puutarhassa, mutta jo pelkkä 60-asteinen vesi tuhoaa suuren osan viruksista, ja saippuan kanssa 40-asteinen vesi hoitelee pöpöt pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi