Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsella purentavirhe, mutta kunta ei hoida - me maksamme vuodessa n. 60 000 euroa veroja

Vierailija
19.11.2008 |

Oikoja totesi, että lapsella on purentavrhe, jota kunta ei hoida kun on niin lievä. Mutta jos lapsi olisi hänen, hän ehdottomasti hoidatuttaisi asian, koska voi aiheuttaa ongelmia aikuisena. Yksityisellä hoito maksaa kuulemma tuhansia euroja, mutta että jos vain on varaa, niin kannattaa hoidattaa.



Jotenkin potuttaa se, että meillä vanhemmilla on kummallakin työterveyshuolto, eli ei rasiteta kunnallista, lapset eivät juuri sairasta ja veroja maksetaan ihan sikana, mutta mitään ei saada koskaan. AIna ollaan vaan maksumiehinä ja täälläkin palstalla huutaa kuoro käsi ojossa että antakaa lisää ja lisää vaan, pienituloisille vaan kaikki! Mekin tehdään varmasti saman verran töitä kuin tekin ja sen lisäksi elätetään isoa joukkoa täällä Suomessa.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

veroja ton verran, niin hoidattakaa myös hampaanne yksityisellä. Ei se, että maksaa paljon veroja tarkoita, että kaiken pitäisi siten olla ilmaista!

Jos olisitte pienituloinen perhe ja joutuisitte maksamaan itse oikomisenne, niin kyllähän se teidän perhettä paljon enemmän kirpaisisi.

Vierailija
2/34 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli itellä yläasteikäisenä kivat draculan hampaat. Kulmahampaat siis tulivat hymyillessä huulen päälle. Purentavirhe oli niin pieni, että kaupunki ei sitä maksanut, joten kävimme asian hoitamassa muualla. Hintaa tuli 10 000-15 000mk, mutta mä sain valita, että hoidetaanko mulle hampaat vai haluanko mä mopon. No valitsin hampaat ja en ole katunut!



Ja toi oli kahden-kolmen vuoden hoidosta, joten ei todellakaan ollut kallista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo hoitamatta jättäminen johdu siitä, että maksatte paljon veroja.

Vierailija
4/34 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

veroja maksetaan ihan sikana, mutta mitään ei saada koskaan.

mitä merkitsee sana infastruktuuri ja mieti sitten uudestaan "etkö saa koskaan mitään"...

Vierailija
5/34 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinvointivaltion perustahan on, että kaikki saavat osansa julkisista palveluista. Muuten systeemi ei yksinkertaisesti toimisi. Turha on siis pienituloisten valittaa, ettei rikkailla olisi yhtäläisiä oikeuksia yhteiskunnan maksuttomiin/vahvasti tuettuihin palveluihin. Ap:nä yrittäisin vielä purnata vastaan. Korosta lapsen oikeuksia ja sitä miten tämä kärsii, jos ei pääse oikomishoitoon. Itse olen saanut montakin asiaa läpi, kun en ole tyytynyt ensimmäiseen kielteiseen päätökseen.

Vierailija
6/34 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

useamman tonnin hoito.



Keskimmäisen oikaisun sen sijaan on kaupunki maksanut, ja sitä rumbaa on kestänyt kohta 9 vuotta.



Mielestäni lasten hoidot pitäisi kyllä tulla kaikki kaupungilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/34 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä muuten on yksi, joka maksaa veronsa Suomeen, muttei oikeasti hyödy Suomen verokertymästä henkilökohtaisesti.



Asumme ulkomailla ja saan palkkani Suomeen.

Vierailija
8/34 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella eri tavoin. Riippuu ihan kaupungin politiikasta ja budjetista. Siittä vaan barrikadeilla vaatimaan kuntaanne parempaa hammashoitoa (mutta varaudu myös maksmaan sitten enemmän veroja tai tinkimään jostain muusta palvelusta).



Vai meinasitko että kun olette niin hyvätuloisia, niin teidän pitäisi saada kunnalta parempaa palvelua kuin köyhien?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/34 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on poikkeus, jos lapsi ei käy jossain oikomis- tai purentavirhehoidossa. Meilläkin kaikki kolme lasta ramppaa hammashoidoissa - kohta kaupunki on täynnä väkeä jolla hymy on kuin Jenkkilässä.

Vierailija
10/34 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykytilannetta en tiedä, että onko rahat loppunut kaupingista. Vielä tuossa 2000 -luvun alussa Hyvinkäällä korjattiin kunnallisessa oikomishoidossa pelkät kauneusvirheet eli, että lapsella ei ollut edes purentavirhettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/34 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulisin tulotason olevan sellainen että olisi syytä otta vakuutukset monienkin asioiden varalle.



Meilläon pienemmilläkin tuloilla otettu riittävät vakuutukset, joilla sitten voi kiikuttaa lapsen yksityiselle ja kiikutettu onkin.



Toki vakuutukset maksavat, mutta elämä on. Asian voi tehdä monella tavalla.

Vierailija
12/34 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on varaa viedä lapsi yksityiselle, ei se ole siitä kiinni. Vaan siitä, että kunnallisen oikojankin mielestä vika tulisi korjata, mutta kunta ei halua maksaa siitä. Ja siitä, että lapsi ei saa tarvittavaa terveydenhuoltopalvelua kunnalta - entä jos me vanhemmat olisimme sitä mieltä että mitä se haittaa jos on leuat vinossa emmekä jostain syystä haluisi maksaa niitä muutamaa tonnia? Lapsi ei voi itse tehdä asialle mitään ja kärsii siitä sitten aikuisena. Me totta kai maksamme, mutta entä ne lapset joiden vanhemmat ei voi tai halua maksaa?



Ja kyllä ketuttaa myös se, että joka asiasta maksat ihan viimeisen päälle ja muut on käsi ojossa koko ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/34 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapauksia,tuskin olisi edes resursseja niitä hoitamaan vaikka rahaa löytyisi

Vierailija
14/34 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsella ristipurenta joten varmasti päästään. Pienet viat voi korjauttaa yksityisellä, varsinkin jos on rikas. Me ollaan köyhiäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/34 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on poikkeus, jos lapsi ei käy jossain oikomis- tai purentavirhehoidossa. Meilläkin kaikki kolme lasta ramppaa hammashoidoissa - kohta kaupunki on täynnä väkeä jolla hymy on kuin Jenkkilässä.

Mä olenkin ajatellu että jos meillä löytyy lapsilta purenta-/kauneusvrhe jota ei Turussa korjata niin muutetaan Naantaliin :-).

Vierailija
16/34 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hampaisiin...



En jaksa tajuta, miten hyvätuloiset ovat kateellisia pienituloisten saamista eduista. Olisit tyytyväinen, että lapsesi hampaat ovat vain vähän vialliset.

Vierailija
17/34 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla tuloilla en viitsisi pahemmin asiasta itkeä.

Vierailija
18/34 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on varaa viedä lapsi yksityiselle, ei se ole siitä kiinni. Vaan siitä, että kunnallisen oikojankin mielestä vika tulisi korjata, mutta kunta ei halua maksaa siitä. Ja siitä, että lapsi ei saa tarvittavaa terveydenhuoltopalvelua kunnalta - entä jos me vanhemmat olisimme sitä mieltä että mitä se haittaa jos on leuat vinossa emmekä jostain syystä haluisi maksaa niitä muutamaa tonnia? Lapsi ei voi itse tehdä asialle mitään ja kärsii siitä sitten aikuisena. Me totta kai maksamme, mutta entä ne lapset joiden vanhemmat ei voi tai halua maksaa?

Ja kyllä ketuttaa myös se, että joka asiasta maksat ihan viimeisen päälle ja muut on käsi ojossa koko ajan.

Jos oikoja päättää että oikomista on, ei sitä enää kunnanhallitukselta kysytä.

Vierailija
19/34 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä tule tänne valittamaa lapseni hammaslääkärimaksuista.....kuten ap.

Vierailija
20/34 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vero joka vuosi muutaman tonnia enemmän. Tulee oikeesti halvemmaksi maksaa itse lapsen hampaiden oikominen.



Mutta eriarvoista se on köyhien lapsille, mutta hekin voivat oiotuttaa hampaansa vaikka sitten aikuisina itselleen.