Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsella purentavirhe, mutta kunta ei hoida - me maksamme vuodessa n. 60 000 euroa veroja

Vierailija
19.11.2008 |

Oikoja totesi, että lapsella on purentavrhe, jota kunta ei hoida kun on niin lievä. Mutta jos lapsi olisi hänen, hän ehdottomasti hoidatuttaisi asian, koska voi aiheuttaa ongelmia aikuisena. Yksityisellä hoito maksaa kuulemma tuhansia euroja, mutta että jos vain on varaa, niin kannattaa hoidattaa.



Jotenkin potuttaa se, että meillä vanhemmilla on kummallakin työterveyshuolto, eli ei rasiteta kunnallista, lapset eivät juuri sairasta ja veroja maksetaan ihan sikana, mutta mitään ei saada koskaan. AIna ollaan vaan maksumiehinä ja täälläkin palstalla huutaa kuoro käsi ojossa että antakaa lisää ja lisää vaan, pienituloisille vaan kaikki! Mekin tehdään varmasti saman verran töitä kuin tekin ja sen lisäksi elätetään isoa joukkoa täällä Suomessa.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksityisen maksut. Tällä hetkellä kahdella lapsella on oikomishoito käynnissä, ensi vuonna kolmaskin lapsi aloittaa saman hoidon.



Emme ole mitenkään hyvätuloisia, mutta tuosta oikomishoidosta en säästä.

Vierailija
22/34 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakostakin syntyy ajatus, että en halua elättää muita "köyhiä", jotka ei halua kouluttautua tai tehdä töitä saadakseen paremman elintason.



Jos olen kovalla vaivalla uurastanut ja kärsinyt saadakseni paremmat elinolot itselleni, niin todellakin sitten pidän myös ne rahat itselläni ja perheelläni. Maksan korkeat vakuutukset, jotta voin saada sitä mitä odotan saavani ilman että mun pitää anella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsestäni kyllä välillä tuntuu, että meidän perhe osallistuu muiden elättämiseen oikein urakalla. Parhaimpina vuosina ollaan maksettu pelkässä ansiotuloverotuksessa 2-3 työntekijän vuosipalkka. Välilliset verot siihen päälle.



Olen kohtuullisen iloinen veronmaksaja. Tuntuu vaan joskus kohtuuttomalta, että kun ensin maksan verot, niin sitten saan ottaa vakuutuksen, jotta saan sen palvelun jota sillä verorahalla katetaan. AIkuisten hammashoito on hyvä esimerkki, täällä ainakin sanotaan työssäkäyvälle aika herkästi, että mene yksityiselle.



Minusta on aika outoa, että niin monet kannattavat eriarvoisia palveluita. Minusta on hyvä, että on olemassa hyvä julkinen terveydenhoito, joka on kaikille tarkoitettu. Niissä maissa, joissa on hyvätuloisille eri palvelut (koulutus, terveydenhuolto), yleensä julkiset palvelut ovat aika huonolla tolalla. Sitäkö te haluatte?

Vierailija
24/34 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

elintasoaan.

Pakostakin syntyy ajatus, että en halua elättää muita "köyhiä", jotka ei halua kouluttautua tai tehdä töitä saadakseen paremman elintason.

Jos olen kovalla vaivalla uurastanut ja kärsinyt saadakseni paremmat elinolot itselleni, niin todellakin sitten pidän myös ne rahat itselläni ja perheelläni. Maksan korkeat vakuutukset, jotta voin saada sitä mitä odotan saavani ilman että mun pitää anella.

Vierailija
25/34 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

saattaa haitata aikuisena.



Kunnalla on joku millimetrimitta, jonka alle mentäessä ei hammashoitoa tehdä. Meillä lapsi oli millin tuon rajan alle.

Vierailija
26/34 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin pieniä oikomishoitoja ei tehdä kunnallisella puolella.

Jos olet köyhä, et maksa veroja, myöskään silloin ei tehdä pieniä oikomishoitoja kunnallisella.

Sun valituksesta saa sen kuvan, että rikkaita pitäisi hoitaa paremmin, koska maksatte veroja. Mutta onneksi kaikki on samalla viivalla kunnalliseen hoitoon pääsyssä saman kunnan sisällä.

Onhan se väärin kun ei pikkuvikoja korjata, mutta toivottavasti isommat viat korjataan kaikilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/34 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi on vanhempien vastuu.

Vierailija
28/34 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksamistaan verorahoitsta...

hampaisiin...

En jaksa tajuta, miten hyvätuloiset ovat kateellisia pienituloisten saamista eduista. Olisit tyytyväinen, että lapsesi hampaat ovat vain vähän vialliset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/34 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta hoidattakaa ihmeessä lapsenne hampaat, jos vain suinkin mahdollista. Minulla ei lapsena ollut purentavirhettä, mutta kivat torahampaat. Äitini halusi, että ne korjataan yksityisellä (kun kunta ei siis maksanut tätä) ja olen todella kiitollinen, että nyt aikuisena minulla on kaunis hammasrivistö.

Vierailija
30/34 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on...., mutta tiesitkös sitä että työterveyshuollosta 50-60 % maksaa kela, eli kyllä joo yhteiskunta maksaa sinunkin terveydenhuolostasi, vaikkakin työantajalle suoraan, oli ihan kuinka yksityinen työterveysasema vain.



Tosin olen kyllä sitä mieltä, että sinunkin "suurituloisen" kuuluu saada lapsellesi sama hoito kuin muidenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/34 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meidän kunnassa. Jos menee tietyn pistemäärän yli, niin kunta oikoo hampaat, maksoi sitten veroja 60 000 tai ei yhtään. Mun kolmen lapsen hampaat on oittu kunnan puolesta, ja yhden purenta oli juuri sillä rajalla, että pääsi kunnan oikojalle.

Vierailija
32/34 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä homma hoitui kunnallisella puolella todella loistavasti, hammaslääkäri varasi heti ajan oikojalle, jolla olemme nyt muutaman kerran käyneet. Kyseessä lievä purentavika + ennaltaehkäisevää hoitoa (hiontaa ym) muutaman kasvavan hampaan kohdalla. Olemme käyneet oikojalla n kerran kuussa ja taas olemme menossa kontrolliin. Jos tämä lievempi hoito ei auttaisi (nyt näyttää, että auttaa) niin olivat aloittaneet tehokkaammat hoidot.

Tuli se tunne, että hyysäävät liikaa ja juoksuttavat meitä siellä.



Olen tyytyväinen :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/34 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lasten purentavirheet ova aina olleet juuri sen hoitorajan alla, joten itse ollaan hoidot maksettu.

Vierailija
34/34 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tutkimusten mukaan, hyvätuloiset saavat julkisella puolella parempaa hoitoa. Pääsevät nopeammin tutkimuksiin, saavat tehokkaampia hoitoja, jne. Osaavat ehkä vaatia ja valittaa paremmin kuin pienituloiset. Ap:n tapauksessa tekisin valituksen, ja katsoisin sitten asiaa.