Vaipat loppui, apua!
Asutaan huitsan kuukassa ja lähimpään kauppaan tsiljoona kilometriä, vaipat loppui kun seinään: luulin, että laatikossa on vielä yksi pussi, mutta eipä ollutkaan. Nyt pitäis iltaan asti sinnitellä kotikutoisin keinoin. Mikä avuksi?
(nyt ei haeta mitään "kestovaippailisit niin noin ei kävis"-moralisointia)
Kommentit (21)
Turha niitä on laittaa, sama kun laitat ihan tavalliset housut kastumaan. :)
niin se täytyy ehdottomasti laittaa kiinni jeesusteipillä. Se ihan parhaan näköinen silloin. Muista ottaa kuvia "kehitysmaavaipasta".
kastuu vaihtelet ja kuivailet lattian.
Yksi päivä nyt ei ole mikään ongelma, jos kotona voi olla. :)
Kiitos vinkeistä!
Tässä on vaan sen takia sellainen härdelli kun kaksi lehmää poikii samaan aikaan (!! Mikä säkä!!) ja tuo 8kk pitäis saada jotenkin pysyyn kuivana.. Elipäs ollaan navetan puolella nytkin :-)
(ja kestovaipoista saarnaajille: ekoillaan ihan riittävästi täällä landella maatilaa pyörittäessä, että ei riitä aika/jaksaminen kestoilemaan ja hyvällä omalla tunnolla siis kertseilen normaalisti. Tänään päästään tosin toteuttamaan noita luovia ratkaisuja :-D)
villahousut kyllä pitää kosteutta paremmin kuin esim. puuvilla. Mutta: pidä toisaan ilman vaippaa ainakin hereillä ollessa.
ja vähän yskääkin on, mutta ei kuumetta.
(ja kestovaipoista saarnaajille: ekoillaan ihan riittävästi täällä landella maatilaa pyörittäessä, että ei riitä aika/jaksaminen kestoilemaan ja hyvällä omalla tunnolla siis kertseilen normaalisti. Tänään päästään tosin toteuttamaan noita luovia ratkaisuja :-D)
Eihän kestoillessa ole mitään sen ihmeellisempää kun pyykin pesu. Eikä se kertseily nyt niin normaalia ole, suurin osa maailmasta kyllä kestoilee, ja onneks!
ettei tule kylmä. siis siellä navetalla.
Jos on, niin käytä tämä päivä, laita sitten vaikka roskiin. Myös tuo (erittäin vanha ja käytetty) froteepyyhe toimii varmasti ainakin jonkinlaisena imuna. Paa siihen päälle vaikka iso side kuivaliinaksi niin ei tulee niin kauheeta siivoa.
Äh, ei tästä pitänyt tulla mitään kertikset vs kestot juttua, mut tällä hetkellä en vaan ehdi kestoilemaan, on sen verran tässä tilassa hommaa. Voisin kestoilla jos olisin "oikeasti" vanhempainvapaalla eli en tekisi tilan töitä lasten ohella.
Pyykkiä tulee muutenkin ihan kauheasti kun on lasten vaatteet, harrastusten kledjut ja työvaatteet. Ei tässä enää olis aikaa yhtään enempää pyöritellä konetta ja ripustella vaippoja.
Sen takia ei kestoilla normaalisti. Annoin äp:n keston kaverille kun kestoilee. Varasin seuraavaa vaipanvaihtoa varten tuohon kasan noita sideharsoja ja isomman lapsen pikkuhousuja, samalla uhrasin yhden fleecehuovan (pestyn).
niin se täytyy ehdottomasti laittaa kiinni jeesusteipillä. Se ihan parhaan näköinen silloin. Muista ottaa kuvia "kehitysmaavaipasta".
tässä ei tainnut olla kyse parhaimman näköisestä vaipasta :)
niin se täytyy ehdottomasti laittaa kiinni jeesusteipillä. Se ihan parhaan näköinen silloin. Muista ottaa kuvia "kehitysmaavaipasta".
mitenkähän saat muuten hoidettua lapset jos hyörit jossain haisevassa navetassa niiden kans? ite en veis koskaan lastani navettaan tai työpaikalle.. ei ihme jos vaippojakaan et oo muistanut ostaa.
Mitä pahaa siinä navetassa on sun mielestä ?
Ihana kun lapset saa touhuta eläimien kanssa.
Tietty saa olla tarkkana ettei satu mitään onnettomuuksia.
Lasketko suurimmaksi osaksi maailmaa kehitysmaat jossa ei tiedetä vaipoista mitään oli ne kestoja tai "kertsejä"?
Eihän kestoillessa ole mitään sen ihmeellisempää kun pyykin pesu. Eikä se kertseily nyt niin normaalia ole, suurin osa maailmasta kyllä kestoilee, ja onneks!
Tai kääri vaan jostain kankaasta vaippa.
Hätätilassa kääräise joku paksu yöterveysside pehmeän kankaan väliin ja vaippa siitä. Näin me tehtiin kerran mökillä, ennenkuin päästiin kauppaan.
Asutaan huitsan kuukassa ja lähimpään kauppaan tsiljoona kilometriä, vaipat loppui kun seinään: luulin, että laatikossa on vielä yksi pussi, mutta eipä ollutkaan. Nyt pitäis iltaan asti sinnitellä kotikutoisin keinoin. Mikä avuksi?
(nyt ei haeta mitään "kestovaippailisit niin noin ei kävis"-moralisointia)
Eli harsosta tai froteepyyhkeestä kolmiotaitos tai ihan pötkö (ohjeita taitoksiin esim. Ruskovillan nettisivuilla. ) Villahousut sihen päälle ja avot!
"kuorivaippa" jonka sidot lapsen kyljistä sitten kiinni, nuo rätit päästää sen kosteuden heti läpi. Sinne sisäänhän voi laittaa vaikka t-paidan jos ei harsoja ole :) Ei noilla kannata ulkoilemaan lähteä mutta varmaan sisällä pärjää.
JA paljonko on housuja? Senkun pidät ilman vaippaa ja pissatat 30-45 min välein....
ei tiedä vaikka joku pissa vahingossa pottaan/lavuaarin tuliskin :D
JA housut vaan pesuun sitämukaa kun kastuu... ei se sen kummallisempaa ole :)
(IIK PISSAA LATTIALLAAAAA:........ KATASTROFIIIIIIII......)