Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mites kun olin alkamassa leipomaan pullaa ja tein jo taikinan mutta jauhot loppu kesken. mies tulee kolmen aikaan toista, meneeko taikina odotellessa huonoksi? ei ole naapureita tm

Vierailija
05.04.2006 |

s... Siis taikinasta jäi vähän jauhoa uupumaan, pari desiä ehkä ja sitten mitä itse leipomiseen tarvii... voi hitsi!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tee vaikka piirakkaa...



ja käytä vaikka kaurahiutaleita leivonnassa apuna.... tai jotain muuta luovaa.

onko muita jauhoja? ruiskin menee leivonnanapuna.

Vierailija
2/10 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan kokeilla laittaa taikinan jääkaappiin jotta kohoaminen hidastuu.

Ja sitten leivot loppuun kun saat jauhoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiiva " syö" sokerin, kannattaa tehdä vaikka korvapuusteja, että tulee sokeria täytteeseen.

Vierailija
4/10 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meinasin kans kysyä täältä mitä mä teen!!!

No, mulla ei ehkä noin pahasti loppunut, mä vaan tein ne pullat ja ihan hyvää tuli vaikka taikina jäikin mun mielestä vähän liian löysäksi.

Joskus mulla loppu kans joku ja tein taikinan illalla loppuun. Meillä ei olla niin tarkkoja, nekin tuli ihan syötyä ilman mitään mutinoita vaikkei ehkä parasta mahdollista ollutkaan.

Vierailija
5/10 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivo pullat rasvatun leivinpaperin päällä rasvaisilla käsillä tai tee kaurahiutaleista vähän jauhoa sauvasekoittimella tms.

Vierailija
6/10 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

muita jauhoja ei ole, tai no peruna, mutta enkai nyt niitä laita. kaurahiutaleita olis, mutta eikait ne sovi oikein korvapuusteihin. Voi hitsi mua!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/10 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

omista?

Vierailija
8/10 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheni pikkuleipomossa jossa vain kaksi uunia. Eli kun kaikkea ei mahdu paistamaan kerralla niin pakko hidastaa kohoamista. Taikina tehdään myös viileään veteen. Muuten tulisi suurimmasta osasta tulisi ylikohonneita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/10 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten mitä tulee tuohon pitkään aikaan ennen leipomista niin leivo vaan nyt muuten hiiva saa aikaan käymisen sillä hiiva lisääntyy huikeaa vauhtia taikinassa käyttää ravinnokseen sokeria



ja sitten leivonta öljytyin käsin jos ei jauhoa ole



korvapuusteihin tarviset kiinteämmän taikinan siis miksi et tekisi pannupullaa esim. painele taikina uunipannulle leivinpaperin päälle ja sitten paina jakouurteet sellaista sisaruspullaa ja pinnalle voit laittaa sokeria ja kanelia ja toiseen päähän vaikka mantelilastuja



Leipuri tässä vastasi

Vierailija
10/10 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja silloin neste ja jauhot kylmiä ja leivonta heti taikinanteon jälkeen.

Näitä aihioita voi pakastaa ja tarvittaessa otetaan tuotteet sulatukseen, kohotetaan ja pintakäsitellään ja sitten paistoon.



Lämmintä taikinaa en suosittele pidettäväksi jääkaapissa koska hiivan toiminta on jo alkanut ja jatkuu edelleen.



Se leipuri edelleen !!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän