Olipa aikamoinen elokuva tuo Take This Waltz
Joskus sitä on tässä 13 vuotta kestäneessä liitossa tullut ihastuttua johonkin toiseen, mutta mitään enempää ei ole ikinä tapahtunut (ihastuksen kohde ei ole edes tiennyt asiasta). Mutta jos ja kun vastaava vielä joskus osuu eteen niin pitää katsoa tuo elokuva uudelleen, sillä vaikka kovin kutkuttavalta uusi suhde tuntuisi, ei ruoho olekaan välttämättä vihreämpää aidan toisella puolella.
Että ei mulla muuta näin aamuyöstä :)
Kommentit (16)
Juu. Tykkäsin elokuvasta kovasti. :)
Hyvä leffa! Arki tulee kaikille. Mut miks siellä sekstaamassa oli niin paljo sitä porukkaa?
Näin vain vilkkuvia takapuolia, oliko sama kuva ( tuo biisi soi lopussa).
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 00:54"]Näin vain vilkkuvia takapuolia, oliko sama kuva ( tuo biisi soi lopussa).
[/quote]
Hmpph lisäys:
Ei ihme, että mies katsoi kuvaa...
Sehän juuri oli kutkuttavampaa leffassa.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 00:58"]
Sehän juuri oli kutkuttavampaa leffassa.
[/quote]
No häh? Tuoko oli sun mielestä elokuvan pointti? Ja sitä ryhmä seksiä elokuvassa oli kauanko... Kolme sekuntia?
Mikä oli se ongelma, josta Lou ei halunnut puhua siinä lopussa? Mitä se alun ja lopun leipomiskohtaua tarkoitti? Nehän ei olleet identtiset. Alussa Margot myös kirjautui hotelliin. Tapahtuiko se se siellä matkalla vai myöhemmin erotessa ehkä Danielista? Mikä matkan tarkoitus oli? Oliko se pyörätuolin käytön selitys oikea? Minulla kävi alussa mielessä, että Margot oli kenties juuri tehnyt abortin ja sen vuoksi pyörätuoli lentokentällä ja sen vuoksi Lou meni oudoksi kun Margot huomautti vauvakielestä ja kun Margot puhui lapsen hankkimisesta. Miten Danielilla ja Margotilla oli varaa asua siinä coolissa, isossa loft-asunnossa (toinen on riksakuski, toinen kirjoittaa esitteitä)? Mitä tarkoitti se loppukohtaus, jossa Margot oli huvipuistolaitteessa yksin iloisena? Tarinan opetus oli kai suurin piirtein se, että arki tulee vastaan jokaisessa parisuhteessa, ruoho ei ole välttämättä vihreämpää aidan toisella puolella ja on myös tärkeää viihtyä yksin. Silti kaikkea en ymmärtänyt, mutta virkistävän erilainen leffa.
Se biisi siinä bilekohtauksessa (missä Margot ja se ihastus tanssii) on ihan sairaan hyvä. Yritin joskus etsiä sitä, mutta ilmeisesti sitä ei ole koskaan levytetty muuta kuin tuon leffan kohtauksessa käytettäväksi. Esittäjä oli muistaakseni Feist ja biisi on Closing Time, jos jotakuta kiinnostaa.
Leipominen = arkea
hotelliin kirjautuminen = oli juttumatkalla kirjoittamassa matkajuttua
loft-asunto = ehkä taide löi läpi
huvipuistolaitteessa yksin = aiemmin rakentanut onnellisuutensa elämänsä miesten varaan, nyt lopulta "itsenäistyi", piti hauskaa yksin
ryhmäseksi = suhteen arkipäiväistyttä eivät halua hyväksyä sitä, vaan yrittävät kaikenlaista pitääkseen jännityksen ja ihastumisen tunteen
Se vesijumppa oli hauska kohtaus.
Seksin harrastamisen kuvailu kahvilassa oli aluksi elegenttia ja viettelevää, mutta kohtauksen lopussa meni ehkä liian "miesmäisen" rujoksi. Ei kuitenkaan liikaa, mutta aistikkaamman linjan pitäminen olisi toiminut paremmin mulle.
Mun mielestä Loulla ja Margotilla oli arkipäiväisyydestä ja kipinän hiipumisesta huolimatta ihana suhde - paljon leikkisyyttä, huumoria, sisäpiirivitsejä, kiusoittelua ja koskettelua. Yleensä elokuvissa nämä ongelmalliset/tylsäksi muuttuneet avioliitot kuvataan paljon ankeampina.
Harmi, ettei elokuvassa näytetty kunnolla sitä Danielin ja Margotin suhteen arkea. Niillä oli kuitenkin niin hyvä kemia ja heidän välillään kipinöi tulisesti ennen suhteen virallistamista.
Hitto, nyt alkoi päässä soimaan "Video killed the radiostar..."
En ole kauheasti tykännyt Seth Rogenista (jäi traumat Knocked Up -leffan junttihahmosta), mutta tässä elokuvassa olikin mukava, fiksu ja sympaattinen.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 09:51"]
Leonard Cohenin biisi jonka tosiaan Feist esittää. Myös otsikon biisi on Leonard Cohenin biisi. Totta kai se on levytetty.
[/quote]
On levytetty, on, mutta ei ole julkaistu myyntiin. En ole löytänyt sitä muualta kuin juuri noista soundcloudeista ja youtubesta missä se on napattu suoraan leffan taustasta. Haluaisin sen studioversion. Ei löydy Feistin tuotannosta eikä tuon leffan soundtrackiltäkään.
Nyt ei ole aamuyö.