Jättimarketeissa lopulta huono valikoima
Suuri valikoima tarkoittaa sitä, että riisimuroja on toistakymmentä eri sorttia, samoin karjalanpiirakoita, kermajuustoa, keltaista jaffaa. Asiakkaathan se lopulta maksaa, kun neliöitä ja työvoimaa hassataan kahdenkymmenen samanlaisen erimerkkisen kookosmaidon hyllyttämiseen.
Samassa kaupassa ei välttämättä ole luomulihaa myynnissä lainkaan.
Kommentit (5)
Megamarketit ovat laskussa. Sen tunnustavat jo kauppaketjutkin. Lidlissä on yhtä tomaattimurskaa, K-marketissa ehkä kahta, Prismassa ehkä kahdeksaa. Hirmuinen valikoima puhutteli 1980-luvun asiakkaita, mutta nyt alkaa taas pieni olla kaunista. Odotan oikeiden erikoisliikkeiden renesanssia.
Samaa mieltä. Meidän jätti-Cittarissa oli kahta eri piparkakkumakua (toki kymmeniltä valmistajilta, mutta siltikin) jouluna, kun taas entinen lähi-K piti hyllyssä neljää tai viittä eri makua! Vain yksi esimerkki, mutta kertoo paljon jo sekin...
Häh, siis mitä niistä puuttuu? En ole joutunut poistumaan jättimarketista siksi, ettei siellä myytäisi jotain tarvitsemaani, toisin kuin pienemmistä kaupoista. Luomulihaa on ainakin täällä päin myynnissä isoissa marketeissa, toisin kuin pienemmissä.
Mistään ruokaostoksista ei tule niin hyvä olo kuin käynnistä kauppahallissa. Ensin Aniitalla kahvit, sitten Wileniukselta leivät, toisesta päästä hallia kalat ja vihannekset. Kun tätä sosiaalista ja leppoisaa tapahtumaa vertaa kärryjen työntämiseen lentokentän kokoisessa marketissa, niin huh huh.
Totta! Turha niitä on laajentaa ja levittää sama surkea valikoima isommalle alueelle...