Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pandemia tullee Suomeen jo heinäkuussa.

Vierailija
03.06.2009 |

Mitä ajatuksia tämä teissä herättää.

Tavallaan se on sikäli hyvä, kun ei ole koulua kesällä. Sikäli huono, että monet hoitoihmisetkin lomailevat.

Kuulin tämän arvion tutultani, jonka sukulainen näitä tutkii ja tietää tästä H1N1:stä.

Mua pelottaa eniten mahdollinen muuntuminen.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tartuttaja ei siis tullut mexicosta vaan eräästä maasta jossa tautia vähän enemmän. eli senpä takia kai ajateltiin vaan muuksi influenssaksi. itse kyllä th:lle vitsailin sikanuhasta mutta ei ottanut kuuleviin korviinsakaan. kai sitä pidetään sellaisena ettei nyt täällä ainakaan...

Vierailija
22/36 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tutkimuksiin koska kaikille altistuneille annetaan se estolääkitys, eli vastuullista toimintaa olisi selvittää tuo asia. Missäpäin Suomea ei suostuttu tutkimaan? Voitko kertoa edes tyyliin "tässä ja tässä läänissä", jos et halua kertoa tarkalleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksityiskohtaista tekstiä etten viitsi paljoa paljasta ettei tunnisteta mutta tapahtui "Varsinais-Suomessa". ei kai enää tuollaista lääniä ole mutta jokainen varmaan tietää silti.

enkä siis vaatinut tutkimusta, ohimennen mainitsin epäilyistäni. ja en voi todistaa tartuttajaakaan joten eikös terveydenhuollon ole helpompi pitää influenssana.

itse vaan olen lähes varma että oli sitä, sanokoot muut mitä sanoo. toivon että tämä estäisi sen ettei omat lapseni sairastuisi sitten syksyllä pahempaan versioon. vai muuntuuko virus siten että taas siihen voi sairastua? tosiaan edes tavallinen influenssa ei ole näin raju. oli karmeaa katsella kun lapset muuttuivat sinipunaisiksi yskiessään ennen kuin yskältään saivat happea. tosiaan oireina juuri yskää, mahdollisesti ripulia, rajut flunssaoireet jne. eli täsmäsi kyllä äärimmäisen hyvin mitä oireita tutkin.

mitään selkeää syytähän ei ollut asiaa tarkemmin tutkia mutta mun päätelmät oli nämä.

Vierailija
24/36 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi siihen on kuulunut kaikilla silmätulehdus ja lapsilla tosiaan tuo korvatulehdus. Minulla meni myös poskionteloihin. Olen sairastanut nyt yli 6 viikkoa ja käynyt lääkärissä 3 kertaa. Tätä on nyyt kuulemma hirveästi liikkeellä ja täysin epätavalliseen vuodenaikaan.

Että terveiset vaan täältä pk-seudulta. Joko meillä kaikilla on sitten ollut jo possulenssu tai sitten on vaan muutoin sitkeä virus.

Vierailija
25/36 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain yhdellä tullut silmävaivoja lisäksi, ei edes silmätulehdusta vaan muunlaisia selittämättömiä silmävaivoja. tiedätkö onko tutkittu ettei ole sikanuhaa? ettei siis vaan koko ajan pidetä ihmeinfluenssana joka tulee lähes kesällä. onhan tää tosi outoa ja ennen tuskin tapahtunutta. voiko olla ettei ole tutkittu jos kerran muuallakin kuin meidän kunnassa tätä. en muuten tiedä yhtäkään aikuista joka olisi tämän saanut. kaikki lapsia. itsekin saan aina joka flunssan mut tää ei tarttunut vaikka jokainen lapsi sairasti pahana ja jopa räkää tuli mun suuhun monessa tilanteessa... (siis lasten räkää, pieniä kun osa).

Vierailija
26/36 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oireina mm.kuume, äänen käheys, kova nuha. Sitkeää sorttia kuulemma on (kuten jostain syystä usein kesäisin flunssat ovat).

Vierailija
27/36 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhe flunssasta vaan niin pahasta taudista että meinaa hengen viedä. olin useasti jo soittamassa ambulanssia kun lapsi sinipunaisena vain yskii ilman happea. vähän eri juttu kuin "kova nuha".

Vierailija
28/36 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasta riittävän tarkkoihin tutkimuksiin? Onko hänellä astma? tai jos hänellä oli laryngiitti? Oli miten oli, niin eikö kannattaisi tutkituttaa ennen seuraavaa flunssaa / influenssaa.

Vierailija
29/36 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohtaukset tuli kaikille lapsille, mun kaikille lapsille kuten myös eskarikavereille ja heidän sisaruksilleen ja ties keille. eipä ole ennen ollut flunssassa tällaista yskää joten en lähtisi astmatutkimuksiin, itse uskon lähes varmasti että meillä jo ollut sikanuha mutta mitäpä siitä, lähes ollaan selvitty. lääkekuurit vielä vähän kesken korvatulehdusten takia ja toivotaan ettei muita jälkitauteja tulisi.

Vierailija
30/36 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yskä mainitaan yhtenä oireista, mutta luulisi että mikäli se olisi rajua oireiltaan, niin kyllä siitäkin maininta olisi...

"Uusi influenssavirus aiheuttaa samanlaisia oireita kuin muutkin influenssavirukset. Yleisimpiä oireita ovat äkillinen kuume (yli 38 astetta), kurkkukipu, yskä ja nuha. Muita mahdollisia oireita ovat jäsenten särky, päänsärky, vilunväristykset ja väsymys. Oksentelu ja ripuli eivät ole tavallisia influenssassa, mutta näitäkin oireita voi esiintyä. Lapsilla voi esiintyä vatsakipua."

Vierailija
31/36 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yskä ihan selvästi oireena. eli oireet täsmää ihan täysin.

Vierailija
32/36 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se jo monessa maassa alkanut levitä pandemiamaisesti heti ensimmäisten tartuntojen jälkeen.

No, missahan maassa sitten nain on tapahtunut, kun on menny ihan ohi tallanen tieto?

Vierailija
33/36 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista kuin yhden: espanjan.

Onhan se jo monessa maassa alkanut levitä pandemiamaisesti heti ensimmäisten tartuntojen jälkeen.

No, missahan maassa sitten nain on tapahtunut, kun on menny ihan ohi tallanen tieto?

Vierailija
34/36 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin mitä nopeammin tulee, niin sitä varmemmin on edelleen lievää kantaa!

Vierailija
35/36 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

flunssaa. Esikoisella (7v) ollut jo melkein kuukauden ja edelleen öisin yskii hirvittävästi. Kuopuksellakin on nyt, hänellä on astma ja tuntuu että astmalääkkeiden käyttö on vähentänyt taudin kestoa, tosin alkuun piti astmalääkettä antaa öisinkin, jotta sai henkeä...

Vierailija
36/36 |
04.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

:DDDDD eli reps ja kops, oot ihana!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi