Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Misktä keskustelette 8-vuotiaan poikanne kanssa?

Vierailija
03.06.2009 |

Poikani ei kauhean aktiivisesti kerro, esim, mitä koulussa on tapahtunut. Kun kyselen, hän yrittää vastata linjaa joo/ei. Tai "en muista". Kuitenkin viihtyy koulussa.

Harrastuksista puhutaan jonkin verran. Mielellään hän puhua pälpättää pleikkaripeleistään, mutta arvatkaapa minun kiinnostukseni kyseistä aihetta kohtaan... Yritän näyttää/olla kinnostunut, mutta oikeasti tuntuu, että olisi muutakin tekemistä (myös 2 nuorempaa lasta pyörii tässä kotosalla), kuin kuulla, mitä siinä ja siinä pelissä käy, jos hyppää... Meillä on rajoitetut peliajat/-päivät, mutta pelit koukuttaa kyllä tätä kaveria.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika kertoi koulujuttuja oikeastaan vaan silloin jos jotain erikoista oli tapahtunut, esim. paloharjoitus, jonkun polkupyörä oli rikottu, jonkun kengät oli tungettu vessanpönttöön. Vastailee kyllä auliisti kun kyselen, ei salaa mitään tai sitten ei VIELÄ tajua salata mitään.

Aika paljon puhutaan sellaisista asioista mitä poika lukee lööpeistä kaupassa. On muuten aika ärsyttävää kun sitten saa vakuutella, että lööppeihin päätyy yleensä ikäviä asioita ja että on hyvin pieni mahdollisuus sille, että hänet esim. siepattaisiin ja lukittaisiin kellariin vuosiksi tai että juuri sillä risteilyllä jolle menemme ei tapahdu laivan uppoamista. Poika kun miettii tuollaisia asioita.

Ei meillä ole siis mitään päivittäisiä jutteluhetkiä, välillä puhutaan enemmän, välillä vähemmän.

Pelijutut ei kiinnosta minuakaan sitten piirun vertaa ja sen olen sanonutkin. Tiukin pelikeskustelu koski Habboa; sinne kun ikäraja on 10v ja emme antaneet hänen sinne rekisteröityä väärännetyn syntymävuoden turvin. Kaikki kaverit kuulemma ovat siellä... No, ihan sama vaikka olisivatkin, mutta hän ei siihen ole lupaa saanut eikä saakaan ennen kuin sen 10v täyttää.

Vierailija
2/5 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on puhelias poika. Hänen kanssaan jutellaan hyvinkin paljon. Poika paljon kertoo kavereistaan, mitä kukakin oli tehnyt. Analysoi paljon kavereiden luonteita ja kertoo, kuka on adhd ja kuka ärsyttävä jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojan kanssa jutellaan kaikesta mahdollisesta tosi paljon. Kertoilee kavereista ja opettajan jutuista yms

On lisäksi tosi kiinnostunut urheilusta ja ollaan matkustelu aika paljon , niin tuntuu, että poika tietää hirmuisen paljon asioita ja on oikein hyvä keskustelukumppani.

Vierailija
4/5 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä joudun onkimaan tietoja koulusta, kavereista yms, mutta kyllä juttu luistaa, kun kyse on tieteellisistä niin oudolta kuin se saattaa kuulostaakin. Poika on oppinut jo vähän juttelemaan muustakin :-)

Vierailija
5/5 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun olen äippälomalla, niin olen oikein pysähtynyt miettimään, mitä poikani oikeastaan osaa/tietää. Hän on hirveän sosiaalinen luonne, siis saa helposti kavereita. Leikkii monien lasten kanssa. Mutta juuri tuo minun ja hänen välisensä keskutelukanava tuntuu nihkeältä.

Kauhistuttaakin tunnustaa, mutta kun poika kertoo yksityiskohtia Transformer-leikeistä, en jaksa kiinnostua. En ole ikinä itse sellaista leikkinyt, enkä muutenkaan tiedä noista nykyajan "ukoista". Eikä jaksa kiinnostaa. Ehkä poika on jo tämän huomannut, eikä sitten oikein juttele muustakaan.

Haluaisin kuitenkin jutella hänen kanssaan oikeasta elämästä, kouluista, läksyistä jne. En keksitystä avaruusukoista... Surettaa, kun tuntuu ettei maailmamme kohtaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi