Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*^*LOKAKUISTEN KESÄ -09*^*

03.06.2009 |

Heippa vaan!

Aloitin nyt uuden ketjun, kun kävi tuo viimeisin vähän pitkäksi.

Jouduin sitten luomaan uuden käyttäjätunnuksenkin, kun en päässyt enää vanhoilla, enkä edes saanut sähköpostiin mitään rekisteröintiohjetta!

Miten teidän kesät on alkanut? Meillä oli lauantaina neljät valmistujaiset, huh, mikä päivä! Ulkona taisi olla suunnilleen +30 astetta ja kaiken kukkuraksi autosta meni puhallin rikki, ihanaa! No selvittiin hengissä kuitenkin ja osasi kyllä taas arvostaa kotia, kun sinne illalla pääsi.

Olimme viime viikon torstaina TAYS:ssa ja Joelin iho oli silloin aivan liian hyvä. Kuulostaa hassulta ehkä, mutta kun se ei normaalisti ole niin hyvä ja lääkäri veti aivan väärät johtopäätökset siitä. Eli että nyt on sopiva maito ja aloittakaa vaan syömään kesäkurpitsaa. No kuin tilauksesta se ihottuma nousi sitten takaisin vielä samana päivänä. Aloitimme sen kesäkurpitsan (ei maistu yhtään millekään, mutta Joel tykkää!) ja kortisonikuurin, odottelimme, josko iho rauhoittuisi. No eihän se rauhoittunut, joten tänään soitin TAYS:iin ja pyysin, että lääkäri soittaisi minulle heti, kun joutaa. Hän sanoi viimeksi, että seuraavaksi oltaisiin kokeiltu soijamaitoa, joten pyydän, että hän soittaisi apteekkiin ja määräisi meille sitä. Olen ihmetellyt, että miksi me emme alun alkaen kokeilleen sitä, olemme nyt viisi lehmänmaitopohjaista kokeilleet, eikö se nyt olisi vaikka kahdesta, tai kolmesta käynyt jo selväksi, että ne ei kertakaikkiaan sovi? Olisi säästynyt monta sataa euroa ja hermoja! Mutta tosiaan, odotan lääkärin puhelua ja toivotaan, että se soijamaito sopisi. Olen jo niin kyyninen, etten usko, että koskaan löytyy sopivaa maitoa... En osannut edes torstaina iloita, kun lääkäri sanoi, että voimme aloittaa kiinteät, koska jotenkin vain näin tämän, että eihän tuokaan sovi.

Valitusta, valitusta, niinkuin aina! Anteeksi vain, mutta ei meidän elämään paljon muuta kuulu juuri nyt! Mutta minulla on kyllä odotukset korkealla sen soijamaidon suhteen, ehkä se tosiaan tästä vielä! :)

Hyvää kesän alkua kaikille, toivottavasti alkaa aurinko paistamaan!

Lillian ja Joel 7½kk

P.S. Esikoinen kastoi sunnuntaina talviturkin, Joel rakasti rannalla oloa! :)

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla näyttäis vanha nimimerkki pelaavan, joten samalla jatketaan.

Meillä on menny viime viikot mukavasti. Poika on oppinut ryömimään ja nyt on kotia tutkittu vähän joka nurkasta. Konttauksesta ei täällä vielä tietoakaan, eikä myöskään nousta vielä mitään vasten. Kävelyttää on pitäny niin että äipällä on sen seurauksena alaselkä jumissa :( ja kävelytuolilla cruisailu on aivan ykkösjuttu.

Miten muuten ruoan määrät muilla nyt kun 8kk alkaa tulla täyteen. Siirryttekö tarjoamaan suurempia annoksia (kuten sosepurkit 8kk etiäpäin on 200g) vai jatkatteko pienen purkin mukaan (125g) kunnes lapsi itse "kertoo" että ruokaa täytyy saada lisää? Meillä on nyt aamu sekä iltapuurot, 2 liha/kala annosta ja välipalana hedelmä/marjasose. Siihen päälle vielä (monta) rintamaitoa. Välillä tuntuu uppoavan enemmänkin kuin 125g per annos soseita jos vain tarjoaa.

Miten te muut ootte muistaneet ottaa itellenne omaa aikaa? Mulla hieman huonolla tolalla tämä juttu just nyt ja se hieman itteä harmittaa. Päivisin tekis kovasti mieli mennä pihahommiin (asutaan omakotitalossa) mutta eipä sitten pääse kun poika ei juuri viihdy vaunuissa istuen vain mua katellessa :( Kerran viikossa oon nyt käyny liikkumassa omineni (=harrastamassa jotain liikuntaa) ja kyllä se yllättävän hyvin piristää omaa mieltä. Pitäis vaan saada lisättyä vielä toinenkin kerta viikkoon. Nyt meillä kyllä alkaa terassin tekeminen, joten se tietää mulle vielä enemmän sisälläolo iltoja vauvaa hoidellessa. Tämä sääli sillä mua kiinnostais kans päästä "raksahommiin". Meillä kun ei isovanhemmatkaan asu tässä lähellä että vois saada parin tunnin vauvanhoitoapua iltaisin. No, mutta täytyy ajatella positiivisesti, siellä on sitten mukava grillailla ja istuskella kunhan se on valmis ja ilmat vain lämpiää.

Meillä ei 8kk neuvolaa olekaan vaan vasta 9kk. Kotipuntarilla punnittiin ja ukkeli rikkoi jo 10kg rajan :) Onpahan äidillä mitä kannella!!

Vierailija
42/57 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvolassa käyty(joka olikin lääkärineuvola)

pojalla mittaa 70,5cm ja painoa 9125g =)

Ruoista: meillä käppyrä on jo pitkään syönyt noita 8kk ruokia ja isoja purkkeja siis(on niitä muutamia isoja purkkeja 6kk mallejakin)

Eli aamulla syödään n.2dl puuroa, sitten lounaaks isopurkki jotain 8kk lihasosetta, vaihtelevasti joku välipala(iso tai pieni hedelmäsose) päivälliseksi taas isopurkki lihasosetta ja iltapalaksi taas pari desiä puuroa

(välipaloja ei joka päivä mene, tämä riippuu ihan siitä missä välissä poika nukkuu)

Meillä kyllä juodaan maitoa ihan liian vähän, nyt varsinkin kun hammasta pukkaa, toiv. alkaisi juomaan taas suhteellisen hyvin.

Viellä omasta ajasta: Musta tuntuu että mulla ei ole enää omaa elämää lainkaan vaan olen lasten kanssa 24h. Meilläkin on omakotitalo ja puutarhahommiin tekee meili mutta hommat on hoidettava kun vauva nukkuu(tai sitten kun lapset ovat menneet yö unille molemmat), mutta esikoisellekin pitäis jäädä aikaa joten minkäs teet? Mä tykkään ihan hirveästi juuri puutarhahommista ja remppailusta ja kaikesta käsityöstä ja niitä on niiiiiin vaikeaa tehdä kun lapsia pyörii jaloissa=) Mutta tämä vaihe kestää toisaalta niin vähän aikaa että kyllä sen kestää ilman sitä omaa aikaakin;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että loppuosa tekstistä on kadonnut? lopussa viellä kerroin että poika nousee polviseisontaan ja seisomaankin mutta että ei vielläkään konttaa ja rappuse kiinnostaa=)

ja tuohon edellisen viestin vikaan lauseeseen viellä kuului että edellisellä siis itselleni vakuutan että oma-aika koittaa taas pian ja jaksan paremmin ilman=) Lapset on kuitenkin mun elämän suola enkä vaihtais tätä lapsettomaan elämään ikuna.

(A onkin ihan just jo 8kk, mihin aika menee?)

Vierailija
44/57 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin samantapaisia viestejä oli monilla muillakin kuin on omat ajatukset....

Eli omaa aikaa ei tällä hetkellä oikein ole. Mies on ollut pitkiä päiviä töissä ja iltaisin on a) joko niin väsynyt ettei jaksa kuin nuokkua b) opiskelutehtävien parissa (tekee siis töiden ohessa inssin tutkintoa amk:ssa). Lisäksi meillä on tätä muutakin katrasta (11v, 8v ja pian 6v) ja oma raskaus ja paha olo verottavat osansa. Toukokuun viimisen viikon mies oli saksassa työmatkalla ja silloin kun oli totaalisesti yksinhuoltaja ja välillä tuntui ettei vessaankaan kerkiä, että mihin sitä onkaan ryhtynyt!

Mekin asutaan omakotitalossa ja tykkäisin hurjasti ruopsuttaa pihaa ja itse asiassa kukkapenkeissä riittäisi kyllä touhua nytkin, mutta ei vaan pysty...

Ei sen puoleen, nautin kyllä äitiydestä ja syksyllä kun oon muutaman kuukauden ajaksi menossa töihin, niin tiedän kaipaavani tätä aikaa kiireellisten aamujen sijaan.

Meillä syödään jo pääasiassa noita isoja purkkeja tai jos itse tehtyä ruokaa niin pari desiä menee kerralla.

Meilläkään ei kontata eikä nousta konttausasentoonkaan. Seisotaan kyllä tosi napakasti tukea vasten, sitä tehtäiskin koko ajan.... Ryömiminen on liikkumistapana ja kaikkein kiinostavimpia paikkoja vessa ja kodinhoitohuone joihin aina mönkii jos ovi jäänyt auki.

Meillä oli 8kk lääkärineuvola, jossa kaikki ok. Pituutta pojalla o 75cm ja painoa 10,5 kg. Seuraava nla onkin vasta 1-vuotiaana.

Mutta nyt täytyy mennä alustamaan pullataikina kun pienin nukkuu. Isä lähtikin vanhimman pojan jalispelimatkalle joten oon kolmen nuorimman kanssa nelistään.

Mukavaa viikonloppua kaikille. Toivotaan että kelit lämpenee.

Tannija poika (huomenna 8kk)

Vierailija
45/57 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu, ettei mullakaan mitään omaa aikaa ole. Varsinkin kun jouduin flunssan takia en tällä viikolla päässyt vuokraheppaa katsomaan enkä työpaikan virkistystilaisuuteen. Eikä aamuisinkaan saa nukkua pitkään :( valitusta valituksen perään, ärsyttää vaan kun ei edes kipeänä saa vapautusta kotihommista ja vauvanhoidosta. Kaikki hommat on muuton yhteydessä jotenkin kaatunut mun niskaan ja äijää ei tippaakaan tunnu kiinnostavan esim muuttolaatikoiden purkaminen. Pää vielä hajoaa tähän kaaokseen, kun kaikki tavaratkin hukassa...

Meillä ateriointi on jotenkin muotoutunut sillä tavalla, että aamulla keitän puuron, mitä syödään tytön kanssa molemmat yhtä paljon. Jotain 2-3dl, tyttö saa sekaan puoli purkillista hedelmäsosetta. Päivä- ja iltaruoaksi 1/2-1 iso purkillinen 6 tai 8kk sosetta + hedelmäsosetta 1/2-1 pieni purkki. Välipalaksi useimmiten hedelmäsosepurkki ja illalla valmisvelli. Aterioilla 1,5-2dl äidinmaidonkorviketta.

Nokkamukiharjoituksiakin ollaan tehty tässä lähipäivinä. Ei vaan osaa tyttö mokomasta vekotimesta juoda, eikä nokallisesta tuttipullostakaan. Sylkee vain ulos. Välillä tekee samaa ruoallekin.

Tarviikin ottaa heti selvää näistä Espoon neuvoloista, tuleehan täälläkin tässä kuussa se 8kk täyteen. Hui, miten aika kuluu.

Vierailija
46/57 |
07.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain minäkin sitten lopulta nimimerkkini taas toimimaan (toivotaan ainakin). Minulle ei mitään uutta salasanaa tullut s-postiin automaattisesti ja sitten tiedoissani oli joku vanha nimimerkki jota en koskaan ole käyttänyt joten toivottavasti tämä sepustus nyt tulee oikealla nimellä...

Meillä pojalla nyt ikää reilu 7kk, ja kovasti on kyllä viime aikoina tapahtunut! Poika on oppinut ihan kunnolla konttaamaan ja istuutumaan ylös. Ja ylös seisomaankin täytyy päästä! Joten vahtimista riittää ja kaikki tavarat siirtyvät vähitellen korkeammalle hyllyissä :) Välillä on poika kyllä itselleen aika vaarallinen, uhkarohkea kun on... Ovien sulkeminen on kiva harrastus. Ja kenkien maistelukin on hauskaa, meillä kun on eteisessä sopivan korkuiset kenkätelineet ;) Mutta uusin harrastus on kyllä iltajumppa, eli sängyssä poika nousee seisomaan, istuu alas ja taas kiipeää ylös, konttaa eestaas jne jopa tunnin ennen kuin malttaa nukahtaa... Ongelma on vähän se, kun ei poitsu osaa kääntyä vatsalta selälleen eikä vatsalla saa nukuttua. Yölläkin hän kääntyy unissaan vatsalleen ja sitten minä herään siihen kun puolinukuksissa oleva pikkumies konttaa ihan hädissään sängyn pohjalla. Surullisenhuvittava näky kyllä...

Puhettakin riittä ja paljon uusia ääniä tullut ja pientä jokellustakin on havaittavissa: ba-ba, pa-pa, bä-bä jne. Ja kun iltapuuroa syötiin tänään niin puhelin siinä niitä näitä ja sanoin jotain että onpa puuro hyvää, nam! ja pojalta tuli selvä vastaus että NAM! :) Poika meni ihan hämilleen kun siinä miehen kanssa naurettiin.

Omasta ajasta kysyttiin.. No, olen yrittänyt käydä jumpassa välillä mutta se on viime aikoina jäänyt aika vähiin... Kerran olen käynyt ihan yksin kaverin kanssa kahvilla. Tällä hetkellä tuntuu ihan luksukselta jos saa rauhassa käydä suihkussa ilman itkuhälyttimen kyttäystä (käyn usein suihkussa kun poika päikkäreillä vaunuissa). Mutta käytiin me miehen kanssa vähän aikaa sitten teatterissa ihan kaksistaan, poika oli anopilla. Tuntui NIIN oudolta kävellä kaupungilla kahdestaan käsi kädessä ;) Suosittelen!

Tämmöistä täällä... Hauskaa kesäkuun alkua kaikille!

T. Sabriina ja poika 7kk

Vierailija
47/57 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesti tovin ennen kuin pääsin sisäänkirjautumaan.

Me oltiin touko-kesäkuun vaihteessa 2viikkoa Kreetalla. Matka meni aivan loistavasti, vaikka sitä ensin hieman jännitin. Automatkat ja lennot Iida melkein kokoajan nukkui. Ja perilläkin oli tyytyväisempi kuin kotona. Ruoat meillä oli hänelle mukana ja ne riittivät. Aika iso osa meni kyllä roskiin kun ei voinut puolikkaita purkillisia säästellä. Siellä oli kokoajan yli 30 astetta lämmintä, Iida sai polskia uima-altaassa ja meressäkin käytiin.

Ennen lähtöä käytiin 8kk neuvolassa, oli 66cm ja 6.9kg. Ruoka meillä maistuu tosi huonosti. Kateellisena luinkin teidän toisten kirjoituksia ruokamääristä. Iida teki huhtikuulla täysin lakon soseisiin ja sen jälkeenkin on niitä nihkeästi syönyt. Jos saan yhdellä ruoalla menemään puolet pienestä purkillisesta niin se on hyvä, tarjoan soseita 4krt päivässä, vielä meillä syödään 6kk liharuokia, karheamman ruoan kakoo ja yökkii. Tissimaito kyllä kelpaa.

Meillekin on ilmaantunut allergiaoireita. Jos annan korvikepohjaisia puuroja tai itse syön maitotuoteita niin Iida saa poskille ihottumaa ja alkaa ripuloida vihreää limaa. Nyt on lisäksi ollut huhtikuusta asti jatkunut yskä ja nuha, ne olivat reissun ajan poissa mutta heti palasivat kun tultiin Suomeen. Epäillään siitepölyallergiaa, sai 1kk kuurin astma- ja allergialääkettä jota nyt kokeillaan auttaisiko, toivottavasti.

Muuten neiti on hyvin virkeä ja touhukas, istuu tuetta, konttaa, nousee tukea vasten seisomaan ja kävelee tukea vasten. On oltava vieressä vahdissa kun ei osaa vielä tulla seisomasta alas.

Liikkumisen myötä yöt ovat yhtä kaaosta, neiti heräytyy n. tunnin välein konttailemaan ja sängyn laitoja vasten kävelemään. Tissillä saan jotenkin rauhoitettua, tutin on hylännyt jo kokonaan. Hampaita on kaksi, eikä lisää näytä ainakaan vielä olevan tulossa. Päiväunia nukkuu 2x 1-3h ulkona vaunuissa.

Omaa aikaa tulee minulla otettua tosi vähän, Iida on tosi kiinni minussa ja itkee heti kun lähden viereltä vähänkin kauemmas. Isän kanssa on kyllä hetken kun käyn asioilla tai kaupassa mutta silloinkin on ollut kotona itkuinen. Meillä ei kukaan vanhemmista lapsista ole ollut näin riippuvainen.

Nyt on neiti pihalla äänessä, pitää mennä. Aurinkoista viikkoa kaikille!

Vierailija
48/57 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

Joo eli kävimme tänään Veran kanssa 8kk neuvolassa ja siinä samallahan oli lääkäri. Painoa tytöllä oli 8015g ja pituutta 70cm. Lääkärissä kaikki ok. Näkö ja kuulo hyvät ja kaikki muutenkin ok. Seuraava neuvola meillä on myös 1v, jos haluaa niin otetaan myös 10kk mutta tuo ei ole välttämätön.

Spp: tervetuloa vaan takasin tänne syksyiseen suomeen! On teillä ollut hyvät ilmat kreetalla.

Lillian: onko jo merkkejä, että soijamaito sopisi Joelille??

Omasta ajasta: niinkuin kaikilla muillakin niin oma aika tuntuu olevan kortilla. Minä kyllä saisin sitä iltasin, mutta tuntuu etten jaksa illalla enää lähteä mihinkään. Paitsi, että viikonloppu aamuisin pidempään nukkuminen tuntuu olevan vain mieheni etuoikeus. Tai siltä ainakin välillä tuntuu. Ärsyttää, kun aina pitäsi olla itse sanomassa, että hei voisin minäkin joskus nukkua vaikka ihan kahdeksaan asti. Joskus toivoisin, että mies tajuaisi itse sanoa: hei, voin kyllä nousta, nuku sinä vaan! Mutta ei niin ei.

Ainiin, meillä Vera nukkui ensimmäisen kerran koko elämänsä aikana viime yön heräämättä aamuun asti!!! Olin ihan ihmeissäni kahden aikaan yöllä, kun heräsin vessaan, että tyttö ei ole kertaakaan huutanut. Heräsi ekan kerran 5.45, laitoin tutin suuhun ja nukkui siitä sitten vielä 6.30 asti. Edellinen yö meni yhdellä tutin laitolla, ei syöttöä ollenkaan. Eli siis pärjää kyllä yön syömättä. Syö iltapuuron jo 18.30-19.00. Lääkäri sanoi tänään, että ei kannata enää antaa maitoa yöllä, kun kerran pärjää ilman. Ja meinasikin, että kyllä 8kk:n ikäinen pärjää jo ilman ruokaa yön.

Saapa vaan nähdä miten ensi yö menee... On meinaa aina välillä öisin saanu ihan mielettömiä raivareita ja maidolla hänet saa rauhoittumaan ja jatkamaan unia aamun asti.

Laitoin Verasta kuvan edellisen kerran, kun tänne kirjoitin. Nyt kuva ei kuitenkaan enää näy. En tiedä oletteko muut nähneet kuvaa ollenkaan. Kun sen viimeksi laitoin niin se näkyi ihan hyvin. Laitan kuvan nyt uudelleen...

Tässäpä taas tärkeimmät! Aurinkoisia ja lämpöisiä säitä odotellessa! ja tsemppiä ja hyviä oloja kaikille jotka ovat raskaana!

Tarita ja Vera lauantaina 8kk

Vierailija
49/57 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenia!!

Taidan olla todellinen blondi, kun en yhtä kuvaa saa tänne näkyviin. Ei siinä, että nyt välttämättä minun pitää lastani täällä esitellä, mutta ärsyttää kun en saa tuota kuvaa näkyviin.

Taitaa mulla toi rajaus jäädä tommoseen pikkunurkkaan. Nyt vielä yritän saada sen näkyviin, jos ei tule niin sitten saa olla.

Että tällästä asiaa... heh, heh...

Hauskaa ja lämmintä viikonloppua kaikille!!!

Tarita

Vierailija
50/57 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenia!!

Taidan olla todellinen blondi, kun en yhtä kuvaa saa tänne näkyviin. Ei siinä, että nyt välttämättä minun pitää lastani täällä esitellä, mutta ärsyttää kun en saa tuota kuvaa näkyviin.

Taitaa mulla toi rajaus jäädä tommoseen pikkunurkkaan. Nyt vielä yritän saada sen näkyviin, jos ei tule niin sitten saa olla.

Että tällästä asiaa... heh, heh...

Hauskaa ja lämmintä viikonloppua kaikille!!!

Tarita

Joo, yritin kuvan rajausta, mutta en saanut nuolia liikkumaan mihinkään. Onkohan sitten taas vauvalehden sivuissa joku vika. Onko muilla kuvien rajaus onnistunut heti? Eli ei kuvaa nytkään!

Vierailija
51/57 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt se kuva sitten näkyykin!!!

Eipä ole tämä tekniikka vahvin lajini...

No mutta hyvä jos näkyy, siinä siis Vera aika tuoreena. Saapa nähdä näkyykö kuva vielä huomenna.

Nyt enää kirjoita!=)

Tarita

Vierailija
52/57 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suloinen on tyttö. Jospa minäkin sitten kokeilen onnistuisiko... suht tuore kuva remontti keskeltä.

Tuli muuten päätös päivähoitopaikasta, mitä hieman vaja kk sitten hain. Hoitopaikka on 2km automatkan (tai n. 1 km kävely/pyöräilymatkan) päässä. Muutaman kilometrin kierto tulee työmatkaan, mutta aika ok matka kuitenkin.

Tänään näin ensimmäiset "oikeat" konttausaskeleet, ehkä joku 5 kpl, mutta kuitenkin :) Eteenpäin mennään karhunkävelyä, konttausta, konttausasennosta sukeltamista ja istumista vuorotellen testaten. Siis tyyliin yksi konttausaskel, sitten pylly pystyyn karhunkävelyasentoon ja 2 askelta karhunkävelyä, kontilleen, sukellus ja istumaan jne. Uskomattoman huvittavan näköistä.

Mukavaa alkavaa viikonloppua kaikille!

Vierailija
53/57 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko olette turvakaukalosta siirtyneet isompaan istumeen?

Kävin eilen istuimia katselemassa, meillä kaukalo riittäisi vielä pitkän aikaan mutta mietin viihtyisikö neiti paremmin autossa jos pääsisi pystympään asentoon. Tykästyin Besafe izi combi isofix-istuimeen. Siinä oli tosi muhkeat pehmusteet ja sen saisi helposti kiinnitettyä kun on isofix-kiinnikkeet. Istuin ei veisi autossa kauheasti tilaa ja värinä olisi musta-vaal.pun!

Vierailija
54/57 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin vielä ollaan ihan turvakaukalossa, mutta kesän aikana on suunnitelmissa turvaistuimen hankinta. Varmaan loppukesästä sitten... Tarkoitus olisi hankkia sellainen, mikä menee ensin selkä menosuuntaan ja myöhemmin kasvot menosuuntaan mahdollisimman pitkään tietysti.

Autoliiton turvaistuintesteissä ei näkynyt just tuota combi-istuinta olevan, mutta besafen comfort näytti saaneen arvosteluksi hyvän, samoin muutkin testissä olleet besafen uudemmat istuimet.

Ja sit muita kuulumisia :) pikkuneidin kehitys on nyt viimeisten parin viikon aikana harpponut eteenpäin ihan käsittämättömällä tavalla. Alahampaat, istuminen, konttaus, karhunkävelymäinen eteneminen, polvilleen nousu ja nyt viimeisimpänä seisomisyritykset. Pinsettiotetta ei tietenkään vielä ole, mutta muuten on sorminäppäryys kehittynyt ja suusta saa kaivella milloin mitäkin koiranluuta tai paperinpalaa.

Vierailija
55/57 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei yhäkään kontata ja oon alkanut epäilemään ettei ehkä kontatakaan koska mieluisin asento on seisomassa ja kävelee jo tosi hyvin puita pitkin. Jopa taaperokärryllä lompsii menemään kun säädettiin se niin jäykäksi ettei heti valu alta pois.

Toinen alahammas puski ikenestä 2 pvää sitten ja ollaan siirrytty yksiin päiväuniin. Nyt kyllä nukutaan aamulla aika pitkää,yli kasiin, joten kun työt alkaa ja pitää kiskoa aiemmin ylös elokuussa niin katsotaan sitten minkäläinen perhepäivähoitajan painajainen meidän riiviö onkaan.... Ruoka maistuu ja yöt nukutaan , eilenkin nukahdettiin ysiltä ja aamulla puoli kasilta ylös.

Meillähän ollaan tätä isoa kaliiperia eli pituutta 75cm ja painoa jo 10½kiloa. On siinä pojassa kantamista.

Ostin söpöt uikkarit ja pitihän niitä lämpimien kelien tultua testata, eilen käytiin tuossa lähirannassa vettä loiskuttamassa ja hauskaa oli!!

Mitäs muille lokauisille kuuluu??

Tanni ja poika 8½kk

Vierailija
56/57 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa hiljaista täällä. Kotona ei kylläkään ole, heti kun silmä välttää, on neiti jossain koiran päällä kiipeilemässä tms.

Miten muilla koirallisilla nyt, kun vauva jo liikkuu? Meidän toinen lähtee lähinnä karkuun (joskus murahtaa mennessään) ja toinen vain makaa kun korvista ja turkista revitään. Mulla on täysi työ pitää neiti pois koirien kimpusta.

Nukkumaanmeno on nyt viime päivinä ollut yhtä tuskaa, tyttö hyörii ja pyörii silmät ristissä ympäri sänkyä, eikä millään rauhoitu aloilleen. Aikaisemmin nukahti itsekseen tosi nopeasti, joskus joutui kippaamaan selälleen konttausasennosta tai laittamaan tutin suuhun.

Vierailija
57/57 |
26.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan lämmin sää ollut tänään! Oltiin tänään päivä rannalla eväiden kanssa. Iidakin pääsi veteen varpaita uittamaan.

Meillä yöt on edelleen yhtä hulinaa, neiti heräilee noin tunnin välein, eikä meinaa uudelleen uneen vaipua, helpoiten nukahtaa tissille mutta yritän silittelyllä nukuttaa. Päivisinkin saattaa nukkua vain kahdet 1/2-1 unet, illalla menee nukkumaan klo 21 ja aamulla noustaan 7-8 välillä.

Liikkuminen on meillä hurjaa, neiti konttaa, nousee seisomaan, seisoo tuetta ja pari kertaa on noin 5 askelta kävellyt ilman tukea. Vieressä on oltava koko ajan vahdissa kun meno on kuitenkin vielä melko horjuvaa.

Turvaistuimista kyselin tuossa aiemmin, me ei olla vielä isompaa istuinta ostettu ku kirppuneiti mahtuu kaukaloon niin hyvin. Valmiiksi käytiin kyllä jo katsomassa.

Taitaa useimmat lokakuisten olla kesäalitumilla kun täällä niin hijaista. Toivottavasti lämmin saa jatkuu vielä pitkään!

Spp ja Iida 9kk