Eikö muita pelota lähteä lentomatkalle nyt kun
länsimainen kone tippui tuntemattomasta syystä mereen? Mulla meni innostus tulevasta lomamatkasta täysin ja pelotti jo ennestäänkin mennä lentokoneeseen ja nyt kävi näin:(
Kommentit (25)
viimeistä päiväänsä. Pelkojen kanssa tulee vain elää, mutta elämää se ei saa estää.
Lentäminen ei minua pelota, itse asiassa nautin lentämisestä ja mahdollisuuksien mukaan hakeudun ikkunapaikalle. Ehkä johtuu siitä, ettei mitään ikäviä kokemuksia liity lentämiseen.
Niitä on muita asioita jotka saavat polveni notkumaan esim. Linnanmäen vuoristojuna.
Tottakai se on selvää, että todennäköisempää on kuolla liikenneonnettumuudessa, sairauskohtaukseen tms. Ero varsinkin liikenneonnettumuuksiin on se, että olet maankamaralla ja yleensä onnettumuudet tapahtuvat sekunneissa. Hyvällä tuurilla menetät siis tajunnan tosi nopeasti.. Jos taas lentokoneelle tapahtuu jotakin niin sinulla on yleensä useita minuutteja aikaa ennen kuin kuolema tulee.
Lentämishaluttomuuteeni vaikuttaa kyllä monet muutkin asiat, mutta kyllä se hirvittääkin. Muttei nyt niinkään tuon juuri tippuneen koneen takia. Ekologiset syyt on kanssa suurena ja painavana mielessä lomamatkoja miettiessä, lähimatkailu on senkin takia nyt mielekäs ajatus.
Ja joo, voin kualla mihin vaan milloin vaan. Mutta ei se lentäminen silti minua houkuta. :)
t. 8 ja 11
Lentäminen on turvallisempaa kuin junalla tai autolla matkustaminen!
Lentoturmassa itse asiassa on hyvät mahdollisuudet jäädä eloon. Hurjaa, miten tietämättömiä ihmiset ovat!
Ajatelkaa, miten iso uutinen lentoturma on, kun se on niin harvinainen. Tuhansia auto-onnettomuuksia tuskin jaksetaan edes uutisoida. Pieni juttu lehden reunapalstalla kun joku kuolee liikenteessä.
sama tapahtuuko se jossain Atlantin aalloissa tai sitten autokolarissa Suomessa, mieluiten tietysti omassa rakkaassa vuoteessa. Ihmisen elämä on pienestä kiinni; sydän voi koska tahansa lyödä viimeisen kerran. Turha elämää on alkaa pelkäämään, kannattaa elää se tässä ja nyt.