Asioiden hoito ja ahdistus
Onko muilla tätä? Hirveästi hoidettavaa, sähköpostia pitäisi lukea ja lähettää, kirjoittaa valitus virastoon ja vakuutusilmoitus tehdä. Tulee jotenkin epätoivo ja ahdistus eteen, kun pitäisi tehdä. Aina jotain saa hoidettua mutta sitten jää vielä ja tulee taas seuraavat. Oletteko keksineet keinoja tähän?
Kommentit (20)
Syynä varmaan se, että usein on tullut huonoja uutisia, ja niiden kanssa ja niiden aiheuttaman mielialan kanssa pitää pärjätä loppupäivä. Mutta asiat on pakko silti jossain vaiheessa hoitaa eteenpäin, vaikka se olisikin vaikeaa. Tämä vie liikaa energiaa, kun on etukäteen jo pelokas ja lannistunut olo ja tunne, että ei ne selvittelyt koskaan lopu. Tuntuu että nuo hommat vie ihan liikaa aikaa kun pitää tsempata ja pakottaa itsensä ahdistuksesta huolimatta. Ap
Vierailija kirjoitti:
Multitaskaamista johon aivot tottuu. 40 vähintään pitäis olla rauhassa.
Ei ole iän mukana itselläni helpottunut, vaan pahentunut. Välillä on vähän helpompaa ja teen monta asiaa kerralla, mutta joskus en pysty hoitamaan mitään moneen päivään. Ap
No eikö ahdista vielä enemmän jos ne jää hoitamatta??
Tuumasta toimeen!
Nuo oli vaan siis esimerkkejä, lista on paljon pidempi todellisuudessa... Ap
Ota rennosti. Tee mielessäsi ( tai miksei paperillekin, jos paljon) lista mitkä asiat pitää hoitaa ja missä järjestyksessä. Keskity yhteen asiaan kerrallaan, älä ajattele niitä muita. Kun olet yhden saanut hoidettua, siirry seuraavaan. Yksi asia kerrallaan.
Vierailija kirjoitti:
Syynä varmaan se, että usein on tullut huonoja uutisia, ja niiden kanssa ja niiden aiheuttaman mielialan kanssa pitää pärjätä loppupäivä. Mutta asiat on pakko silti jossain vaiheessa hoitaa eteenpäin, vaikka se olisikin vaikeaa. Tämä vie liikaa energiaa, kun on etukäteen jo pelokas ja lannistunut olo ja tunne, että ei ne selvittelyt koskaan lopu. Tuntuu että nuo hommat vie ihan liikaa aikaa kun pitää tsempata ja pakottaa itsensä ahdistuksesta huolimatta. Ap
Tuttu tunne Ap. Toivon voimia Sinulle. Minulla on sama ongelma.
Yksi asia kerrallaan, ja kun tekee parhaansa niin ei voi muuta. Tämä maailma on kova ja raaka.
Ainoa asia jonka avulla minä pärjään päivästä toiseen on Jeesus.
Kaikkea hyvää Sinulle Ap!
Vierailija kirjoitti:
Pyydä Jeesusta tekemään ne!
Taidat ivailla viestini kustannuksella, missä totesin että Jeesuksen avulla pärjään päivästä toiseen.
Vierailija kirjoitti:
No eikö ahdista vielä enemmän jos ne jää hoitamatta??
Tuumasta toimeen!
Tavallaan ei, ahdistaa aina suurinpiirtein saman verran.
Kun maksaa laskut pois, niin ahdistaa se, onko loppukuuksi ruokaa tai mitä, jos tulee jotain yllättävää, missä kohtaa olisikin parempi jos laskun maksaisi vähän myöhemmin vaikka tulisikin 5 e ylimääräistä.
Jos taas ei maksa heti, ne väijyy mielessä taustalla, mutta silloin on toistaiseksi tilillä tarpeeksi.
Jos tekee vakuutusilmon pankkiin niin seuraavaksi ahdistaa se, kun ne soittelee sieltä, ja luulevatko ehkä että keissi ei ole aito vaan yritän vakuutuspetosta. Jne. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi asia kerrallaan, ja kun tekee parhaansa niin ei voi muuta. Tämä maailma on kova ja raaka.
Ainoa asia jonka avulla minä pärjään päivästä toiseen on Jeesus.Kaikkea hyvää Sinulle Ap!
Kiitos! Yritän lukea vähän Raamattua nyt ja sen jälkeen hoitaa ennen 16 virastoaikana pari tärkeintä asiaa. Ap
Joo, maailmassa ongelmia riittää. Päivässä tulee tuhansia sähköposteja, satoja asioita hoidettavana. Tosiasia on että kaikkea ei millään ennätä. Olen ottanut "peruna kerrallaan" -asenteen eli teen asioille tärkeysjärjestyksen eli tärkeimmät ensin ja sitten mitä ehtii. Sillälailla saan edes osan hoidettua aikataulujen puitteissa.
Kuulostaa aikuisuudelta, se ei ole useinkaan kivaa. En tarkoita tätä sarkastisesti vaan ihan tosissani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoa asia jonka avulla minä pärjään päivästä toiseen on Jeesus.Kaikkea hyvää Sinulle Ap!
Kiitos! Yritän lukea vähän Raamattua nyt ja sen jälkeen hoitaa ennen 16 virastoaikana pari tärkeintä asiaa. Ap
Hienoa, Ap! Vaikuttaa siltä että olet uskossa. Olen iloinen siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä! Ja todella, Onneksi meillä on Jeesus! Hän nostaa taakat harteiltamme. Ap, Keskity seurustelemaan Jeesuksen kanssa ennen ja jälkeen asioiden hoitamisen. Lupaan, että helpottaa oloa!
Just.. herran haltuun! Sillähä ne asiat hoituu
Vierailija kirjoitti:
Just.. herran haltuun! Sillähä ne asiat hoituu
Kyllä se vaikuttaa koko elämään, kun kulkee tämän maallisen polun Herran kanssa.
Kannustan kokeilemaan, saatat yllättyä, kuten moni muukin!
Multitaskaamista johon aivot tottuu. 40 vähintään pitäis olla rauhassa.