Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Plussasin - juuri! Nyt hirvittää...

Vierailija
02.06.2009 |

...meillä oli viikonloppuna kesäjuhlat ja siellä join itseni ihan kunnolla humalaan ja poltin jopa tupakkaa. Normaalisti en polta!!!! Tein raskasutestin edellis vkolla 21.5 ja silloin näytti negaa.

Mulla on epäsäännolinen kierto, joten ajattelin että ovat taas myöhässä.

Nyt lävähti samantien vahva plussa!

Nyt hirvittää tuo viikonlopun juominen!! =(

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia, että nyt olet ilman alkoholia.

Vierailija
2/13 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olimme yrittäneet jo vähän pidempään ja olin taas pettynyt, kun ei tärpännyt, joten lähdin oikein kunnolla nollaamaan kaverini kanssa. On ihan normaali lapsi, fiksu kuin mikä ja terveempi kuin esikoinen, jonka yrityksen aikana tällaista ei sattunut.

Onnea plussasta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaana. Hedelmöitys oli tapahtunut samana päivänä kun tämä hirvee kännääminen. Terve lapsi tuli. Näitä tapauksia on varmasti hirmuisesti! Jos joku yrittää lasta 2-8 vuottakin, niin ei kai siinä voi koko ajan absolutistina olla...

Vierailija
4/13 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käsittääkseni noilla ekoilla viikoilla alkiolla ja äidillä ei ole yhteistä verenkiertoa vielä. mulle neuvolassa ainakin sanottiin että niillä viikoilla 4-5? ei ole mitään haittaa.

Vierailija
5/13 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaiheessa raskautta. RV 4-5 sikiö saa kyllä ravintonsa jo istukan kautta. Periaatteessa alkio/sikiö voi vaurioitua jo ihan alussa alkoholin takia, mutta näitä tapauksia tosiaan sattuu varmasti usein. Riksi kasvaa mitä useammin ja mitä enemmän äiti juo. Todennäköisimmin ap lapsesi tulee olemaan ihan kunnossa.

Vierailija
6/13 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä, että sain muutamasta oluesta hirveän krapulan. Jälkikäteen oli silloin noin rv 5+0. En edes osannut ajatella mitään erityistä tilanteesta vaan vauva oli tavallaan yllätys. Kierto epäsäännöllinen ja yritystäkin takana jo pari vuotta, niin ei sitä enää edes uskonut luomutärppiin.

Vierailija
7/13 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, en tosiaan ajatellut että olisi voinut tärpätä. Toivottavasti kaikki menee hyvin ja mitään vaurioita ei ole tullut.

Plussasta olen todella onnellinen!

Vierailija
8/13 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian aikaista vahingoittaa alkiota. Mutta ei enää. Ja onnea! =)

Vierailija
9/13 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikiö voi kyllä vahingoittua jo ihan alkuraskaudessa.

Vierailija
10/13 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ehdin esikoisen aikaan ottamaan alkoholia. Ei vielä ollut menkat edes myöhässä ja muutenkin aivan epäsäännölliset! Kysyin sitten neuvolassa että onko siitä haittaa kun ehdin ottamaan. Mutta niinhän tuo meinasi että tuskin on vaikuttanut!

Plussasin viikko juopottelun jälkeen. Ja ehdin ottamaan oikein kunnolla kun valmistuin siinä. Mutta siihen se sitten loppuikin kertaheitosta!

Vierailija
11/13 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi täynnä vammautuneita ihmisiä, jos ihan alkuajan alkoholinkäytöllä olisi vaikutusta! Sitten vasta merkkaa, kun tietää olevansa raskaana eikä ole testannut hirmu myöhään.

Vierailija
12/13 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein ekan testin kun menkat oli 5pv myöhässä -> nega. Sitten otin huoletta viikonloppuna reilusti alkoa ja tupakoinkin, ajattelin vaan että taas jäi menkat tulematta - mulla menee välillä niin, ettei ne joka kk tule, vaan kierto on välillä tuplapituinen.

Parin viikon päästä alkoi kuitenkin huolettaa, kun oli niin pahoinvoiva olo.. Tässäkin välissä olin ottanut parina iltana pari olutta, en isompia määriä kuitenkaan onneksi. Tein uuden testin, se oli plussa.

Olin todella järkyttynyt, koska laskujen mukaan olin silloin jo rv7-8 tai jotain. Ultrassa korjattiin kuitenkin että olin vain rv5, kierto oli siis ollut sekava (pidempi), siksi se eka testi ei vielä plussaa näyttänytkään. Ja se reilumpi alkon käyttö vkloppu ajoittui siis noin rv3.

Aivan terve 1,5v poikanen tuossa nyt viipottaa.

Meillä on nyt suunnitelmissa alkaa yrittää toista lasta. Nyt ostan kyllä tukkupakkauksen testejä, testaan vähintään viikottain vaikka edellinen näyttäisikin negaa!

Vierailija
13/13 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ryypättiin ihan huolella jonkun kerran liki sammumishumalaan (oltiin 18 ja 19v. :D), ja lapsi oli tosi terve ja nyt ekalla, eikä mitään vikaa muksussa.

siis VOIHAN jotain tulla missä tahansa vaiheessa raskautta jos juo, kun ei niitä haittaavia määriäkään tiedetä. Mutta ymmärtääkseni on paljon vaarallisempaa jatkuvasti tissuttaa kuin juoda kerran alussa. Mutta en tiedä kyllä ihan oikeasti oikeasti. Olen sitli samaa mieltä kuin aiempi, että jos yhden kerran juominen tekisi merkittävää haittaa, olisi paitsi suomessa niin koko maailmassa valtavasti vammautuneita lapsia. Eli sinuna olisin huoletta. Onnea raskaudesta!