Lomista tietävät! Miten kertyy??
Kommentit (9)
Siis muutatko sinä toiseen kaupunkiin ja jätät työsi sen takia? Oletko irtisanonut itsesi, silloin sinun pitää pitää viime lomankertymiskautetena tienaamasi lomat. Nämä uudet lomat joita on kertynyt tämän vuoden huhtikuusta alkaen voit saada loppupalkassa.
Vai vaihdatko kaupungin palkkalistoilta toisen kaupungin palkkalistoille? Lomat voi silloin myös siirtää.
Eli tammi-maalis olisi kuukaudet, jolloin ei kertyisi lomaa ollenkaan?
Joo rautalangasta saa vääntää :)
Ojennan sen jo valmiiksi kaikille,jotka vastaa..
yritetään määräaikaisille antaa lomapäivinä ennen työsuhteen loppumista mahdollisimman paljon. Jos ei ehdi kaikkia pitää, maksetaan rahana. Tammi-kesäkuussa lomaa kertyy tammi-maaliskuu 6pv, huhti-kesä pv. Ensi kesänä voi pitää tammi-maaliskuussa kertyneet ja seuraavalla lomakaudella huhti-kesäkuun päivät, paitsi jos työsuhde loppuu kesäkuun loppuun niin kaikki sitten ennen työsuhteen loppumista tai rahana. Jos työsuhde jatkuu samalla työnantajalla katkon jälkeen, voi työnantajalta pyytää kirjallista todistusta, että haluaa siirtää kertyneet lomansa seuraavaan määräaikaiseen työsuhteeseen eli esim nuo huhti-kesäkuulta kertyneet.
ja olen siellä toukokuun loppuun asti.
Nyt mulla helsingin puolella tienattuja lomia pari viikkoa.
Mietin, että kannattaako mun mennä vantaan pestiin vai jäänkö helsingin puolelle vielä toukokuun loppuun.
Kummassakin olisi työpaikka tiedossa.
Hesan puolella ei vaihtuisi työpaikka.
Kesän olen joka tapauksessa kotona elokuuhun saakka.
Osittain palkattomana.
Selvensikö yhtään ? :)
Hitsi kun on vaikea selittää.
Ap
Niin ja sitä haluan tietää, että menetänkö lomia jos vaihdan vantaalle?
mikä sopimus kaupunkien välillä on. Soitapa huomenna palkanlaskijalle!
Jos työsuhteesi Helsingissä on kestänyt täyden lomien kertymiskauden (1.4-31.3) kertyy sinulle Helsingissä 2½pv/kk.
Eli kuinka kauan työsuhteesi on kestänyt Helsingin kaupunkiin?
Eli jos nyt itse ymmärrän niin lomien takia kannattaisi jäädä helsingin puolelle toukokuun loppuun asti.
Äh, kun on vaikeeta.. :/
Ap
Siihen mennessä tienatut lomat saa pitää ensi kesänä. Huhtikuussa keräät jo seuraavan lomakauden lomia.
Jos vaihdan kaupunkia nyt kuun vaihteessa niin saako kahden viikon tienatun loman rahana?
Entä paljonko kertyisi kesälomaa tammi-toukokuu?