Eilen taloyhtiön kokouksessa päätettiin hommata useita kissanloukkuja.
Yhteistuumin päätettiin "kerätä" kaikki meidän pihalla kulkevat kissat ja toimittaa löytöeläinkotiin. Toivottavasti päästään niistä kiusankappaleista eroon!
Kerrankin kaikki olivat kokouksessa jostain asiasta yksimielisiä :)
Kommentit (96)
Ei niitä vaivaksi asti pyöri missään.
Ai ei vai? No me asutaan Helsingissä pientaloalueella ja meidän pihalla käy säännöllisesti ainakin 5 kissaa + satunnaiset kulkijat vielä päälle. Naapurustossa on _paljon_ kissoja ja melkein kaikki antaa kattiensa kulkea vapaana. Ja ne kissat paskoo ja kuseksii nurkkiin ja mouruaa tossa talon nurkalla. Ei ole kivaa ei.
Ehkä jossain landella kissoista on jotain hyötyäkin, mutta kaupungissa sais kissanomistajat paremmin huolehtia kateistaan. Tässä suhteessa koiranomistajat fiksumpia.
- mikä sä olet sanomaan, mikä on kenenkin mielestä vaivaavaa?
olipa jälleen "ihana" ylläri, kun menimme lasten kanssa möyhimään kasvimaata kylvökuntoon. Haistoin jo kaukaa, että taas on naapurin kissa aloittanut kasvimaalla asioinnin. Vähän harkalla pöyhin, johan nousi läjä paskakikkareita pintaan ja niiden mukana jotain parin sentin mittaisia matoja. Voi lätty, sanon mä!! Ei tarvitse kuvitellakaan, että lapset napsii kesällä suoraan maasta. Kasvimaa täytyy verkottaa, hiekkalaatikko aina peittää ja jos ei naapurin kissa niihin pääse, sitten penkoo kukkapenkit. Mitä tuollaiselle voi tehdä, ei mitään.
ja omistan 2 kissaakin. Viljelen kesäsin monia vihanneksia, mutta koskaan ei ole ollut penkeissä kissankakkaa. Hiekkalaatikossa ei myöskään ole koskaan ole ollut mitään kissojen ulosteita eikä kukkapenkkejä kaivella.
Ai ei vai? No me asutaan Helsingissä pientaloalueella ja meidän pihalla käy säännöllisesti ainakin 5 kissaa + satunnaiset kulkijat vielä päälle. Naapurustossa on _paljon_ kissoja ja melkein kaikki antaa kattiensa kulkea vapaana. Ja ne kissat paskoo ja kuseksii nurkkiin ja mouruaa tossa talon nurkalla. Ei ole kivaa ei.
Ehkä jossain landella kissoista on jotain hyötyäkin, mutta kaupungissa sais kissanomistajat paremmin huolehtia kateistaan. Tässä suhteessa koiranomistajat fiksumpia.
Meidän pihalla ei katit vaeltele, kun pidän koirani irti. Maalla asutaan eikä haukku omasta pihastaan ole eläissään ilman lupaa poistunut. Kissat kuljeskelee muiden pihoilla, pskoo kuistille jne.
Ei, en minä vihaa kissoja. Pidän niistä todella paljon ja minusta on harmi, etten itse voi allergian vuoksi koskaan sellaista omaan talooni hankkia. Mutta en minä siitä huolimatta halua naapurin katteja omaan pihaani.
Syitä siihen, että kissat ovat riesa: Jotkut ihmiset pelkäävät niitä kuollakseen. Joillakin ihmisillä on koirafobia, toisilla kissafobia. Sille ei läheskään aina löydy syytä eikä tarvitsekaan. Kukin pitäköön elukkansa omilla maillaan, julkisilla paikoilla kytkettynä.
Se, että Sinä pidät kissoista, ei tarkoita, että muutkin pitäisivät. Älä siis hanki koko naapurustolle kissaa - hanki se vain itsellesi ja omalle perheellesi. Kiitos.
Kissat pskovat pihoille. Hyvin harva kissa osaa olla "ulkosiisti" ja käydä määrätyllä paikalla tarpeensa tekemässä. Jotkut osaavat, toki. Mutta harva. Minä en halua omalle pihalleni muiden elukoiden jätöksiä. Miksi haluaisin?
Moni on kissalle allerginen - jopa kuollettavasti. Itse sain lapsena poikkeuksetta anafylaktisen sokin, jos olin metrin päässä kissasta ulkoilmassa. Omat lapseni ovat myös allergisia, enkä halua kissoja heille oireita tuomaan. Mitäs, jos naapurin katti istuskelisi meidän pihakeinussa, tartuttaisi pehmusteisiin hilsettä ja sen jälkeen minä menisin siihen kissasta autuaan tietämättömänä makoilemaan? Vähintäänkin saisin astmakohtausta muistuttavan allergiareaktion.
Lisäksi kissalle itselleen on vaarallista liikkua vapaana asuinalueilla. En ymmärrä näitä "kissaihmisiä" jotka muka välittävät lemmikeistään ja sitten jätättävät ne auton alle.
Kissaloukut EIVÄT ole laittomia. Käykääpä kysymässä paikalliselta eläinsuojeluyhdistykseltä. Siellä SUOSITELLAAN kissaloukkuja käytettäviksi. Ideana juuri se, että vastuuttomat idiootit omistajat joutuvat hakemaan kissansa löytökodista, lunastamaan ne sieltä (ainakin meillä ne joudutaan lunastamaan) ja ehkä jonakin päivänä oppisivat pitämään kissansa kotona.
Meilläkin pyörivät kissat tulevat ihan jostain muualta, retkillään käyvät paskomassa ja kusemassa pihat.
ja omistan 2 kissaakin. Viljelen kesäsin monia vihanneksia, mutta koskaan ei ole ollut penkeissä kissankakkaa. Hiekkalaatikossa ei myöskään ole koskaan ole ollut mitään kissojen ulosteita eikä kukkapenkkejä kaivella.
Oletkos vähän rajoittunut tjtn?
Annettakoon anteeksi.
Hankkikaa sitten oma kissa joka ajaa ne naapurin kissat pihaltanne pois.
jonnekin paskoa ja kusta, vaikka sitten naapurin pihalle. Jos retkellä iskee hätä, niin ei kukaan edes nro 27 kotiin asti juokse vaan hakee helpotusta jostain muualta.
palstalla on provo. Sillä eihän kukaan äiti voi vihata näin paljon jotain elollista.
En usko, että ihminen, jolla on niin paljon vihaa, voi olla hyvä vanhempi.
Kenenkään ei tarvitse pitää kissoista, eikä niitä ole laillista pitää vapaana kaupunkialueella, mutta tuo viha....Se on hälyttävää!!
Pelottaa, että tollaiset ihmiset kasvattaa tulevaisuuden Suomea.
Miten joku voi tajuta asiat noin pahasti väärin?
palstalla on provo. Sillä eihän kukaan äiti voi vihata näin paljon jotain elollista.
Kenenkään ei tarvitse pitää kissoista, eikä niitä ole laillista pitää vapaana kaupunkialueella, mutta tuo viha....Se on hälyttävää!!
Omalla kokemuksella (lapsena meillä oli 7 kissaa, ja nykyään itsellä kaksi) kissat kyllä haluaa kakata johonkin pehmeään, mihin saa peitellä kakkansa. Lasten hiekkalaatikkoon saattavat käydä. Pellonkin uskon, mutta eipä ne vaeltaessaan kyllä yleensä monasti samaan kohtaan kakkaile.
MUTTA näin sanottuani olen kanssanne samaa mieltä, armaat kissavihaiset: Loukuttakaa vain. Ei niitä kissoja saisi pitää vapaana, varsinkaan kovasti asutetulla alueella. Asun itse Helsingissä Toukolassa, jossa on paljon pieniä puutaloja. Niiden asukkaat usein pitävät kissojaan vapaana, mitä en voi käsittää. Ensinnäkin jotkut niistä tosiaan käyvät lasten hiekkalaatikoilla (jotka kyllä minusta voisi hyvin peittää, eikä tekisi haittaa, ainakin meidän taloyhtiön pihalle semmoinen olisi hyvä jos kakkaa olisi haitaksi asti, nyt ei ole) ja toisekseen tässä on kuitenkin ympärillä isot tiet ja kova liikenne.
Itse en rakkaita kissojani näin kaupungissa päästä ulos ilman valjaita tai itseä vahtina muuten (toinen kulkee minun lähelläni aina ulkoillessaan ilman valjaitakin), jotteivat harmittaisi muita tai varsinkaan jäisi auton alle. Vanhempieni kissan lonkkaluun oli joku kissavihaaja potkaissut rikki, ja nykyään vanhuksen päiviä viettävä kissa on vieläkin siitä vaivainen. Se karkasi aina joskus ikkunasta näet.
Hankkikaa sitten oma kissa joka ajaa ne naapurin kissat pihaltanne pois.
Miten joku voi tajuta asiat noin pahasti väärin?
.
Jos en halua kissojen tekevän tarpeitaan omalle pihalleni ja taloyhtiön pihalle, miten se tekee minusta KISSAVIHAAJAN?
Vihaan ainoastaan niitä jätöksiä.
ap
ja minusta on ihan oikein kerätä kuljeskelevat kissat joiden omistajat eivät ole tiedossa ja toimittaa löytöeläinkotiin. Sieltä voivat saada kunnolliset kodit! Osa niistä kissoista saattaa olla hylättyjäkin...
Kunnolliset kisanomistajat eivät päästä kissojaan ulos valvomatta. Nehän tappavat pikkulintuja ja voivat tosiaan tehdä tarpeensa hiekkalaatikoihin. Ei ne sitä pahuuttaan titenkään tee, mutta luontokappaleet on luontokappaleita...
Eniten minua kuitenkin ihmetyttää se, että rakkaat lemmikit lähetetään holtittomasti liikenteen keskelle! Kissoja vihataan aika yleisesti ja aina löytyy sekin, joka painaa kaasua tahallaan kun kadulla on kissapolo.
Mutta et taida olla niin suurella älyllä varustettu, ettet ymmärrä eroa?
matoista kissanpaskaa lannoitteena käyttää?