Polttarilasku 150 euroa!
Kääk. Tätäkö on nykypäivä? Mieheni oli kaverinsa polttareissa, joissa oli ohjelmaa jos jonkinlaista. Tiesimme odottaa ihan mukavaa laskua, mutta loppusumma ylitti ymmärrykseni. Ei enää kauhean mukava fiilis lähteä häälahjaostoksille...
Mitä te muut olette maksaneet polttareista?
Kommentit (48)
Olen hyvätuloinen, mutta ehkä sitten pihi - ja ihan mielelläni sellainen! Perheen tulot vuodessa n. 140 000 euroa ja velaton iso omakotitalo, pari kesämökkiä, kolme autoa,...
Silti (tai ehkä juuri siitä syystä?) en ikinä maksaisi tuollaisia summia kaverin polttareista, en ainakaan ellen olisi nimenomaan itse halunnut kyseisiä aktiviteetteja ja niistä olisi sovittu etukäteen niin että kaikki olisivat kustannuksista yhtä mieltä. Saisi olla kyllä tosi hyvä ystävä ja tosi erikoislaatuinen tilaisuus että tuhlaisin tuollaisia summia polttareihin. Toisaalta voin kyllä helposti käyttää kymmenkertaisen summan vaikkapa mukavaan ulkomaanreissuun kavereiden kanssa, mutta silloin se on sovittu etukäteen ja yhteinen juttu.
Miehet eivät kehtaa ottaa rahaa puheeksi, kun on kustannuksista kysymys.
En ole ikinä ollut naisten polttareissa, joissa summasta ei olisi sovittu etukäteen (olen osallistunut ehkä 25:iin polttareihin). Mieheni vastaavasti osallistunut polttareihin ja olen kuullut muutaman kerran, että lasku tulee olemaan yllätys.
Miehet eivät kehtaa ottaa rahaa puheeksi, kun on kustannuksista kysymys. En ole ikinä ollut naisten polttareissa, joissa summasta ei olisi sovittu etukäteen (olen osallistunut ehkä 25:iin polttareihin). Mieheni vastaavasti osallistunut polttareihin ja olen kuullut muutaman kerran, että lasku tulee olemaan yllätys.
Polttareita järjestäessä pitäisi olla ainakin jonkinlainen budjetti myös kasassa. Itse olen järjestänyt kahdet polttarit ja ollut mukana viisissä ja AINA on mietitty myös sitä kustannuspuolta. Helppoa se ei ole ollut, mutta pakko on ollut ottaa huomioon ihmisten erilaiset elämäntilanteet. Ohjelmaa on silti saatu kasaan vaikka minkälaista ja hauskaa on ollut. Budjetit ovat pyörineet n. 50-80 eurossa/hlö. Helppo olla jälkiviisas, mutta miehesi olisi kannattanut tiedustella sitä kustannuspuolta jo etukäteen eikä tyytyä vastaukseen "tasataan sitten jälkikäteen".
Mä en ymmärrä, miksi asenne näissä keskusteluissa on tällainen, että "MINÄ en kyllä JONKUN TOISEN polttareihin laita tuollaisia summia, mielummin ostan jotain kivaa ITSELLE." Eikö polttareissa kaikilla kuulu olla kivaa? En mä ainakaan ajattele, että se raha menee vain sen polttarisankarin hyväksi, vaan ajattelen, että sillä rahalla saadaan koko porukalle ja itsellekin hauska ilta/päivä/viikonloppu.
Eri asia tietysti on, jos on pelkästään sellaisia ohjelmanumeroita, joihin vain polttarisankari osallistuu, mutta eikai sellaisia polttareita enää kukaan järjestä? Ja tämä tietysti edellyttää, että suunnitteluun voivat osallistua mahdollisimman monet, ettei käy niin, että yksi buukkaa kuumailmapallolennon ja puolella porukasta onkin korkeanpaikankammo...
Osallistuin miehen kaverin tulevan vaimon polttareihin lähinnä kohteliaisuudesta, vaikka emme kovin hyvin ennen häitä tunteneet. Polttareissa ei tehty "mitään ihmeellistä" ja silti lasku oli 150€/nenä ja meitä oli n. 15 ihmistä kuitenkin mukana. Morsiamen kaveripiiri oli espoolaista eliittunuorisoa, jolle tuo summa tuntui olevan pikkurahaa. Polttareissa retkeiltiin saaristossa (omalla taksiveneellä kylläkin), vietettiin aikaa ulkona yhden kaverin kotipihassa merenrannalla, mentiin illalla bilettämään. Taisi tuo taksivene olla törkyhintainen.
ja tässä mun esimerkissä naisten polttareissa siis ei hiiskuttukaan hinnasta etukäteen (kaiken piti onnistua suhteilla), joten tyhmänä oletin summan olevan samaa luokkaa kuin yleensä mun omassa kaveripiirissä eli 50-80€. Minun omista polttareistani ei kukaan maksanut kuin 30€ nenä (kuulin jälkikäteen sivumennen), koska painotin kaasolleni, että jos minulle halutaan polttareita pitää, niin niiden on oltava sellaiset, jotka eivät ole törkeän kallit osallistujille (suurin osa silloisesta kaveriporukastani opiskeli vielä). Ja kivaa oli!
Mieheni on ollut polttareissa, joissa koko porukka lennätettiin ibizalle - silloin iso budjetti oli heillä kyllä tarkkaan sovittu etukäteen, koska puhuttiin isommista summista. Silti kaikki lähtivät, koska kokivat saavansa reissusta itselleenkin hyviä kokemuksia.
tuli mieleen kun joku sanoi että hääpari oli niin merkki ja hintatietoinen että tuli sen takia kalliiksi häät.
sitä mä en ymmärrä miks pitää mennä jonkun muun pillin mukaan.
Meilläkin on ihan lähisuvussa perhe jolla kaikki viimeisen päälle sekä kotona että lasten laatteet on järjestäen kaikki merkkivaatetta. Yksi lapsista on meidän kummipoika ja me ostetaan hänelle mitä nyt milloinkin mieleen tulee. en todellakaan ajattele että pitäs olla jotakin tiettyä. mulle on aivan sama mitä vanhemmat ajattelee. Ihan hyvin meillä menee.