Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

YRITTÄJÄT KESÄKUUHUN!!

01.06.2009 |

Päivittäkää omia tietoja myös :)

ANEN, 25+M28, Y 11/03 asti, hoidoissa 02/06 alkaen, 21.9.06 plussa-tytär 05/07, pikku2:sesta hoidoissa 05/08 4 inssiä-negoja. 1.6 ivf. Syy: PCO

RIZZA, 27+M29, Y 04/06 asti, hoidoissa 04/07 alkaen, km 05/07 rv 5+3, 10 kiertoa clomeilla, joista säännöllinen kierto, vuonna 08 3 inssiä-negoja, 1.IVF 03/09. Syy: ovuloimattomuus.

SKIPPO, 30+M34. 08/01 syntynyt poika, clomi+tero kierrosta. Y siitä lähtien.

OMPPU, 26+M25. Poika 09/05, jota tehtiin 1,5 vuotta; ekasta clomikierrosta. Pikku2:sta Y 1v, ekasta clomikierrosta keskenmeno 10/08. Syy: tuntematon. Jotain PCO:hon epäilty, ei diagnosoitu.

PABLO1, 25+M25v. Y 04/04 saakka. Syy: selittämätön lapsettomuus, miehen simpoissa pientä hitautta. Tehty yksi IUI "luomusti" ilman lääkkeitä, neg. 02/09 inssi.

MIRGGU, 24+M30. Y 07/07, terolut aloitettu 12/07. Jatkuu edelleen, clom hexal oli mukana muutaman kk:en (tuloksetta), lapsettomuus tutkimukset aloitettu syksyllä-08.

ATWOOD, 27+M30. Y 6/07 asti, hoidoissa syksy/08. Syy: selittämätön. Kierto säännöllinen ja ovuloin luomustikin. Klomeja kokeiltu 3:ssa kierrossa, 2 X IUI-negaa. 02/09 inssi nega. Suunnitteilla IVF.

RVSR, 32, lapsettomuus vuonna02-03, 03 parisuhdekriisi->e-pillerit 7kk. Pillerit lopetin 01/04, 10/04 syntyi luomuna esikoinen. Epäiltiin ovulaatiohäiriötä, mutta tilanne ratkesi onnellisesti. Kakkonen toiveissa, lopetettiin ehkäisy keväällä 06, hoitoihin 10/08. 10/08 PCO-diagnoosi. Sain clomit. Ehdin syödä yhden kierron, sitten tuli simppatestien tulos -> ICSI, liikkuviakin, mutta hedelmällisyys alentunut ja lisäksi löytyi vasta-aineita. 02/09 Pas.

JAANA.P3, 27+M33. Luomusti 4-vuotias poika. Pikkukakkosen Y takana reilut 3v, 2 inssiä tehty ja IVF aika elokuussa.

POPPINS, 24+M32, Y 04/07 asti. Tutkimuksiin 04/08, kierto heittelee ja miehellä hieman epäilystä omista kavereistaan. Kierron pituudesta huolimatta tapahtuu ovulaatio, mutta miehellä siittiöitä niin vähän, ettei onnistu ilman hoitoja. IVF-jonoon 11/08, jonotusta...

MIIULAINEN,

NIA77, 4.2 Eka IVF. Takana inssejä. Luomulapsi 7,5v sitten. Y 3v pikku2:sta. 02/09 PLUSSA!!!-> KM :(

MAGGYOO: 25+M25, Y 03/08 asti. Syy: PCO. Nyt Metforem 1500mg/vrk + Terolut + Clomifen 2tbl annoksella.

KATINA74, 35+M43, Katinalla luomu tyttö 02/01, Y 06/03 asti. Hoidoissa 10/05 asti. Miehen sperman laatu heikko, ICSI 03/09 6.3 2kpl alkioita siirrettiin. nega

MOONA79, 29+M33. Y 09/08 asti. Endo, torvet tukossa. IVF hoitona, pääsiäisen jlk.

POLGARA78, 31+M28. Y 09/06 asti. Miehen simpat priimaa, mutta muoto vielä selvittämättä. Kohdunulkoinen 12/02 saman miehen kanssa (ei ollut suunniteltu raskaus). Vasen johdin kunnossa, oikeasta ei varmuutta. Munasarjat toimii molemmin puolin ok ja ovuloin ilman lääkitystäkin. Nyt oltu aktiivisesti hoidossa julkisella kohta 2v. Kaksi Clomikuuria takana ja yksi inssi, josta nega. Toiseen inssiin valmistaudutaan kolmannella clomikuurilla ja prolakt.estolääkityksellä. Toistaiseksi suht selittämättömiä.

Elikkäs, SIIRTOON PÄÄSTIIN!! IHME!!

12 solua tuli joista 4 kypsiä. Kaksi hedelmöitettiin ja niistä tuli huippu yksilöt kuulemma ja ne myös istutettiin.

Siellä siis kelluu..

2 noista neljästä ei sitten ollut pakaste kykysiä, joten meni juurikin niin kun olimme hartaasti toivoneet käyvänkin...

muuta en sitten uskallakaan toivoa.

Pv kerrallaan!

Mites muille??

-Ihmetyksestä pökertyneenä Anen/Stinna

Kommentit (112)

Vierailija
41/112 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei girliezzz testasit plussan! :) mutta siis..toi tuhruttelu..millasta se sulla on? mulla aivan sellasta vaalean ruskeaa pyyhittäessä tulee pikkasen paperiin ja aamusta tähän hetkeen on tullut yhteensä n. 1cm levynen ja 4-5cm pitkä alue tätä vaalearusehtavaa siteeseen.. :(

ja juilii kovasti ja menkka olo..!!

mullei myöskään rinnat yhtään arat tai kipeet mitä ne oli ekassa raskaudessa--

Millanen sun plussa viivasi on?

Rizzalle hurjasti onnea!!!

Millasia oireita sulla on?

Vierailija
42/112 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea plussista!!

Täällä on pp7 ja olo on ollu jo monta päivää ihan maissa. Ei tunnu yhtään mitään yhtään missään.

Onko joku joskus ollu raskaana vaikka ei oo ollu mitään tuntemuksia ennen testiä??

Odottelua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/112 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saiskohan tk:ssa verikokeen jos soittaa ja pyytää ajan lääkärille ja jos se laittan labrat?? osaatteko sanoa.

entäs jos käyn ultrassa..näkyykö keskenmeno jotenkin? näkyykö alkio jotenkin tässä vaiheessa? ruskuaispussi näkyy milloin?

toivoton ja säälittävä Anen/Stinna

Vierailija
44/112 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sanottiin silloin, kun minulla oli kiinnittyminen ja sitten heti RV3 meni kesken eli kuukautiset tulivat viikon vain myöhässä, että ultraus on turhaa tuossa vaiheessa, mutta veritesti kolmen päivän välein antaa suunnan laskeeko HCG vai ei. Minulla se arvo oli pp14 47 eli aivan liian matala noihin päiviin (onnituneissa raskauksissa tuossa vaiheessa jo 300-500) ja korkeimmillaan se kävi 150, mutta laski sitten kuukauden aikana alle 50. Hitaasti siis, mutta laski kuitenkin. Eli sen veritestin saat varmaan, kun valitat tarpeeksi kipuja ja vuotoa. Käyt vaikka omalääkärillä ja selität tilanteen. Sanot vielä, että tämä on henkisesti niin raastavaa. Saat itsellesi rauhan. Ymmärrän ahdistuksesi!

Toivotaan nyt kuitenkin, että kaikki on vain säikähdystä. Mullahan tuli ensimmäisessä raskaudessa lähes normaalit kuukautiset ja kivutkin olivat sitä luokkaa. Silloin sanoivat, että toinen alkiokin olisi yrittänyt kiinnittyä , jäänteet näkyivät RV7 ultrassa ja noin runsas vuoto voisi tulla siitä. Arvailivat vain.

Nyt olen ollut hieman ihmeissäni näiden omien kipujeni kanssa. Edelleen masussa on juilinut, vaikka istutuksesta vain viikko. Ennen ei mitään ole ollut, joten ahdistaa, kun vertailupohjaa on. Joku kyseli, että kun ei ole mitään oireita, niin minullakaan ei aiemmin ole tässävaiheessa ollut vielä minkäänlaisia tuntemuksia. Pitäisin sitä todella hyvänä, jos niitä ei olisi. Oppikirjojen mukaanhan ei tässä vaiheessa kropan tulisikaan tunnistaa mitään, ennen kuin ne menkat ovat myöhässä. Toivottavasti minullakin tuo pregnylin käyttö siirron jälkeen vain kummittelee.

terveisin

mine

Vierailija
45/112 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin terv.keskukseen hetki sitten, neuvoi soittamaan omalle th:lle, sitä kautta saa lähetteen verikokeeseen, mutta...

soittoaika on vasta 12..!!

Eli tänään en kerkee kuitenkaan..no jos pääsisin heti ma aamuna käymään ja saisin jotain tuloksia heti sillon ma iltapvnä, jos sitten polilta laittavat verikoe lähetettä vaikka seuraavalle kerralle, et katotaan mihkä tilanne kehittyy vai laskee.

Ei ole mtn v.loppu labraa???

Vierailija
46/112 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä sitä terveydenhoitajaa tai lääkäriä laittamaan soittamalla se lähete labraan, jotta pääset tänään sinne, saat maanantaina sitten jo tuloksen tai hyvällä tuurilla jo heti tänään iltapäivällä. HCG:n tutkimisessa ei kuulemma kauaa mene. Itse olen tuloksen saanut nopeimmillaan puolitoistatuntia näytteenoton jälkeen.

Vierailija
47/112 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mine, silloin kun ekan kerran plussasin vuonna 06, oli mun verikoe arvo 46 pp 14 ja jatkui loppuu saakka täysin normaalina ja nyt tuolla touhuaa 2v tyttö, että näinkin voi käydä.

Kyllä mullekin sanottiin, et on tästä jatkuneita, että päättyneitä raskauksia..et fiftyfifty..

ei koskaan siis helpon kautta näköjään...kuten ei nytkään..huoh

Vierailija
48/112 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gierliezzz, mahtavaa! Onnittelut plussasta! :) Kylläpä näytä hyviä uutisia nyt satelee!

Anen, minulla on oireena kamala turvotus vatsan alueella, menkkamaiset ja muut oudot kivut välillä vatsassa, väsymys iltaisin sekä aristavat rinnat. Tosi vähän oikeastaan on oireita.

Kyllä minullakin on välillä pariin otteeseen tullut Lugesteronin yhteydessä sellaista vaaleanruskeaa. Ja kaksi vuotta sitten keskenmennesesä raskaudessa rinnat kipeytyivät heti, mutta tässä raskaudessa niitä on alkanut aristaa vasta nyt. Oireet ovat erilaisia näköjään. Ei minullakaan ollut mitään merkittävää oiretta plussatessa, joten kyllä se tytöt on vaan teilläkin se plussa totta. :)

Rizza rv 6+2

Vierailija
49/112 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanottiin klinikalla, että hcg-arvot voivat vaihdella yksilöllisesti paljonkin ja että ivf-raskauksissa ne ovat aina vähän matalammat kuin luomuraskauksissa, ja niitä varten on ihan omat taulukotkin. Mulla siis tehty ivf ja pp11 hcg oli 31 ja pp15 se oli 270. Ihan normaalia kuulemma.

Onnea kaikille plussanneille ja tsemppiä piinailijoille!

t. Ladybird

Vierailija
50/112 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, noista HCG arvoista vielä, että sen todella täytyy 2-3 päivän aikana aina oliko se nyt tuplautua vai kuinka, mutta nousta tiettyyn tahtiin kuitenkin. Jos se näin tekee, ei alhainen arvokaan ole silloin huonoksi, meinaa vain esim. myöhäistä kiinnittymistä. Minulla ei kuitenkaan näin käynyt vaan arvo oli pp14 47 ja siitä viikko eteenpäin vasta 150, joten silloin jo tiedettiin ettei se ole normaaliraskaus ja vuotokin oli jo yltynyt kovaksi. Yli kuukausi kuitenkin meni, ennen kuin se oli alle 50 ja sitä ei enään seurattu. Kummassakin onnistuneessa raskaudessa arvo on ollut 300-500 välissä jo tuolloin testipäivänä. Yksilöllisiä asioitahan nämä ovat, kuten monet muutkin ja voivat vaihdella jopa samalla henkilöllä eri raskauksissa.

Terveisin

mine

Vierailija
51/112 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla se viiva on vähän haaleampi kuin tuo testiviiva.. Kamalat vatsakrampit jatkuu, tuhrua ei ollut tullut enää yöllä, joten jospa se loppuisi kokonaan. Toivoa saa aina.

Ultraa en ole vielä varannut, kun olen julkisella puolella ultra pitää varata näin kesän aikaan yksityiseltä.

Tottahan se on että kaikki raskaudet erilaisia...

t. Girliezz

Vierailija
52/112 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin iiihanan terkkani kautta verikokeeseen klo 13.50..

katsoin ainoan vapaan ajan netistä ja menin sinne missä se oli.

Nyt äsken soittelin päivystykseen ja kysyin tulosta, se oli 142.

Nyt pp 11 .. mutta iui laskulla pp 14. Eli punktiosta tasan 2 vkoa.

Noh, pyydän uuden verikokeen ma:na, sittenhän sen näkee onko nousussa vai laskussa..

piinat siis jatkuu.

Tuhrua on tänään tullut se lusikallinen ja pyyhittäessä. Vaaleanruskeaa.

Ei voi kun elää hetki kerralla..

Girliezzz, ihanaa että sun vuoto on ohi!

Jaa niin, se mun th varas mulle ultran ma:na klo 8.15, enkä ees pyytänyt! oli kukltainen...

Vierailija
53/112 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stinna/Anen siis..olen kaverin luona, niin jäi näkymättä.

Vierailija
54/112 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos rizza ja mine! Tuli jopa vähän toiveikas olo, et josko sit kuitenki vois ollakki onnistunu, vaik ei edelleenkään yhtään mitään tunnu.

Kaks raskautta ollu aiemmin, jolloin molemmil kerroil jo heti alusta oli rinnat kipeenä, joten kun sitä ei nyt kuulu ni ei usko. (eka raskaus meni kesken 5/05 ja toisesta synty 12/07 poika), tyhjiä hoitoja takana lukemattomia. Nyt neljäs kahden alkion siirto meneillään, kakkosta yritellessä.

Peukut pystyssä kaikille!!!!

Odottelua

Vierailija
55/112 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Girliezzz:lle onnea plussasta! Toivottavasti nää plussat on tarttuvia :)

Stinnalle tsemppiä maanantain odotteluun. Eihän tuo hcg arvo yksittäisenä ihan kovin huonolta kuulostanut. Eli toivoa vielä todellakin on!

Minelle kanssa tsemppiä viimeisiin piinapäiviin!

Meillä on punktio maanantaina ja nyt minun käskettiin vain lepäillä vko:nloppu ja ihan parasta, sain siivouskiellon! Kuulemma olen yllättävän oireeton munasarjojen tilanteeseen nähden. Joku kymmenkunta siellä kai on tuloillaan. Menis nyt tää loppuaikakin nopeesti..

Oletteko kertonut kavereille hoidoista? Mä oon mennyt lörpöttelemään ehkä liiankin monelle ajatellen sitä, että kun se nega sieltä pamahtaa niin sitten täytyy pillittää niitä kaikkia uteluita. Oon vaan niin huono valehtelemaan, enkä jaksanut ruveta keksimään koottuja selityksiä miks oon ens vko:lla kotona enkä töissä tai miks en tuu jumppaan ym. Kyllä nää kaikki tietää meidän lapsettomuudesta, mutta ehkä ei olis tarvinnut tästä aikataulusta niin yksityiskohtaisesti kertoo. Taisin yliarvioida vähän omat voimavarani..

-atwood

Vierailija
56/112 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

huoh..taisi tämä olla tässä..

tähän mennessä tänään, tullut vain tee lusikallinen vaaleanruskeaa tuhrua...kunnes äsken kävin pissalla, ei tullu mtn paperiin.

Sen jlk laitoin lugen, työnsin syvälle ja sormeen jäi kirkasta verta ja sitä tuli myös paperiin.

...

;(

Vierailija
57/112 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Älä vielä menetä toivoasi, mullakin tuli ihan tippa kirkkaampaa verta ja testejen mukaan ollaan raskaana, toivottavasti myös pysytään.. Oireina ei ole muuta kun väsymys.

Tänä aamuna tuli vähän ruskeaa tuhruvuotoa ja päivällä ei enää mitään.. Saa nyt nähdä! Mutta luulempa että yksi alkio vaan tarrasi kiinni.

En tiedä noista raskausviikoistani.. onko nyt neljäs rv, kun alkiot oli 4 pv:n viljelyllä.

Vierailija
58/112 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin poikki tähän kaikkeen...

tänään tullut punasempaa tuhrua, rusehtavan punasta ainakin 2 ruokalusikallista...

jotenkin vaan oman kehon tuntee jo niin hyvin..selkää jomottelee välillä siihen malliin ja masussa ei kummempia kuin menkka oloa ja sit taas ei mtn..

taatusti on kesken!

anteeksi nyt tää tilitys..eihän sille mtn voi, I know..

mut vetää niin maihin...

PITÄÄKÖ NÄÄ LUGET SEN KUNNON VUODON POISSA!!!!??

kun tiestäs jo, niin vois lopettaa ton töhnän ja saada tän päätökseen mahd.pian!

Vierailija
59/112 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vielä luovuta, varsinkin IVF-raskauksissa vuoto on kuulemma ihan normaalia. Minullakin oikein viikko sitten lorisi kirkkaan punaista verta pönttöön, mutta silti ultratessa kaikki oli kunnossa, eikä vuodolle löytynyt syytä. Minulla on pieni epäilys, että se toinen alkio ei kiinnittynyt ja vuosi pois. Eikös sinullakin kaksi laitettu? Ja vaikka molemmat olisivat kiinnittyneet, niin normaalia vuotoa voi olla silti!

Rizza

Vierailija
60/112 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menkkasi ovat tuloillaan niin ne kyllä tulevat vaikka käytätkin lugesteronia, ehkä se hieman viivästyttää vuodon alkua, mutta ei estä sitä!! Mutta vielä ei kannata menettää toivoansa. Ootko tehnyt "vierailija" raskaustestin jo?

Itsellä ei enää tuhruvuotoa!! mutta ei siltikään jaksa uskoa onnistumiseen, mielessä kummittelee viime hoidon rv 6 keskeytyminen ja kovat kivut!