Mielipiteitä kaivataan! Kumpi näistä parempi? :)
Eli poika syntyi pari viikkoa sitten ja nimi on edelleen päättämättä. Tällä hetkellä ehdotuksia on kaksi eli DANIEL tai MIKAIL. Kumpi teistä parempi? Ja toisia nimiä saa myös ehdottaa, koska niihin ei ole edes vaihtoehtoja vielä :(
Hieman taustaamme eli olemme mokuperhe ja Mikail nimi tulee isän synnyinmaasta, jos joku ihmettelee nimen kirjoitusasua :) Ennen vauvan syntymää, olin varma, että pojasta tulee Daniel, mutta nyt kumpikin nimi on yhtä vahvoilla emmekä osaa päättää..
Eli äänestys käyntiin: Daniel vai Mikail? Ja mitä ehdottaisitte toiseksi nimeksi.
Kiitos jo etukäteen!!
Yasmin
Kommentit (9)
että kun tuo Mikail on niin kivan raikas ja " uusi" ja päihittää minusta kyllä Danielin, niin oletteko huomanneet että myös Danielista on samalla lailla toinen muoto: Danjel! Itse pidän siitä, mutta en tiedä mikä on moku-perhe, joksi teitä kutsuitte enkä siis, onko tuo J:llinen muoto kulttuurinne mukainen. Älkää siis loukkaantuko jos ehdottamani muunnos viittaa " väärään suuntaan"
Mutta siis: Mikail danielia persoonallisempi - ainakin Suomessa..
on yksi kauneimmista pojan nimistä mitä onkaan. Mikail kiva nimi myöskin.
Daniel Jonatan
Daniel Antton
Daniel Julius
Daniel Sebastian
Daniel E(E)mil
Mikail Patrik
Mikail Robin
Mikail Benjamin
Mikail Elias / Eljas
Mikail E(e)rik
Ihan ekana kiitos kaikille vastanneille.
Körömölli: olen miettinyt ehdottamaasi Mikail Daniel nimeä, mutta olen aina hylännyt sen koska kumpikin loppuu l-kirjaimeen ja olen kuvitellut ettei nimet käy yhteen. Mutta nyt kun ehdotit sitä niin aloin maistelemaan nimeä uudetsaan ja ei se kuulostanutkaan enää niin pahalle. Eli nyt tulee uusi kysymys :D Miten teidän meielstä kävisi nimiyhdistelmä MIKAIL DANIEL. Sukunimemme on kansainvälinen joten siihen nimi kyllä kävisi.
Stellanocturno: MOKU perheellä tarkoitin vain monikulttuurista perhettä. Eli itse olen suomalainen ja mieheni ulkomaalainen :) Ei ole mitään nimiä mitkä ei kävisi, joten ei tarvitse miettiä voiko jotain ehdottaa :) En ole aikaisemmin törmännyt muotoon Danjel eikä sekään pahalta kuulosta.
Iitu: Mikail Elias on kans kiva. Kiitos ehdotuksista! Esikoisen toinen nimi on Benjamin, joten tykkään nimestä, mutta se on jo käytössä :)
Lisää mielipiteitä ja ehdotuksia ois kiva saada. Tällä hetkellä Mikail on vahvemmalla :)
Yasmin
Jenducii: Nimiä pojalle joista itse tykkään niin on esim: Kenan, Emre, Emir, Demir, Yusuf (Jusuf), Yasar (Jasar), Deniz, Dalian... Ja tytölle: Yasemin (Jasemin), Melisa, Selma, Selda, Melda, Kamile, Cemile, Aleyna, Esra, Ada, Eda...
Ehdottamassi Mikail Jimi Daniel on ideana hyvä, mutta Jimi pitisi vaihtaa johonkin muuhun, koska siitä en oikeen tykkää. Mutta ehkä Daniel kolmantena nimenä sointuisi paremmin kuin toisena..
saa minun ääneni. Vaikka tuossa tuleekin tuo kirjoitusasun tavausongelma (jos siitä edes tekee ongelman).
Daniel ei vain ole mun lemppareita. Mikail sen sijaa tykkäyslistalla korkeahkolla. :) Itseasiassa harmi kun on niin yleinen nimi olemassa kuin MIkael, joka sotkeutuu tuohon kivaan Mikail nimeen.