YRITTÄJÄT KESÄKUUHUN!!
Päivittäkää omia tietoja myös :)
ANEN, 25+M28, Y 11/03 asti, hoidoissa 02/06 alkaen, 21.9.06 plussa-tytär 05/07, pikku2:sesta hoidoissa 05/08 4 inssiä-negoja. 1.6 ivf. Syy: PCO
RIZZA, 27+M29, Y 04/06 asti, hoidoissa 04/07 alkaen, km 05/07 rv 5+3, 10 kiertoa clomeilla, joista säännöllinen kierto, vuonna 08 3 inssiä-negoja, 1.IVF 03/09. Syy: ovuloimattomuus.
SKIPPO, 30+M34. 08/01 syntynyt poika, clomi+tero kierrosta. Y siitä lähtien.
OMPPU, 26+M25. Poika 09/05, jota tehtiin 1,5 vuotta; ekasta clomikierrosta. Pikku2:sta Y 1v, ekasta clomikierrosta keskenmeno 10/08. Syy: tuntematon. Jotain PCO:hon epäilty, ei diagnosoitu.
PABLO1, 25+M25v. Y 04/04 saakka. Syy: selittämätön lapsettomuus, miehen simpoissa pientä hitautta. Tehty yksi IUI "luomusti" ilman lääkkeitä, neg. 02/09 inssi.
MIRGGU, 24+M30. Y 07/07, terolut aloitettu 12/07. Jatkuu edelleen, clom hexal oli mukana muutaman kk:en (tuloksetta), lapsettomuus tutkimukset aloitettu syksyllä-08.
ATWOOD, 27+M30. Y 6/07 asti, hoidoissa syksy/08. Syy: selittämätön. Kierto säännöllinen ja ovuloin luomustikin. Klomeja kokeiltu 3:ssa kierrossa, 2 X IUI-negaa. 02/09 inssi nega. Suunnitteilla IVF.
RVSR, 32, lapsettomuus vuonna02-03, 03 parisuhdekriisi->e-pillerit 7kk. Pillerit lopetin 01/04, 10/04 syntyi luomuna esikoinen. Epäiltiin ovulaatiohäiriötä, mutta tilanne ratkesi onnellisesti. Kakkonen toiveissa, lopetettiin ehkäisy keväällä 06, hoitoihin 10/08. 10/08 PCO-diagnoosi. Sain clomit. Ehdin syödä yhden kierron, sitten tuli simppatestien tulos -> ICSI, liikkuviakin, mutta hedelmällisyys alentunut ja lisäksi löytyi vasta-aineita. 02/09 Pas.
JAANA.P3, 27+M33. Luomusti 4-vuotias poika. Pikkukakkosen Y takana reilut 3v, 2 inssiä tehty ja IVF aika elokuussa.
POPPINS, 24+M32, Y 04/07 asti. Tutkimuksiin 04/08, kierto heittelee ja miehellä hieman epäilystä omista kavereistaan. Kierron pituudesta huolimatta tapahtuu ovulaatio, mutta miehellä siittiöitä niin vähän, ettei onnistu ilman hoitoja. IVF-jonoon 11/08, jonotusta...
MIIULAINEN,
NIA77, 4.2 Eka IVF. Takana inssejä. Luomulapsi 7,5v sitten. Y 3v pikku2:sta. 02/09 PLUSSA!!!-> KM :(
MAGGYOO: 25+M25, Y 03/08 asti. Syy: PCO. Nyt Metforem 1500mg/vrk + Terolut + Clomifen 2tbl annoksella.
KATINA74, 35+M43, Katinalla luomu tyttö 02/01, Y 06/03 asti. Hoidoissa 10/05 asti. Miehen sperman laatu heikko, ICSI 03/09 6.3 2kpl alkioita siirrettiin. nega
MOONA79, 29+M33. Y 09/08 asti. Endo, torvet tukossa. IVF hoitona, pääsiäisen jlk.
POLGARA78, 31+M28. Y 09/06 asti. Miehen simpat priimaa, mutta muoto vielä selvittämättä. Kohdunulkoinen 12/02 saman miehen kanssa (ei ollut suunniteltu raskaus). Vasen johdin kunnossa, oikeasta ei varmuutta. Munasarjat toimii molemmin puolin ok ja ovuloin ilman lääkitystäkin. Nyt oltu aktiivisesti hoidossa julkisella kohta 2v. Kaksi Clomikuuria takana ja yksi inssi, josta nega. Toiseen inssiin valmistaudutaan kolmannella clomikuurilla ja prolakt.estolääkityksellä. Toistaiseksi suht selittämättömiä.
Elikkäs, SIIRTOON PÄÄSTIIN!! IHME!!
12 solua tuli joista 4 kypsiä. Kaksi hedelmöitettiin ja niistä tuli huippu yksilöt kuulemma ja ne myös istutettiin.
Siellä siis kelluu..
2 noista neljästä ei sitten ollut pakaste kykysiä, joten meni juurikin niin kun olimme hartaasti toivoneet käyvänkin...
muuta en sitten uskallakaan toivoa.
Pv kerrallaan!
Mites muille??
-Ihmetyksestä pökertyneenä Anen/Stinna
Kommentit (112)
..nyt alkoi kivut ja vuoto..
-Stinna / Anen
Älä vielä luovuta! Pääsisitkö aamulla jonnekin ultrattavaksi? Jos kipuja tai kunnon vuotoa, niin ottavat yölläkin päivystykseen, niin voivat ainakin tarkistaa, että jos vain toinen alkioista vuotaa pois.
tämä sivusto siis..taas katkaisi mun viestin keskeltä!
kiitin kannustuksesta
kun tulee vaan rivi kaksi kerralla.
en tajua miksi tää pätkii mun tekstiä.
eli jälleen, kiitos kannustuksesta.
mutta kyllä olen luovuttanut, olen aivan turta.
ei tule meille sisarusta :(
en ole kuullut että toinen voisi tulla näin kipujen ja vuodon kera ja toinen jatkaa normaalisti.
km:n kokenut, kuinka tästä jaksaa jatkaa??
Voi harmi Stinna/Anen (?)!! Voi kun ei sittenkään vielä olisi kesken. Siskollani tuli tosi runsaat kuukautiset raskautensa alussa ja ihan terve poika tuli. Sinulla on kuitenkin ollut jo ihan hyvät hcg arvotkin, mutta tietysti sitä katkerampaa, jos nyt tosiaan hullusti kävi. Otan osaa, km kokeneena vkolla 11.
Itse en uskalla testata. Nyt pp11, joten ei tietty vielä varmuudella näkyiskään. Mutta suurin syy on se että en nyt enää kertakaikkiaan kestäisisi miljoonannen kerran taas katsoa sitä tyhjää testiruutua. Mitään oireita ei ole, joten uskoa onnistumiseenkaan ei ole. Ei vaan jaksaisi kohdata totuutta ja alkaa TAAS suunnittelemaan seuraava hoitoa.
Toivottavasti muiden viikko on alkanut paremmissa merkeissä!!
Odottelua
huoh..
päivä alkaa näin.
ei vaan, nyt on SUHT seesteinen olo, tähän on niin osannut jo varautua, ettei hyvin käy..itkuja on itketty jne.
Tosiaan kävin terv.keskuksen ultrassa..eihän ne siellä mtn osaa!!
Tilanne siis tämä, että kivut loppui, yöllä ei tullut vuotoa..aamulla inasen.
Ei se ultran perusteella osannut sanoa mtn..pieni kohtu ontelo näkyi ja kuvankin siitä sain..muttei osannut tulkita sen enempää.
Ja polillakin sanoi, ettei tässä vaiheessa uä näytäkään mtn. Että katotaan se tämän aamusen veritestin tulos ensin...
saan sen huomenna.
En jaksa ajatella mtn...enkä haluakaan!
Oma olo ja kohtu on niin kuolleen olonen, et sen vaan tietää...
No tännehän kuuluu huonoa :( voi surku Stinna, jos nyt vielä kuitenkin olisi toivoa.. Mulla vuoto onneksi loppui :) mutta menkkakipuja kyllä on.. mutta niitä on ollut jokaisessa onnistuneessakin hoidossa. Varasin ultra ajankin. ja tänään oli ensimmäiset äklötykset, että taitaa siellä joku majailla. Kamalan väsynyt oon kokoajan! Ihan täysillä en vieläkään jaksa nauttia, kaikki on niin alussa.
Mutta kerrothan huomisen veritestituloksen.. toivotaan että vahva plussa.
Jaksamisia vielä piinistelijöillekin..
t. Girliezz rv 3 ja jotain
mullei voi koskaan mennä nää asiat selkeesti..!
soitin päivystykseen kysyäkseni niitä arvoja, siellä nainen kysyi mitä niiden pitäisi olla. No eikös sen pitäisi olla ainakin tuplaantunut? kun pe oli 142 niin nyt pitäs olla yli 300.
Ja tulos oli 442!
En halua mtn turhaa toivon kipinää..mut selkeesti on arvot koholla.
Tänään tullut vain rusehtavaa mx. ruokalusikallinen jos sitäkään.
Pää on ihan sekasin eikä tiedä mistään enää mtn..
Soitan huomenna polille. Mites kohdun ulkopuolisen hcg käyttäytyy?
Mahtavaa Stinna!! Onnittelut! Kyllä tuo nyt vahvasti raskaudelta vaikuttaa!!
Täällä haamujenhaamujenhaamu, kun oikein älyttömän kovasti tahtoo niin oikein kirkkaassa valossa joku olematon varjo vois testiviivan paikkeilla olla.
Odotan et klinikka aukee et pääsee veritestiin...
Odottelua
Kyllä minustakin Stinnalla ihan oikealta suunnalta tuo vaikuttaa!
Omassa olossa on tekemistä. Enhän minä millään malttanut olla testaamatta, vaikka siitä pregnylin pistämisestä ei ole kuin 5 vrk:tta ja annos oli 1500 iui, joten tiedän, että se voi vielä antaa positiivisen tuloksen, vaikkei raskaus olisikaan alkanut. Laskin, että jos 5000 iui:ta voi näkyä 10 pv, tällöin 1500 iui voi näkyä 3 pv, mutta voihan se näkyä kauemminkin. Mulla kyllä pistettiin kerran 10 000 iui irrotukseen ja testi oli silti 14 pv siirrosta ja testasin negan pp10 kotitestillä, joten mitenkähän tää menee sitten todellisuudessa, jos joku tietäis?
Nyt siis pp12 ja plussahan se nyt sitten olikin. Voi elämä tätä jännitystä. Torstaihin on odotettava ja tehtävä uusi testi, jotta näkee, pysyykö se yhtä vahvana vai onko vaalenemaan päin. Lauantaina vasta sitten se "virallinen" testipäivä. Kääk, että tulee jännittävä Juhannus tai sitten suru, jos torstaina viiva on haalennut! En edes miehelleni uskaltanut sanoa tämän aamun viivasta, kun hän oli sitä mieltä alunpitäen, että testataan vasta silloin testipäivänä, ettei tarvitsisi pettyä. En vain malttanut, kuten varmaan hyvin ymmärrätte!
Itse en osaa kyllä uskoa millään onnistumiseen, vaikka kyllähän sitä toivoo kovasti. On niin paljon ollut pettymyksiä ja epäonnea näiden vuosien aikana ja matkanvarrella.
terveisin
mine
Kyllä sä raskaana olet, ei arvot muuten nouse, usko vaan jo! Ihanaa kun näitä onnistumisia tuli näin paljon. Omaa napaa: Mä vaan nukkuisin kokoajan ja on huono olo.. odottelen malttamattona ultraani, minne on vielä ikuisuus aikaa.
Minelle kanssa tuhannet onnittelut ja toivotaan että plussa viivat vaan vahvenevat.
Muillekin paljon tarrasukkia matkaan. Itse lähen perheen kanssa juhannuksen ajaksi reissuun, mutta yritän piipahtaa välillä. Ihanaa JUHANNUSTA kaikille!
-Girliezz-
Wau Minen ja kukas mahtaa olla tuo haamujenhaamu?? :)
kylläpäs täällä tapahtuu..!!
Onnittelut!
Itse en uskalla vielä iloita, elän pv kerralla. Polilla sanoivat, että normaalilta kuulostaa. Uä 2.7. Siinähän sitten varmuudella näkee kaiken!
Unohdin kysyä, että seurataanko tuota hcg:tä enää..täytyy soittaa uusiksi.
Haluisin ainakin kerran vielä.
Hoitaja katsoi taulukosta, että tässä mun vaiheessa pitäs olla 68-400 hcg:n, kun katsoi millon oli punktio ja millon siirto. Eli siihenhän tuo mun hcg sopii 442.
Mutta..ihme tiputtelua!!
Yöllä ei tullu mtn ja eilenkin tosiaan vain max. ruokalusikallinen rusehtavaa.
Aamulla tee lusikallinen ja nyt pvllä kans.
Kuten sanoin pv kerrallaan.
Miten ivf:ssä lasketaan rv:t? Kun iui:ssä inssi pv on 2+0 ja testi pv 4+0. Eli onko tässä 4+0 punktiosta 2vkoa vai siirrosta 2vkoa?
-Anen
kun en saanut taas toimimaan tätä. Jospa nyt tällä erää tällä nimimerkillä vaihteeksi. Yksi n siis jatkossa enemmän.
Taisipa todella olla minun kohdallani liian aikaista testata vielä. Laskin nimittäin netistä löytyneiden ohjeiden mukaan, että tuo 1500 iui:ta pregnyliä voi näkyä jopa 8 päivää, huh :( Vaikkakaan ei mulla tuo 10 000 iui:ta olekkaan näkynyt enään pp10. Mistäs sitä ikinään tietää, kuinka kroppa kullakin kerralla toimii. Ei auta kuin jännittää viikonloppuun! Huoh!
Nyt toivon, etten olisi testannut ollenkaan, joten joskus voisi olla hyödyllistä uskoa miestä :)
No mutta se siitä testistä sitten, enkä varmasti malta lauantaihin......Kai se näkyy jo torstaina testissä, onko viiva haalennut vai vahvistunut, jos samalla testillä testailee....voi elämä tätä!
T:mine
Stinna, onpa helpottavaa että hcg on nousussa! Kyllä sinä raskaana olet!
Minelle varovaiset onnittelut plussasta, toivotaan että viiva vahvistuu. Mitä sitä nyt enää panttaamaan testaamisen kanssa kun kerran on alotettu :)
Kuten otsikostakin voi päätellä, mulle tehtiin vihdoin punktio, joka oli ihan siedettävä kokemus. Saaliiksi 9 munasolua, joista 4 hedelmöittyi. Huomenna on sitten siirto ja sitten piina alkaa... Mut täällähän on ihan kauheet paineet plussata! Omat fiilikset heittää niin vuoristorataa, onnistuu, ei onnistu...
-atwood
Atwood, onnea siirtoon!!!! Piinaillaan yhdessä..
Saanko vielä olla täällä?
en koe ollenkaan olevani raskaana niin pöljältä kun se voi kuulostaa,ei siis tunnu raskaana olevalta..juurihan mää itkin km:a..
ja nyt arvot onkin selkeä raskaus..
eihän sitä koskaan tiedä kauanko kestää, mutta yritetään nyt sitten olla raskaana ees tunti kerrallaan..
Hoitaja oli sitä mieltä ettei hcg arvoa enää seurata..ettei tarvitse. Ellei runsas vuoto ala... jaah...
mää oisin halunnu..
Musta ois oikein kiva jos vielä hengailet tällä puolen. Muuten saan piinailla täällä itsekseni 2 vko:a;) Tai käykää edes jossain välissä vetämään mut perässä odotuspuolelle, voidaan sitten perustaa oma plussapino :D Jep... ja liika toivekkuus ei ainakaan meikäläistä vaivaa.
On tää NIIN hullua. Hcg arvo oli alle 3, eli sen perusteella se oli siinä...mutta olivat sitä mieltä että jos virtsatestissä on haamua ollu ni jatketaan lääkitystä ja to aamuna uus veritesti...mutta...koska menevät aikasemmin kiinni ni vasta ma saa tuloksen. Et koko juhannuksen jatkan lääkkeitä, varmuuden vuoksi. Pää kyllä sekoaa, kun eihän toi nyt voi olla plussa kun veressä pitäs olla nyt jo selvät arvot...
Huomisaamun haamua odotellessa...
Odottelua
Onnea Anen!!! Ihan oikeassa oltiin, että vuoto voi olla ihan harmitonta alkuraskauden aikana. :) Ja minulla siis ihan sama juttu, että vuotoa ja tiputtelua on ollut.
Nythän me sitten odotellaan molemmat helmikuun vauvaa! :) Ja kaikki muutkin perään vaan! Tuhannesti peukutuksia, että hoidot kaikilla onnistuisi!
mikä on vierailija r-testi??
oon tehnyt joka pv testin :(
inasen tummunu joka pv ja lähes kontrolliviivan värinen, muttei täysin.
Mutta kyllähän km:ssakin se saattaa hiukan nousta ja sit lähteä laskuun?
Hienoa ettei sulla tuhruttele enää! :)