YRITTÄJÄT KESÄKUUHUN!!
Päivittäkää omia tietoja myös :)
ANEN, 25+M28, Y 11/03 asti, hoidoissa 02/06 alkaen, 21.9.06 plussa-tytär 05/07, pikku2:sesta hoidoissa 05/08 4 inssiä-negoja. 1.6 ivf. Syy: PCO
RIZZA, 27+M29, Y 04/06 asti, hoidoissa 04/07 alkaen, km 05/07 rv 5+3, 10 kiertoa clomeilla, joista säännöllinen kierto, vuonna 08 3 inssiä-negoja, 1.IVF 03/09. Syy: ovuloimattomuus.
SKIPPO, 30+M34. 08/01 syntynyt poika, clomi+tero kierrosta. Y siitä lähtien.
OMPPU, 26+M25. Poika 09/05, jota tehtiin 1,5 vuotta; ekasta clomikierrosta. Pikku2:sta Y 1v, ekasta clomikierrosta keskenmeno 10/08. Syy: tuntematon. Jotain PCO:hon epäilty, ei diagnosoitu.
PABLO1, 25+M25v. Y 04/04 saakka. Syy: selittämätön lapsettomuus, miehen simpoissa pientä hitautta. Tehty yksi IUI "luomusti" ilman lääkkeitä, neg. 02/09 inssi.
MIRGGU, 24+M30. Y 07/07, terolut aloitettu 12/07. Jatkuu edelleen, clom hexal oli mukana muutaman kk:en (tuloksetta), lapsettomuus tutkimukset aloitettu syksyllä-08.
ATWOOD, 27+M30. Y 6/07 asti, hoidoissa syksy/08. Syy: selittämätön. Kierto säännöllinen ja ovuloin luomustikin. Klomeja kokeiltu 3:ssa kierrossa, 2 X IUI-negaa. 02/09 inssi nega. Suunnitteilla IVF.
RVSR, 32, lapsettomuus vuonna02-03, 03 parisuhdekriisi->e-pillerit 7kk. Pillerit lopetin 01/04, 10/04 syntyi luomuna esikoinen. Epäiltiin ovulaatiohäiriötä, mutta tilanne ratkesi onnellisesti. Kakkonen toiveissa, lopetettiin ehkäisy keväällä 06, hoitoihin 10/08. 10/08 PCO-diagnoosi. Sain clomit. Ehdin syödä yhden kierron, sitten tuli simppatestien tulos -> ICSI, liikkuviakin, mutta hedelmällisyys alentunut ja lisäksi löytyi vasta-aineita. 02/09 Pas.
JAANA.P3, 27+M33. Luomusti 4-vuotias poika. Pikkukakkosen Y takana reilut 3v, 2 inssiä tehty ja IVF aika elokuussa.
POPPINS, 24+M32, Y 04/07 asti. Tutkimuksiin 04/08, kierto heittelee ja miehellä hieman epäilystä omista kavereistaan. Kierron pituudesta huolimatta tapahtuu ovulaatio, mutta miehellä siittiöitä niin vähän, ettei onnistu ilman hoitoja. IVF-jonoon 11/08, jonotusta...
MIIULAINEN,
NIA77, 4.2 Eka IVF. Takana inssejä. Luomulapsi 7,5v sitten. Y 3v pikku2:sta. 02/09 PLUSSA!!!-> KM :(
MAGGYOO: 25+M25, Y 03/08 asti. Syy: PCO. Nyt Metforem 1500mg/vrk + Terolut + Clomifen 2tbl annoksella.
KATINA74, 35+M43, Katinalla luomu tyttö 02/01, Y 06/03 asti. Hoidoissa 10/05 asti. Miehen sperman laatu heikko, ICSI 03/09 6.3 2kpl alkioita siirrettiin. nega
MOONA79, 29+M33. Y 09/08 asti. Endo, torvet tukossa. IVF hoitona, pääsiäisen jlk.
POLGARA78, 31+M28. Y 09/06 asti. Miehen simpat priimaa, mutta muoto vielä selvittämättä. Kohdunulkoinen 12/02 saman miehen kanssa (ei ollut suunniteltu raskaus). Vasen johdin kunnossa, oikeasta ei varmuutta. Munasarjat toimii molemmin puolin ok ja ovuloin ilman lääkitystäkin. Nyt oltu aktiivisesti hoidossa julkisella kohta 2v. Kaksi Clomikuuria takana ja yksi inssi, josta nega. Toiseen inssiin valmistaudutaan kolmannella clomikuurilla ja prolakt.estolääkityksellä. Toistaiseksi suht selittämättömiä.
Elikkäs, SIIRTOON PÄÄSTIIN!! IHME!!
12 solua tuli joista 4 kypsiä. Kaksi hedelmöitettiin ja niistä tuli huippu yksilöt kuulemma ja ne myös istutettiin.
Siellä siis kelluu..
2 noista neljästä ei sitten ollut pakaste kykysiä, joten meni juurikin niin kun olimme hartaasti toivoneet käyvänkin...
muuta en sitten uskallakaan toivoa.
Pv kerrallaan!
Mites muille??
-Ihmetyksestä pökertyneenä Anen/Stinna
Kommentit (112)
Hei kaikille! Girliezzz, me tavattiin siellä siirrossa, muistatko? Mä olin ainoana paikalla kun tulit. Mulle siirrettiin myös kaksi alkiota, ne oli 16 soluisia molemmat, mutten tajunnut kysyä, mitä laatua olivat. Sanottiinko sulle mitään laadusta?? Multa kerättiin 20 kypsää munasolua josta 15 hedelmöittyi. kahden siirretyn lisäksi 5 oli samana päivänä pakastettu 16-soluisina. Viiden alkion viljelyä päätettiin jatkaa vuorokausi, ilmeisesti haluttiin yrittää niistä blastokystejä. Saan kirjeen kotiin aikanaan, kuinka siinä kävi. Meillä lapsettomuuden syy mun endometrioosi, miehellä lapsia ennestään. Meille tehty nyt toinen IVF. Ensimmäisestä IVF:stä päästiin tuoresiirtoon (yksi alkio) ja viiteen PAS:n (kaikki kahden alkion siirtoja). Ilman pienintäkään lupausta raskaudesta. Taidan olla maho.
Nyt on laskujeni mukaan pp 11, ja tähän asti olen vuoroin uskonut raskauteen ja vuoroin ollut erittäin masentunut. Tänään alkoi kuukautismaiset kivut, ja juoksen vessalla tarksitamassa tilannetta. Hoitopaikassa kuitenkin sanottiin, että lugeja pitää jatkaa perjnataihion (pp 15) vaikka tulisi verta, mutta henk.koht mua ei verentulo pelota yhtään vaan ne kivut. Kun ne alkaa, peli on menetetty.
Eli Girliezz, ei mitään syytä huoleen vuodosta, ei pienestä eikä edes runsaastakaan. Vasta kivut ennakoi vahvasti epäonnistumista.
Ostin kuitenkin raskaustestin, yritän tahdonvoimalla siirtää menkkoja ainakin huomiseen, ja testaan heti aamusta. Tavoitteena olisi saada se haamu tikkuun, jotta jaksaisi jatkaa näitä pirun hoitoja ja saisi uskoa siihen, että mun kohtuun voi alkio joskus kiinnittyä. En mä enää muuta pyydä, koska tunnen niin vahvasti,että tämä oli tässä.
Olen seuraillut teidän muiden kuulumisia, ja haluaisin vaan sanoa, että kun usein pyydetään anteeksi sitä oman navan tarinoita, niin se tuntuu ainakin taustalijasta turhalta. Mä janoan teidän muiden tuntemuksia, oireita, nippailuja, tunteita, kuulumisia. Niitä saa sitten verrata omiinsa, ja paljon lohtua olen saanut tästäkin ketjusta. Jatkakaa samaan malliin : )
T.Mimosa
Omppu, siis mitä, onko keskussairalaan lapsettomuuspoli koko loppuvuoden kiinni? Miksi ihmeessä? Eikö ne tarjoa mitään korvaavaa? No tulinpa hyvään aikaan raskaaksi, sillä juuri tästä toukokuun hoidosta tärppäsi.
Minulla kävi vähän köpelösti viime yönä, sillä aloin yhtäkkiä nukkumaan mennessa vuotamaan verta. Se oli vielä sellainen todella outo lorahdus, joka holahti kerralla housuihin. Sen jälkeen verta ei tullut enää, mutta kävin tänään polilla tarkistuttamassa tilanteen. Ultratessa kuitenkin kaikki oli niin kuin pitääkin. Raskaus oli oikeassa paikassa ja näimme sikiöpussinkin, joka vastasi viikkoja. :) Vuodolle ei keksitty syytä, joten lääkäri sanoi sen olevan vain normaalia raskauteen kuuluvaa harmitonta vuotoa.
Tsemppiä kaikille piinailijoille!!!
Rizza rv 5+5
Rizza, oliko sulla yksi vai kaksi alkioo?
Huh, ettei käynyt kuinkaan!! Kyllä tuollainen säikäyttää!!!! *hali
Mimosa(?)kiitos ihanasta kirjoituksestasi, nyt PALJON ZEMPPIÄ SINULLE!!
Mää olen täällä niiiiiin hämilläni...:
tein aamulla testin ja tikkuun tuli saman tien haalea viiva....
Täytyy häpeissäni myöntää, että eilenkin tein, kun sekosin kaverin ekasta plussasta vuosien hoitojen jlk, ja sain roskisplussan....
Ja nyt on pp8, jos olisi ollu iui niin olisi pp11.
Mimosa (anteeksi jos nimimerkki menee väärin,katoin sen niin huonosti) jos sulla oli 16 solunen niin lasketaanko pp1 alkavaksi myös vasta siirrosta seuraavana pvnä???
Mulle laitettiin 2 8-soluista...
Pregnylistä on huomenna kaksi vkoa, eli tuskin sekään vaikuttaa? Ja kerta voimistui todella paljon eilisestä tuo viiva?
Oon aivan puulla päähän lyöty...
Ja nythän sitten ne pelot alkaa...
Sanokaa jotain?!?!
Iik, tosi ihanaa! Nyt kaikki peukut ja varpaat pystyssä vaan.
Rizza, onneksi selvisit säikähdyksellä. Mahtaa kyllä maailma hetkeksi pysähtyä tuollaisessa tilanteessa.
Mimosalle tervetuloa mukaan, pääsitkö testaaman?
Itse tänään menen ultraan piikittelyn vastetta arvioimaan.
-atwood
Juu muistan sut. :) Mulle lääkäri vaan sanoi että se 12 soluinen oli hyvä alkio ja tää 10-soluinen oli vähän hitaammin jakautuva joten en oikein tiedä minäkään muuta. Mutta eivätpä vaan kiinnittyneet. Oon kyllä vähän ihmeissäni kun viime pakastealkio siirrosta plussa (mikä meni sitten kesken) ja tuorealkio siirrossa ei edes kiinnittymisen yritystä. Mulle ei puhuttu mistään veritestistä, enkä ole sellaisessa koskaan käynyt.
Toivon todella Stinnalle että plussa vahvistuu ja pieni nyytti on tuloillaan..
Sulle Mimosa paljon onnea myös, koska aiot testata.
Mulla vielä luget käytössä, ja perjantaina on kai pakko vielä testata.. Pientä ruskeaa tuhru tiputteluvuotoa tulee aina välillä, että luulen vahvasti että enteilee alkavia menkkoja. Viime alkavissa raskauksissani ei tullut minkään näköistä vuotoa, joten kyllä mulla vuoto tarkoittaa aina negaa.
Palaillaan taas!
Mullakin se on AINA tarkoittanut negaa, mutta tällä kertaa ei! Hcg-verikokeen mukaan olen vahvasti raskaana ja hoitaja sanoi, ettei tiputteluista tarvitse välittää.
Testasin aamulla kl 7, pp 12 (tai siis siirrosta 12 päivää, alkioitahan todella viljeltiin se 4 päivää, joten miten sen nyt ottaa) ja erittäin vahva plussa. Yhtä vahva kuin kontrolliviiva. Olen vieläkin aivan onnesta soikeana ja sydän sykkyrällä - voiko näin hyvin käydä mulle? Voiko tämä olla totta? Olen itkenyt, nauranut, ihmetellyt, hiljentynyt - mä olen raskaana!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! En meinaa tätä uskoa.
Mites teillä muilla HCG-arvot? Mulla oli tänään 633. Viitearvot viikoilla 3-4 on 6-130, joten ilmeisesti puhuu kaksosraskauden puolesta. Soitin hoitopaikkaan, ne laittaa mulle ultraääniajan. Siis uskomatonta!!
Olen töissä, ja mua kattelaan aika kummallisesti, joten pakko lopettaa palaan asiaan kunhan kerkiän. Onnistumisen onnea kaikille muillekin, tätä kannattaa odottaa!!! Ja vaikka tulis keskenmeno, ainakin tiedän, että voin tulla raskaaksi ja että hoidoissa on järkeä. En usko, että mikään mua enää masentaa, kauheinta on kuitenkin se, kun ei MITÄÄN tapahdu ikinä ja alat uskoa, että se vika on kohdussa eikä mikään hoito tule ikinä onnistumaan. Olen niin iloinen tästä plussasta, se muuttaa kaiken. En ole enää maho.
Lasta olemme yrittäneet 04/04 lähtien, ja mulle on tehty tätä ennen yhteensä 6 alkionsiirtoa nollatuloksilla. Kun näin ne viivat testissä, se oli siis elämäni ensimmäinen plussa. Testejä olen tehnyt satoja. Sitä tunnetta ei voita mikään - tai ainakaan ennen vauvan syntymää - ja toivottavasti saan sen myös kokea.
Terveisin onnellinen Mimosa
Hieno juttu!! Onneksi olkoon : )
Onpa iloinen uutinen, mitä juteltiin siellä klinikalla tai kun kerroit omaa tarinaasi. Aivan mahtava juttu, onneksi olkoon sulle ja aivan ihanaa odotuksen aikaa! jospa saat nyt tuplaonnen. :)
Mulla ei vaan menkat ala, mutta masentaa niin paljon toi pp 10 testattu nega, että kyllä jo tiedän. Täyyy vaan jaksaa piinistellä.
Ainut positiivinen juttu tässä on että mulla on jo tämä ihana tyttö ja tiedän että voin tulla raskaaksi, nyt vaan ei tärpännyt.. Mutta emme luovuta!!!
Kiitos onnitteluista, vaikka voi olla vähän aikasta niille vielä.... Girliezzz, aivan totta, periksi ei saa antaa! Ennemmin tai myöhemmin luulisi teilläkin tärppäävän! Ja varmasti kannattaa testata vielä perjantaina, mun mielestä on todella hyvä merkki että sun mankat ei ole kuitenkaan vielä alkaneet??
Mimosa
Onnea Mimosallekin. Ihanaa, että näitä plussia tulee nyt useampikin! Antaa toivoa, että tuleehan näissä hoidossa tulostakin, vaikka kyllähän se tiedossa on että IVF:llä tuloksia saadaan aikaan, mutta ymmärrätte varmaan. Girliezzz, vielä on toivoa :)
Täällä vielä kärvistellään ja odotellaan lähestyvää punktiota. Tilanne näyttää ihan hyvältä, siellähän noita follikkeleita kypsyy. Vähän alkaa jo mahassakin tuntua.. ja päässä. Ultran jälkeen tuli ahdistus ja itketys, en edes oikein tiedä miksi, kun hyvältä näyttää. Tänään taas ihan ok fiilikset. Vuoristorataa... Pikkuhiljaa se ens viikko ja punktio lähestyvät ja pääsen toivottavasti piinailemaan kanssanne! Tai no.. muiden piinat taitaa ollakin jo onneksi ohi silloin.
-atwood
Mimosalle JÄTTI SUURET ONNITTELUT!! AIVAN MIELETÖNTÄ!! SNIF...OLET RASKAANA!!! JA NIIIIIIIN ANSAINNUT SEN..!!
Siitä se jännitys vasta alkaakin!
Omat tunnelmat ovat niin vaihtelevat. Välillä on aivan varma onnistumisesta ja sitten taas... :( On tämä ikävää :( Vielä pitäisi viikko jaksaa, ennen kuin voi alkaa testailemaan. Toissapäivänä särki alavatsaa ja selkää. Mikä lie ollut, kun ei ollut viikkoakaan istutuksesta. Viimeksi kivut tuossa vaiheessa tiesivät kiinnittymistä ja sitten ne jatkuivat niin kauan, kun vuoto alkoi, eli alkuraskauden keskenmenoa. Toivottavasti ei nyt tiedä samaa. Nyt ei kyllä mihinkään koske, mutta tänä aamuna pistin 1500 iui pregnyliä, joten kroppa kai ainakin luulee olevansa raskaana. Voi, kun aika menisi nopeasti ensi torstaihin, jotta voisi alkaa testaamaan. Ennen sitä on melkeimpä turha, kun tätä pregnyliä olen käyttänyt. 1500 iui:ta kestää poistua elimistöstä n. 3 vrk:tta, joskun pidempäänkin. Torstaina on pp14 ja virallinen testipäivä on vasta lauantai eli pp16. Huoh!
No mutta viikonloppu on tuloillaan, joten kaikille mukavaa viikonloppua ja kestäviä hermoja!
Terveisin
mine
taas tää hävittää mun tekstejä!!!
grrr...
ed.viestistä hävittu puolet!
kysyin, et miten atwoodin pistelyt sujuu?
mitäs rizza, siirrettiinkö siis 1 vai 2 alkioo?
girliezzz, ootko testannu uusiksi??
Tänne kuuluu todella ikävää :,(
mieli aivan maassa...kamala pelko...
eilen illalla tuntui alamasussa voimakkaasti, arvelin ettei kaikki oo hyvin.
tänä aamuna alkoi sitten rusehtava tuhru ;(
aamusta tähän saakka tullut sellanen puolen sentin paksunen, 4sentin pitunen rusehtava viiru siteeseen ja pyyhittäessä myös...
vuotoa siis pelätään!! taitaa olla varhainen keskenmeno.
Testi on selkeä plussa..ei täysin yhtä tumma kun kontrolliviiva, muttei kaukana siitä.
mut km:ssahan testi on pitkään positiivinen...
Soitin polille, ei anna verikoetta ennen virallista testi päivää eli maanantaita..
puhui et voi olla kiinnittymisvuotoa, what? siis sehän on tapahtunu viime vkolla jo...
ja kuulemma pregnyl ja luget voi yhdessä antaa positiivisen tuloksen...joo, tiedän et pregnyl voi antaa 10vrk pistämisestä plussan, mut mullon siitä yli kaksi vkoa ja viiva vain vahvistuu..
et sen tiiän ettei oo lääkkeistä!
kesken voi olla menossa, mut kyllä sinne joku nappas kii...:(
juilii ja nippailee koko ajan masua..!! ihan sellanen olo, et vuoto tulvahtaa koska vaan..
miten jaksa aatella ensi syksyn hoitoja alusta...
nyt ihan kuoleman väsy olo tähän!!
Älä vielä luovuta.. Ei saa antaa periksi. Testasin tänä aamuna uudestaan ja toinen viiva tuli heti nätisti viereen, että tämän mukaan ollaan raskaana.. Mutta tää turuttelu ei vaan lopu, että kyllä taitaa mennä kesken tämäkin. No ainakin on ollut kiinnittymisen yritystä. Koskaan ei voi tietää. Huomenna soittelen klinikalle ja kyselen tota veritestiä. Olo on tosi menkkamainen. Viimeksi pakastealkion siirrossa raskaus eteni 6 viikolle asti ja meni kesken, että pelko elää.. Eipä ole ennen vaan vuotoa tullut, että aivan uutta tämä.
Piinailut jatkukoon!
t. pp 13 testipäivä huomenna.
Mä unohdan aina ton nimimerkin, kun tää mun kone ei pidä mua kirjanneena tänne. SIIS Girliezz täällä kirjoittelee..
ZEMPPIÄ STINNA, älä luovuta!
Lohdutukseksi voin vielä sanoa, että silloin kun tulin raskaaksi niin mulla oli ihan tajuttomat menkkakivut, oikeen sellaisia kramppaavia, ja olinkin ihan varma että vuodot alkaa koska vaan, tämä oli siis ennen testipäivää, ja silloin sain jo selvän plussan 11 päivää siirrosta. Mutta mitään ei tullut ja raskaus meni hyvin loppuun asti. Nuo kivut ei välttämättä enteile keskenmenoa vaan ovat kohdun kasvukipua.
Toisessa alkavassa raskaudessani tiesin jo että olin tullut raskaaksi, oireet olivat aivan samanlaisia...mutta siis tämä meni kesken!
Nyt on taas kramppaavia kipuja mutta muita raskausoireita ei ole, siksi oonkin vähän ymmälläni, että uskoako tota tulosta ollenkaan..on tää sellaista.
mutta yrittäkäämme jaksaa!!
Anen/Stinna, ihanaa! Miljoonasti onnea plussasta! Nuo alkuraskauden vuodot tuntuu olevan todella yleisiä. Minullahan tuli ihan kirkasta verta pönttöön viime sunnuntaina, mutta raskaana yhä ollaan ja vuoto loppui siihen yhteen kertaan.
Meille siirrettiin kaksi ja maanantaina ultrassa rv 5+5 lääkäri näytti minulle yhtä sikiöpussia, mutta sanoi, että vielä on liian aikaista sanoa, onko 1 vai 2 kaksi kiinnittynyt. Täytyy vaan odottaa juhannuksen jälkeen olevaan ultraan.
Minulla myös viimeksi tänään ollut menkkamaisia tuntemuksia, joten ne kuuluvat itse asiaan. :)
Mimosalle myös onnea plussasta! :)
Gierlizzz, tsemppiä testaukseen!
Rizza rv 6+1
mä testasin tänä aamuna pp13 plussan, mutta en uskalla iloita tuloksesta, koska tuhruttelee vieläkin, eikä oikein mitään raskauteen viittaavia oireita ole. Pelkään keskenmenoa kuollakseni, koska viimeksi pakastealkion siirrossa päästiin rv 6 ja kesken meni. :(
t. Girliezz, aivan sekaisin. pp13 > huomenna siis virallinen testipäivä.
Menkkatuntemuksia täälläkin..
Eikös sulla ole pp10 menossa vasta? Ei virtsatestiä kannata vielä silloin tehdä, hcg-arvot ovat niin matalalla etteivät välttämättä näy noissa tikuissa.
Verikokeella nämä asiat selviävät, ja se tehdään aikaisintaan pp12. Itse joudun menemään uudestaan verikokeeseen koska arvot olivat aika matalat. Voi tätä odotuksen piinaa!