Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TAMMIvauvat kesäkuun alkuun!

01.06.2009 |

Ajattelin alottaa uuden pinon ku ei oo enää toukokuu. Aika hiljasta on kyllä näillä keleillä mut koitetaa parhaamme pitää pinoa pystyssä :)

Meil on neuvola torstaina joten sitte paremmin taas kuulumisia viimestää. Ulkona on pieni koisaamassa. Ihmeen hyvin tuli unet vaik ottiki nokoset taas autos ku käytii esikoine kuskaamas hoitoo. Se on harmin paikka ku pieni nukahtaa aina sil reissul ja sit ei millää menis enää syömise jälkee ku pitäs...

No mut tää viikko enää, sit jää esikoinenki kotihoitoon. Päätettii nyt nii vaikka kavereita se aina haluu. Mut naapuruston lapsilla alko kesälomat ja toivon mukaa ovat joskus kotonaki.

AMELIElle tsemppiä! Kyl sä äkkiä löydät ne rutiinit jolla selviit sen viikon ilman miestä. Jotkut jopa väittää, et tekee suhteel hyvää ku ei nää nii usein. Mä en jaksa siihe uskoo ku ittelläki on aina nii paha mieli ku toine lähtee.

MINNIn perheelle paranemisia! Toivottavasti saatte lääkkeet otettua ja jopa pysymään sisällä, eihä se ab oikee auta jollei saa koko kuurii syötyy. Miten teil muute menee? Ootko jo saanu jotai apuja?

Onkos LOOTUSKUKKASEN mies "toiminu" nyt paremmin? Vai olitko se sinä joka palaveerasi isäntänsä kanssa? Anteeks jos meni väärin. Toivottavasti teilläkin sujuu oikein luontevasti ja on kaikilla hyvä mieli :)

Mitäs kesäsuunnitelmia kaikilla on? Meil ei oo viä mitää, mut toivottavast päästäis jossai ees käymää. Mulla on elokuun alussa se Madonnan keikka siä Tallinnas ja sitä odotelles ;) Mies pitää varmaa sen viikon isyyslomaa ku jää lasten kanssa. Äiskä lähtee pienemmän kummitätin kanssa hunningolle :D

Mut nyt joihinki hommeleihi, taitaa olla pyykkikone jo pysähtyny... Aurinkoisia päiviä ja koittakaa ehtii kirjottelee kuulumisiiki jossai välis.

Marlene ja vähis 4kk1vko

ps. Liittääkö joku sen listan ja edellisen? En edelleenkää osaa, onneton :(

Kommentit (163)

Vierailija
121/163 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoit toivoa tännekin... vaikka järki sanoo, että kun kuukautiset on edellisistäkin täysaikaisista ollut pois sen 8-10 kk (keskosen jälkeen palasivat jo 4kk kohdalla) niin tuskinpa vielä muutamaan kuukauteen tulee tänne sitä plussaa... etenkään tällä SUPERaktiivisella seksielämällä (lue n. kolme kertaa synnytyksestä tähän päivään...) Ja tämä imetys, nytkin poika roikkuu tississä, jota syö edelleen arviolta miljoona kertaa päivässä.

Koko ajan etoo ja päivällä meinasin yökätä kahvit pihalle... mestari olen kehittämään oireita. Jos tässä oikeasti alkavat jatkumaan niin haen testin ensi viikolla. Kai mulle on tulossa joku tauti vain kun päivällä mieskin vähän valitteli heikotusta ja tuo tuskin kuvittelee/toivoo olevansa raskaana.

Muoksista: mitähän mun piti sanoa... Tosiaan itsekin mietin tuota, että JOS yllätys kävisi niin kai pitäisi sitten vähitellen lopetella imetystä, mulla kun on supistelevainen kohtu muutenkin niin luultavasti raskausaikana en voisi kovin pitkään imettää. Mutta Fannille siis, jos supisteluja ei ilmene niin hyvin voit imettää.

Niin ja kääntymisestä, ei meilläkään käännytä vielä. Lattialla kyllä jumppaillaan kovasti ja jos hiukan kädestä auttaa niin vetää itsensä ympäri, mutta ei oma-aloitteisesti vielä käänny. No, kyllähän tuolla on koko loppuelämä aikaa opetella. eihän tässä ole minnekään kiire valmiissa maailmassa.

Pakko kai tuo on lopetella ja lähteä siivoilemaan kaaosta leikkihuoneesta.

Vierailija
122/163 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusille tervetuloa ja Fannille onnittelut plussasta, hui miten pieni ikäero! Mutta hieno juttu siis!

Onko menkat monella jo alkaneet? Mulla yleensä vasta 8 kk synnytyksestä, sitten kun yöimetys on loppunut. Viime päivinä ollu sellaista jomotusta alavatsalla, että liekö jotain hormonitoimintaa tapahtumassa?

Mitäs Emmulille kuuluu? Ei oo kuulunu vähään aikaan, toivottavasti väsymys on helpottanu?!

UNIPUSSEISTA ootte jutellu, mullakin on muuten sellainen kaverilta lainassa. Pitäisköhän kokeilla :-) En oo vaan muistanu koko juttua. Mitä laitatte vauvalle sinne alle? Ja siis ilman peittoa?

IMETYKSESTÄ: meillä neiti söis kyllä tissiä varmaan koko ajan... oon koittanu pitää pidempiä syöttövälejä, mutta aika tiiviisti on rinnalla. Pikkusen ollaan maisteltu siis makuannoksina kiinteitä, mutta ei niistä vielä paljon masun täytettä ole tullut.

PILTTIPURKEISTA joku kyseli niiden pakastamisesta. Eli saa pakastaa, mutta tosiaan ei liian täyteen. Ja suositus että vain yksi pakastuskerta / purkki. Ihan sen takia, ettei menisi helposti rikki, joku jännite saattaa muuttua kuulemma lasipurkissa pakastuksen yhteydessä. Ja itse sitten otin ajoissa sulamaan, etten laittanut mikroon ainakaan pakastimesta suoraan.

Joko nauretaan teillä ääneen? meidän neiti on nyt parina päivänä alkanut kikattaa, ihanan kuuloista :-)

T. Jaffa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/163 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas mä roikun koneella kun poika nukahti miltei kellon tarkasti kahdeksalta. On ollu mahtava päivä, kun on nukuttu kolmet päikkärit, yhteensä reilut 3,5h!!!!!! Meillä siis yleensä nukutaan koko päivän aikana n. 1,5h, 20 min pätkissä.... Varmaan olis nyt noi lääkkeet alkanu auttaa, siis tuohon refluksitautiin:)) Kaipa se voi häiritä päikkäreitä kun maito ja vatsahapot seilaa ruokatorvessa. Ihanaa, jos tää olis nyt ensimerkkejä paranemisesta!

NAURAMISESTA Jaffa kyseli, meillä poika hekottelee ääneen kun mieskin nauraa ääneen:) Ei siis juurikaan itsekseen aloita tuota, eikä mulle naura ollenkaan. Mikähän siinäkin sit on. Mutta tuo on toistaiseksi isin ja pojan juttu. Iskä kun menee makuulle ja ottaa pojan "istumaan" vatsan päälle ja vähän hymyilee ja nauraa, niin poika hekottelee kovasti ääneen:) Ihanalta kyllä kuulostaa!

MENKAT... ei vielä näy eikä kuulu. Sais kyllä tulla pian (kun tuota kakkosta toivois pienellä ikäerolla) mutta varmaan ne alkaa vasta sitten kun imetys loppuu. Huoh. Noin viikon on kyllä varsinkin iltaisin ollut menkkajomotusta (tms) alavatsalla ja -selässä. Oon pohtinut, josko vois enteillä systeemin käynnistymistä.. Toivottavasti! Enpä muuten hetkeen ole kuukautisiakaan ODOTTANUT:D

UNIPUSSIa meil ei vielä ole käytössä (mut tilattu on), mutta ymmärtääkseni sen alle puetaan ihan huoneen lämpötilan mukaan esim pelkkä body tai sit ihan koko yökkäri jos on viileempää. Ja riippuu tietysti pussin paksuudestakin. Peittoa sen kanssa ei sit enää ole tarkoitus laittaa, korvaa sen peiton.

Kokeillaanpa muokata... Unohtui Omppulin äitille laittaa, et mitä olitte katsomassa vauvakinossa? Olette aiemminki käyneet? Mä olen ajatellut mennä myös kokeilemaan, mut en ole viel saanut aikaiseksi. Vähän myös arkailen noita ääniä ym.. Kun olin viimeisilläni raskaana niin mentiin kattoo uusin Bond-leffa, ja voi... mun teki mieli juosta ulos sieltä salista, kun poika aloitti masussa sellaisen mylläkän! Eipä se kai lasta vahingoita, mut pahalle se tuntui. Herkkis-äiti:)

Vierailija
124/163 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on naurettu noin 3,5kk iästä saakka ja Onni nauraa esim. omille pieruilleen, piiloleikki on kans jännä ja naurattaa tosi paljon. Hekottelee varsinkin väsyneenä herkemmin. Isi on melkein aina naurattavan hauska.=)

Onni liikkuu aivan kokoajan. Nousee kontalleen ja heijaa itseään eestaas, ei varsinaisesti ryömi vielä mutta pyörii kehämäisesti ja sillä tavalla liikuskelee muutaman metrin säteellä. Kaikki ihanat sähköjohdot on löytyneet..

Menkat alkoi jo kun poika melkein 4kk ja ainaki täällä just saman tuntuiset oireet oli ennen kuin alkoi. Tuttua jomottelua ja turvotusta.

Vauvakinossa näkyi Kaksinaamaista peliä, eli Julia Roberts ja Clive Owen pääosissa. Oli ehkä hieman vaikea seurattava vauvan kanssa, mutta jotenkin pysyi kärryillä. Onhan siellä aika kovalla ne äänet jos vertaa siihen mitä meteliä jossain muualla on.. Itsekin hieman epäilin että miten Onni siellä kestää, mutta hyvin menny ja nukkumisetkin onnistuneet kun on ottanut syliin ja kietaissut peiton ympärille. Kyllä siellä on monen ikäistä, ihan vastasyntyneistä juoksenteleviin taaperoihin. Kannattaa kokeilla jos on kiinnostusta, aina pääsee kuitenkin pois jos ei toimi. Niin ja leffan aikana voi lähteä pois salista ja mennä takaisin jos tarvetta.

Vierailija
125/163 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun luin tuon oman tekstin niin vaikutti aika epäselvältä. Kun olin kirjoittanut puurojen aloituksesta kovinkin myöhään niin tarkoitin yli 6kk iässä. Siinä samassa kun kerroin, että meille suositeltiin jo sitä puuroa niin ihan sen vuoksi kun kiinteät on jo aloitettu. Itse kun meinasin, etten viljoja uskalla kovin herkästi kokeilla niin silloin se täti sanoi, ettei niiden viljojen aloitusta kannata kovin myöhäänkään jättää.

Kaikissa tapauksissa ei tosiaan sitä imetystä pidetä kaikkein tärkeimpänä esim. jos ei kasva. Sitä oon kans miettinyt, että moniko täysimettäis 6kk jos nykysuositus olisi edelleen se 4kk niin kuin 5vuotta sitten. Meinaan vaan sitä, että suositukset muuttuu.

Esikoista täysimetin 4kk sen aikaisen suosituksen mukaan ja tätä nykyistä vauvaa myös 4kk enkä koe olevana sen "huonompi" nyt tai aloittaneeni kiinteät liian aikaisin.

Tänään aamulla annoin riisipuuroa ja illalla myös. Hyvin söi eikä yökkinyt vaikka olikin rakeisempaa evästä. Saas nähä miten nukkuu ens yön, vaikka hyvin se on nyt nukkunutkin.

Huomenna mökkeilemää! :)

Emu

126/163 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas. Kiireet jatkuu jne. Tänään päättyi poikien uimakoulu, joten huomenna voi nukkua vähän pidempään, jos huvittaa.

Täältä ilmoittautuu vielä yks täysimetyksellä elelevä vauveli. Ainakin vielä kasvu jatkuu hyvänä ja nukutaan yöt hyvin. 1 herätys klo 6-7 aikoihin, tankkaus ja lisää unta 9-10 asti. Maanantaina on seuraava neuvola ja sitä seuraavalla viikolla vihdoin lääkärineuvola, joten taitaa ensin olla 5kk ja sitten 4kk tarkastus. =D Katsotaan sosetilanne uusiksi sitten neuvolan jälkeen. Kaapista löytyy jo iso kasa hedelmäsoseita, kun olivat tarjouksessa lähikaupassa. Ostin jo valmiiksi, käyttöä niille kuitenkin tulee. Edelliseltäkin lapselta jäi muutama purkki, päiväystä löytyy vielä vuoden päähän, joten saa niitäkin syöttää.

Mäkin odotan menkkojen alkamista. Fannille (kai se sä olit?) onnea ja jaksamista uuden raskauden johdosta. Mulla on kokemusta lyhyestä välistä, kahden ekan ikäero on 1v1kk. Oma jaksaminen oli silloin aluksi heikkoa kahden pienen vaippaikäisen (joista toinen juuri kävelemään oppinut) ja paljon töitä tehneen miehen kanssa. Siksi toivonkin ettei meille kuudetta tule ainakaan vielä, vaikka tilanne on nyt erilainen.

Mutta täytyy oikaista Juulian ja isyyslomalaisen (lomaa juu, korjannu taas omia ja muittenkin autoja...) viereen.

Äippä ja Juulia, viikkoa vaille 5kk

Vierailija
127/163 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annille-Fannille onnittelut plussasta :) Imetä vaan niin kauan kuin itse jaksat ja muista syödä tosi hyvin! Oliko sinulla esikoisen raskausaikana oksentelua?

Mullahan alkoi menkat viimeksi 1 vuosi synnytyksestä, imetin tuolloin vielä 2 kertaa päivässä Idaa. Eikä ollut yhtään ikävä vaikka kovasti pikkukakkosta alun alkaen toivottiinkin ;) Meinasin reilu kk sitten tippua pytyltä, kun Emma oli 3kk ja mulla "melkein" alkoi menkat. Pari päivää selkä oli ihan tulessa ja masu turvoksissa. Yhden päivän sitten tulikin tuhrua, mitä mulla ei kyllä tule ikinä vaan alkaa heti runsaalla vuodolla. Eikä ollut ollenkaan mulle tyypillisiä kovia kipuja jne. En siis yhtään nytkään jaksa uskoa että menkat alkaisivat ihan lähiaikoina ja hyvä näin :) Menkkamaista jomottelua on kyllä ollut päivittäin jo pari kuukautta!!

Mä en ikinä päässyt Idan kanssa noihin vauvakinoihin kun alkavat niin aikaisin ;) Meillä Ida heräili siinä klo 10-11 aikoihin yöunilta, niin ei sitten tullut lähdettyä.

Täällä alkoi aamu auringonpaisteella ja toivottavasti jatkuu vaan. Pitäisi lähteä rannalle eväiden kanssa ja mun siskon perhe tulee myös. Heillä 4v, 1v7kk ja 3kk lapset :) Ihanaa kun ollaan kerrankin siskon kanssa samaan aikaan äitiyslomalla.

Emmalla on ihan mahotonta se peruuttelu lattialla, menee kuin mikäkin mittarimato pyllyä nostellen taaksepäin lattialla :D Hauskan näköistä puuhaa, monesti kyllä kääntyy siitä aina selälleen, eilenkin meni pää kolisten sohvapöydän alle. Mutta mun mielestä se ei ole kyllä mitenkään tietoista se kääntyily ;)

Emma aloitti ääneen nauramisen muistaakseni 2,5kk iässä ja edelleen meilläkin isi saa parhaimmat hörötykset aikaan. Välillä neiti hekottelee itsekseenkin ja nytkin tuossa isolle siskolle.

MiaMik ja Emma 4,5kk

Vierailija
128/163 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olis sitten niinku helmivauva tulollaan :) Onnea!

Mulla on tosi ristiriitaset ajatukset mahdollisesta pikkukakkosesta. Toisinaan haluaisin heti tulla raskaaksi ja toisinaan sitten olisin valmis pistämään vähintäänki putket poikki. Mutta siitä mä nautin, ku rättisulkeisia ei ole, että ne sais kyllä pysyä kauan poissa. Välillä vähän menkkatunnetta mahassa, mutta ei sen kummempaa. Miestä ei kyllä haittais, vaikka heti tulisinki raskaaksi... Mä aattelin, että ehkä 2011 keväällä vois olla parempi aika. Olis Aino vähän isompi ja sais hänen vauva-ajasta nauttia ihan täysin "ilman häiriöitä". Kevät/alkukesän vauvan haluaisin, kun sillon olis helpompaa olla viimesillään ja vauva olis kesällä pieni. No sen näkee sitten ja eihän näitä asioita voi suunnitella. Tulee sitten kun/jos on tullakseen.

Meillä neiti naureskellu reilun kuukauden. Aluksi meni pitkään, että miehelle vaan nauro kun tämä kutitteli ja leikkivät yhessä. Muutenki taitaa olla isin tyttö tulossa, ku paremmin miehen syliin rauhottuukin. Nykyään naureskelee jo itekseenki ja ku "jutellaan".

Mulla on niin voittajafiilis, kun sain sen vaipan tehtyä! Ja ihan ilman kenenkään apua ja neuvoja. Vaikka nuilla ohjeilla jos ei sitä olis saanu tehtyä, niin heikosti menis. Kestovaippayhdistyksen ohjeella tein, ihan kuvalliset ja rautalangasta vääntäen tehty. Tämmönen kerran vuodessa ompelua harrastavakin niistä älys jotain. Päikkäreiden jälkeen menee neitille koekäyttöön.

Viime yönä herättiin kerran, nukkumaanmeno oli vähän haasteellisempaa ku ei meinannu sänkyyn neiti jäädä. Nyt päikkäreitä nukkunu kolmisen tuntia. Pitäis itelläki vähän levähtää ku tuntuu että päässä humisee. Kävin aamulla labrassa, että maanantaina näkee sitten onko kilpirauhasarvot millä mallilla. Jälkitarkastuksessa lääkitys puolitettiin ja lääkäri vähän veikkaili, että ehkä vois kokonaan lopettaakki. Olis se kyllä hienoa, jos olis nuin vain koko homma parantunu! Melko tasan vuoden nappeja nyt olenki napsinu.

Kuvan olisin laittanu, mutta taas yllättäen ei kone suostu niitä avaamaan. Taidan heittää koko romulla vesilintua.

Hömppä ja nukkuva neiti n. 4,5kk

Vierailija
129/163 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se sitte rupes sataa aikast kaatamal vaikkei sellast meiä suunnal luvannu :( No onneks päiväl oli kaunista tai sen tapasta kuitenki.

Kohta saa naperot laittaa yöpuulle. Harmistuksen aika ollu koko päivä melkee, mulla ainaki :( Isäntä tuli eile töist ja oli tänää koko päivä eri paikas ja piti ehtii ajois, ku suunniteltii koko perhee voimin tekevämme pitsaa. No se soitti sit iltapäiväl et voink mä laitta valmiiks kaik ku hänel meniki kauemmi. Mä tein ne sit valmiiks asti ku kert alotin. Se kävi suihkus ja söi sekä halas ja pussas naperot ja mun ja lähti taas :( Niil on jotku firman bileet sil puljul mis se on töis... Yksinhuoltaja olo siis kertakaikkiaan!!

Mun ois toisaalt tehny kans mieli lähtee mut ei me saada poikii minnekää ni milläs siin sitte. Enkä toisaalt kuitenka ois jaksanu, oisin mielummi jääny sen kaa sohval pötköttää ku lapset on nukkumas. Noh, ain ei voi voittaa.

Mut emmä tälläst perhe-elämää joskus ajatellu viettäväni :( Vaik eihä me kumpikaa usein missää käydä mut harmittaa et just nyt niitteki ryyppäjäiste piti olla ku muutenki ollaa molemmat oltu edelliset kolme viikkoo vuorotelle töis ja yhteine aika jääny vähälle.

Olipas seki alotus, pahottelen. Vauvan päikkärit meni tänää ketullee ku naapurin tontil tuli kaivuri ja esikon piti men terassil sitä pällistelee ja sit se huusi siin vaunuje vieres jotai, heräshä toi sitte, höh! Nyt on vitissy koko iltapäivän ku unet jäi pari tuntii liia lyhyiks.

Käveltii päiväl tost parin kilsan pääst hakee uusii perunoi, jos vaik huome keittelis. Samaa kassii mahtu myös sipulii ja porkkanoi, nam! Suoraa pellost nostetui :P

KÄÄNTYILEMINE sujuu mallikkaasti kyljeltä toiselle ja takas. Tänää meinas tul harmin paikka ku toine jalka meni jumppamaton kaaren tois puol, eikä päässykkä enä kierähtää toisel kyljel.

NAURETTU on jo aika kauanki äänee. Ja kaikil kene nassu on hauska :) (Onneks muillaki ko mul!) Se on kyl hupaisan kuulosta. Ja ikenet paljastava hymy muutenki on aika vallottava!

UNIPUSSISTA ku höpisitte ni tuli mielee et pitää men ton kaapil kaivelee, ku mun mielest meilläki on joltai kaverilta saatuna sellane. En oo viä ehtiny mut koitanpa muistaa...

FANNI sitte päätti laittaa liukuhihnalta lisää tulemaan ;) ONNEA! Itel ei tulis mieleekää vaik vauvat on superihanii. Raskaudet menee meikäläisel ain saikkaril joten ei kiitos enää. Kaksi saa riittää, jottei tarvis kaiken muun lisäks ostaa taas uutta huushollia ;)

Siis mitään asiaa täs satuilus ei tainnu taas olla, mut kiva jos jaksoitte maaliin asti. Jokos EMMULISTA jotain kuulus?? Toivon mukaa kaik on hyvi eikä väsymys oo pistäny maailman kirjoi sekasi... Entä KAINOELVI?? Vieläkö oot mukana vai luovutitko jo? Tuu ilmottautumaa jos näät...

Marlene ja vähis 4,5kk

Vierailija
130/163 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojan lääkäri soitti (tän refluksitaudin ja sen hoidon tiimoilta). Huoh. Nykyiset lääkitykset jatkuu viel, vaikka toivottua tulosta ei ole saatu. On niistä silti jotai apua, kun normisti oksentaa n.30-40krt/pvä ja nyt puolentoista viikon keskiarvo on ollu 10-12krt/pvä. MUTTA enemmän olis pitänyt vähentyä. JA eilen aloitettiin velli. Virhe kai sit oli. Siis maissivelliä annettiin 60ml, tänään maistoi aamupäivällä muutaman rkl:n tuttelia, ja koko päivä on ollu ihan mahdoton. Oksennusta on tullu kaaressa, ja n. 30 krt. Oon aika poikki. Eli oon vaaan YRITTÄNY nukuttaa poikaa (päikkäreitä ei oo taas paljoo nukuttu), syöttäny, ja sit siivonnu oksennusta joka paikasta... Itkettää pojan takia, kun ei tää pienelle yhtään mukavaa ole.

No, nyt sit vahvana allergiaepäily (maitoallergia siis). Pojalle ei maitopohjaisia tuotteita, ja mulla maitotuotteet pois nyt aluks 2vkoa, sit katotaan tilanne. Sit oli myös hyvinhyvin epätodennäköisenä et oksentelun syynä vois olla jokin neurologinen. Siitä tuli kyl niin valtava kauhu..... Mutta kuulemma todella epätodennäköistä, kun ei pojalla ole mitään mikä siihen viittais. Ainoastaan haluu tarkistaa ja varmistaa ja poissulkea sen, joten mennään aivojen ultraäänitutkimukseen (kuulostaa ihan hirveeltä) ensi viikolla tai sit heti juhannuksen jälkeen. Pikaisesti piti kirjottaa, mut pitkäks meni. On vaan hirveen paha olo... Tietämättömyys on kaikkein kamalinta!!!!

Tämmöiset tilitykset viikonlopun alkajaisiksi. Ihan mukava viikonloppu kyl tiedossa, kun ollaan kerranki ihan rauhassa kotona perhe vaan. Ihanaa!

Ja Marlenelle tsempitykset kurjaan oloon. Ymmärrän hyvin et tuntuu kurjalta ja yksinäiseltä, lähestulkoon yh-äitiltä:( Ei sille mitään kai voi et menot sit osuu huonoon aikaan, mut on se silti ikävää et aina mies mene sit "velvollisuudesta" kaikenmaailman ryypiskelyiltoihin, ja naisen tehtävä on olla kotona. Anteeks jos tää kuulostaa provosoivalta, en tarkoita ihan sillan.. Mut toivottavasti sun mies tulee ajoissa ja saatte yhteistä aikaakin pian! Sen voimin sit taas jaksaa arjen, vaik aikataulut ei ihan yksiin meniskään.

Tiitinen ja poitsu, tänään 4,5kk:)

Vierailija
131/163 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ensinnäkin FANNIlle Onnittelut vauvauutisista!!

TIITISElle voimia ja tsemppiä tuohon pienen oksenteluun ja tuleviin tutkimuksiin!!

Menkoista kun juttelitte,niin mullakin oli jo pitemmän aikaa semmoisia tuntemuksia,että alkaako vaiko eikö...No,viime sunnuntaina ne sitten alkoi!!Eli "näin kauan " sai sitten nauttia niistä menkattomista ajoista.Mutta muistaakseni edellisten lastenkin kohdalla alkoivat,kun vauvat oli n. 5 kk vanhoja.Nyt mulla oli lisäksi flunssa päällä tossa viime vkl eli tunsin itseni tosi sairaaksi,kun noi perskatin menkatkin alkoi siinä samalla ja vatsaa kivisti.Nyt jo siis flunssa voitettu ja onneksi Netta ei sitä saanut,sillä oli niin vaikea olla suukottelematta ja hellimättä pikkuista,vaikka olikin tartuntavaara!!

Ei mullakaan tämän tärkeämpää kirjoittamista ollut,muuta kun Tsemppiä ja Jaksamista toivottelen kaikille väsyneille tai muuten vaan allapäin oleville!!

Aurinkoista Viikonloppua!!

T:kotiäityli ja Netta-tyttönen(parin pvän kuluttua 4,5kk)

Vierailija
132/163 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut väsynyt edelleen.. heräillään tunnin parin välein ja aamuyöstä tissi on tutti :( Alkuyöstä välillä paremmin nukutaan, mut ei ees sillon nykyään aina.. jos on lisämaitoo saanut, niin se ainakin helpottaa eli imetyksen lisäks annettua NANnia silloin tällöin iltasin.. et en vissiin enää sit täysimetä.. :/ ..vai..

Piti tulla vaan ilmottautuun, palaan ma neuvolakuulumisien kaa.. kait mekin sitten jo niitä kiinteitä..

Anni-Fannille onnea! Tuli onnellinen olo sun puolesta vaikka varmaan härdelliä tulee oleen, niin silti aikas hienoo tommonen pikkanen ikäero :)

Piti jo aiemmin kommentoida.. hauska tuo pantsan hantsa-nimimerkki :)

Kiva, kun olitte kaivannut :)) Nyt hetkeks miehen kainaloon nuokkuun..

Emmuli ja poitsu maanantaina 4 kk.. hui kun aika rientää

Vierailija
133/163 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietettiin aamupäivä kaupungilla kun saatettiin isi junalle. Isi osallistuu polttareihin Tampereella ja jäätiin nyt pojan kanssa kahdestaan huomiseen saakka. Oli isillä vaikea lähteä...

Syötinpä samalla Onnille ekaa kertaa sosetta kahvilassa ja syöttötuolissa istuen. Hyvin se meni, itseäni jännitti vaan jostain syystä kamalasti. =) Ainoa ongelma oli se, että meillä oli kokeeksi mukana sellanen Liberon kertis ruokalappu ku saatiin näytepaketti.. Oi ja voi, sillä ei kyllä tehnyt yhtään mitään!! Onni repi sen kappaleiksi jo ennen ensimmäistä lusikallista.=)

Miten muuten te muut hoidatte omaa jaksamista?

Meillä on sovittu miehen kanssa että saan vapaa-illan pitää kerran viikossa ja käydä vaikka jossain ihan yksikseen. On usein pelastanut muutaman päivän kyllä kun on saanut yhden illan tuulettua yksikseen vaikka kaupoilla tai missä tahansa muualla kuin kotona.

Onni heräilee torkuilta, palattava "sorvin" ääreen. =)

T.Omppulin äiti & Onni 5kk 2vk

Vierailija
134/163 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivistä taas ihan sekasi :D Ja äsken nukuttiin porukalla parin tunnin päikkärit, niin senki takia ei vielä ihan pää pelaa. Neiti nukkuu vieläki, miehen kans herättiin ovikelloon..

Omaa jaksamista hoidan miten millonki, äsken niillä päikkäreillä :) Illalla kävin (yksin) kaverin luona kylässä ja monesti viikonloppuaamuisin mies touhuaa neidin kans ja minä nukun. Mies aika hyvin osaa kattoakki mun jaksamista ja monesti sitten lähtee tytsyn kans johonki tai "käskee" minun lähteä että saan hengähtää. Tilanteen mukaan.

Pakko hehkuttaa, ku tänään tein aivan uskomattomia löytöjä lastenvaatekaupasta! Ostin ruskovillan juttuja alennuksesta. 2kpl silkkimyssyjä, merinovillaset lapaset silkkivuorella, villaset vaippahousut ja luomupuuvillasen puseron yht 56,50€!! Uskomatonta! (Ilman alennuksia olis menny lähemmäs 100€) Pähkäilen tässä, että haenko maanantaina toiset villikset, kun nuo ostin kummitytölle ja kokeilin sitten Ainollekki ja oli tosi hyvän malliset ja tuntuset.

Mulle yks fysioterapeutti, joka tekee lasten kanssa hommia sano ettei missään nimessä vauvaa saa istuttaa ennen 6kk koska selkä ei vielä ole rakenteellisesti ollenkaan valmis eikä kestä istumista. Senkin jälkeen aloteltava varovasti.

Jos laittas ruuan uuniin ja kehittelis kestovaippakaavaa neidille sopivammaksi ennenku tyty herää. Nukkunu kohta 3 tuntia.. Yllättävän hyvin toimi eka vaippaversio, kun vasta yli tunnin päästä tuli ohivuoto vaikka neiti koko ajan mahallaan lattialla touhus. Liian kapea malli oli tuossa kestovaippayhdistyksen ohjeessa, niin levennän ja teen reisikuminauhalle kujan, josko toimis paremmin.

Siispä muksaa lauantai-iltaa kaikki mammat ja murut!

muoks: taas jäi välistä osa teksistä, mutta en muista mitä kirjottelin.. Hömppä ja Ainokainen 4kk 2,5vk

Vierailija
135/163 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pakko oli kommentoida vielä tuohon syöttötuoli asiaan:

Olen myös kuullut tuon ettei ennen 6kk saa istuttaa. Neuvolassa sanottiin 4kk paikkeilla et istuttaa ei saa, mutta tuettuna saa istua. Poika kun veti itseään sylissä istumaan väkisin siinä vaiheessa. Meillä ei syöttötuolia ole kotona vaan poika syö sitterissä ja vääntää siinäkin itsensä istumaan vaikka selkänoja on enempi lepoasennossa. Se syöttötuolissa istuminen näytti ihan ok, kun oli tyyny tukena, ei roikkunut vaan istui selkä suorassa ja otti käsillä tukea siitä etureunasta.

Oletteko muuten törmänneet siihen ilmiöön, että joku tuttava/sukulainen aina haluaa pistää pikkuisen paremmaksi sillä mitä oma lapsi jo osaa? Argh..ärsyttää välillä niin paljon.. kuitenki kaikki kehittyy omaa tahtiaan.

Mut joo, nyt Onnin iltatorkut päättyi. =)

136/163 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En millään meinaa muistaa mitä kaikkea piti kommentoida... Tiitiselle ainakin, että meidän esikoinen oksensi kaarella aina jos annoin jotain tutteli-merkkistä. Hänhän lopetti rinnan syönnin kuin seinään 6kk vanhana, jonka jälkeen sitten siirryttiin tosi nopeesti nanniin. Joskus ostin sitten gefilustutteli-jauhetta ja AINA jos annoin sitä tai tav. tuttelia, niin noin puolen tunnin päästä alkoi itkeä sängyssä ja oksensi kaarella kaiken pois. Meillä oli tosi vaikeuksia löytää sopivaa maitoa sitten vuoden iän jälkeen, lopulta yhden pikkumeijerin homogenoimaton maito sopi ja sitä käytettiin noin 2,5v ikään jonka jälkeen pikkuhiljaa siirryttiin tavalliseen ja nyt se jo sopii (5v) oikein hyvin. Että VOI se olla sitä maitoallergiaakin!

FANNI09:lle suuret onnittelut! Imetyksestä ei ole haittaa ellei supista kohtua ja jos vain itse jaksat. Uusi vauva kyllä ottaa tarvitsemansa, sinun kustannuksellasi toki. Jaksamisia! Minä odottelen niitä menkkoja, kun esikoisella ne alkoivat HETI kun oli lusikallinenkin muuta ruokaa kuin tissimaitoa lykätty vauvan suuhun. Tuntui, että se munasolu vain vartoi koska tipahtaa sieltä... Tokan kohdalla ne eivät olisi edes voineet alkaa luonnollisesti koska kilpparin vajaatoiminta oli niin paha, alkoivat vasta 9kk synnytyksestä kun arvot tulivat ensi kertaa viiterajoihin. Nyt jää nähtäväksi.

HÖMPÄLLE onnea ekan keston värkkäämisestä :) se on juhlan paikka - tunne on kyllä hieno, olen itsekin sen kokenut :) Minäkin tein tänä iltana valmiiksi yhden mikä on vähän kauan ollut puolivälissä, 2x ohut fleece kuorena ja sisällä coomaxia. Huomenna sitten koitetaan ;) Sain tehtyä myös tytölle mekon valmiiksi. tosin nepparit puuttuvat vielä. reisikumpparit ovat minusta vaikeimmat, varsinkin pojalla kun falskia tulee paljon useammin.

Sosehommat sujuvat jo oikein mukavasti. Ihan hyvä ratkaisu tällä kertaa oli ottaa 3x päivässä sosetta. Päiväunet onnistuvat paremmin ja eilen ja tänään illalla poitsu vetaisi koko purkillisen! Onkohan siinä jotain rajaa, paljonko saa antaa? Minä olen lopettanut aina siihen jos vauva osoittaa pään pois kääntämällä tai tuskastumalla että haluaa lopettaa. Mutta tosi hyvin on kyllä mennyt, tämä on varmaan helpoin näistä kolmesta syömään soseita näin alussa. Tänään maistettiin eka kertaa kaupan maissisosettakin ja se upposi pienen mietinnän jälkeen oikein hyvin. Sitten päälle purkki vielä päärynäsosetta, on kyllä melkoinen tämä meidän isäntä! Soseista huolimatta tissi maistuu aivan entiseen tahtiin. Halusin ottaa tuon maissisoseen koska siitä saa enemmän energiaa ja kun me vielä reissataan niin helpompi kun on vaihtoehdot purkissa, vaikka kyllä sen riisivellinkin lanseeraan (siis itse keitetyn, tutteleita ja tuttipulloja en tällä kertaa sotke tähän).

Minä olen hyvin imetysmyönteinen ihminen ja voitte arvata kuinka tämä täysimetyksen osittaminen tuntui pahalta aluksi. Mutta realiteetit olivat että vauvan painon kehitys todella pysähtyi. Tarkistin nla-kortista, 2-3kk painoa oli tullut 420g, 3-4kk 190g ja sitten tosiaan homma kääntyi laskusuuntaan, seur. viikon aikana -50g. Sitä ennen melkein kilo parissa viikossa suunnilleen. Tuo tietenkään ei ole niin tieteellisen tarkkaa mutta suunta on kuitenkin selvä ja antaa aihetta jotain tehdä asialle. Viimeisen kuukauden aikana "hyviä" öitä on ollut enää noin 2x viikossa. Hyväksi lasken 6-8h unipätkän. Nyt kun kiinteitä on syöty 5pv, niin parin viime yön unet ovat olleet jo 5 ja 5½h. Eli tosiasia on, että meidän vauva IHAN OIKEASTI oli nälkäinen ja nyt kun asia taas korjaantuu pikkuhiljaa niin nuo unetkin paranevat. Muutenkin on ollut sis todella paljon tyytyväisempi, nauravaisempi ja jaksanut lattiallakin puuhailla ja katsella ja kovasti on alkanut kiljumaan riemusta.... niin että eilen kun käytiin kotieläintarhassa illalla ja siellä kanat olivat jo nukkumassa, niin tämä kun kiljui vaunuissaan, nousi kukko kurkistamaan että onkos paikalle tullut kilpakosija :B Nauratti...

Meillä tosiaan kakkosta täysimetin 6kk. Hän nukkui 12h yössä, niin ettei ollut ongelmaa epäillä että ei olisi tyytyväinen. Päivisin kyllä roikkui tissillä sitten senkin edestä. Esikoisen kanssa taas oli niin hankalia nämä syömäjutut että siksi kauhu heräsi nyt, että voi ei, sama toistuu taas...

Mutta nyt painun tästä pehkuihin, vauva on nukkunut 21.30 saakka, nyt on jo puoliyö ja minä edelleen pystyssä..... öitä, arvon äidit!

eikkuli ja veikko 4kk 9pv

Vierailija
137/163 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai lounasaika tää taitaa pian jo olla, lapsukaisilla ainakin:)

Eikkulille kiitokset kun kerroit omista kokemuksistasi. Joo eipä taideta meillä Tutteli-purkkia avata pojan kanssa. Eilen ja tänään jo on tullu kauheet määrät pulautusta.... Toivon et pian alkais vaikuttaa tää mun meidoton dieetti jos on vaikuttaakseen. Hyvin poika kyllä syö:) Mäkin oon miettinyt, että kuinka paljon sitä sosetta voi antaa, ilman et sit imetys kärsii... Pelkona se, et maidontulo pysähtyis ja kun en tiedä mitä korvikettakaan tässä uskaltaa kokeilla vielä..

Eikkulille vielä, että kiva kuulla et homogenoimaton maito sitten sopi lapsellesi! Rohkaisevaa, ettei sen välttämättä tarvitse olla mitään eritysikorviketta mitä antaa. Itseasiassa mun veljeni saa vatsavaivoja tav. maidosta, homogenoimaton (luomu-maito) sopii hyvin! :) Ja hieno juttu myös että Veikon paino on lähteny nyt soseiden avulla nousuun, nälkähän hänellä sitten vaivasi. Ymmärrän kyllä et ikävältä se imetyksen vähemtäminen tuntuu.. Meillekin kun lääkäri sanoi pojan ollessa 3kk, et tuon oksentelun takia pitäis aloittaa sosetta maistelee, niin itkuhan siinä tuli. Jotenkin vaan olin ajatellut et kyllä on sit täysimetyksellä 6kk ja kaikki sujuu... Niinpä, ei se vaan aina mene niin. Mut pääasia et lapset on tyytyväisiä ja masut täynnä:)

Sateinen sunnuntai täälläkin... Sisällä kökitään, mut sopii hyvin. En olis minnekään edes jaksanu, kun eilinen meni melkein kokonaan suursiivousta tehdessä! Nyt hyvä mieli kun koti on puhdas - sitä pulautusta olikin jo pinttyneenä vähän joka paikassa.... Tää nihkee ilma ja dase tekee vaan sen, et meidän miljoona koneellista pyykkiä ei kyllä kuivu ikinä! Noo... mikäs tässä on odotellessa:)

Vierailija
138/163 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelin tammimasujen puolella odotusajan loppupuolella pari kertaa ja nytkin olen päivittäin lueskellut kirjoituksianne. Nyt päätin sitten ryhdistäytyä ja kirjoitella tänne vauvapuolelle. Täältä saatu vertaistuki on auttanut monessa tilanteessa tällaista esikoisen äitiä, kiitos siitä kaikille!

Eli meille syntyi poika 23.1. ja hän sai nimekseen Venni. Itse olen 26v ja lapsi siis ensimmäinen ja asustellaan Kanta-Hämeessa. Joku jos viitsii nuo tiedot tuonne listaan päivitellä.

Meillä ensimmäiset kolme kuukautta olivat aikamoista taistelua varsinkin syömisen ja mahavaivojen takia. Syynä luultavasti rautalääke, jota Vennille annettiin syntymästä tuohon kolmen kuukauden ikään saakka alhaisen hb:n takia. Tai ainakin vaivat ovat helpottaneet sen lopettamisen myötä. Luojan kiitos..

Olette keskustelleet paljon kaikkea, yritän nyt jotain kommentoida ja lisää sitten myöhemmin.

Täysimetyksellä oltiin tuohon vajaa 4kk ikään saakka ja nyt ollaan maisteltu soseita, mutta maito edelleen se tärkein. Jos ollaan päivä oltu pois kotoa ei välttämättä olla syöty soseita koko päivänä vaan maidolla menty. Pulloa meillä ei huolita ollenkaan.

Venni kääntyilee kyljelleen ja kerran on kääntynyt selältä mahalleen. Toista päin kääntyykin kunhan vaan viitsii. Välillä tuntuu laiskuus iskevän ja huutaa äidin apuun :)

Päiväunien nukkuminen välillä melkoisen hankalaa. Yleensä nukkuu kahdet unet, kestoltaan 30min-2h. Useamman tunnin unia ei ole koskaan päivällä nukuttu. Yöunet n.klo 19.30-7, yöllä syödään edelleen n.3-4h välein. Eli myöskin täällä kaivataan sellaisia kunnon yöunia.

Töihin olen palaamassa helmikuun alussa ja Venni menee sitten silloin hoitoon. Voisin olla kotona pidempäänkin, mutta raha valitettavasti ratkaisee tämän asian :(

Toisen lapsen haluaisin jossain vaiheessa, samoin mies. Mutta emme kyllä vielä, ehkä sitten kun Venni jo isompi, 2-3v. Sen näkee sitten kun sen aika on.

Tässähän tätä tarinaa jo jonkun verran, palailen myöhemmin.

Hanski ja Venni 4kk 22pv

Vierailija
139/163 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä urakka on pysyä tän palstan perässä ku niin aktiivista ollu nyt. :) Kiva, kiva kuitenkin!

Mut en nyt kuolemaksenikaan muista kaikkee mitä täällä ootte jutelleet tai nimimerkkejä tms, joten omaa napaa ja vähä jotain muutakin siis pitää yrittää. Jospa sitä ens viikolla tulis oltua itsekkin aktiivisemmin mukana ,ku sinne se piti reissuhommiin taas mies lähettää kyynelten kera. Se toisen lähdön hetki on ihan musertava. Onneksi on Kalle, jonka takia pakko yrittää saada itsensä koottua siinä hetkessä. Toivotaan, että viikko menee taas nopeaa.

Matkustuksesta vauvan kaa oli jotain juttua...minä oon aatellu tässä kesällä mennä Etelä-Suomeen junalla Kallen kaa ja ehkä äitini lähtee sitte mukaan ja mahdollisesti mieskin. (siis minun mies, ei äidin :)). ONKO KELLÄÄN KOKEMUSTA SELLAISESTA PERHEHYTISTÄ? HINTAA? Luin, että sinne mahtuis vaunutkin. Sitte oon miettiny, että jos menis yöjunalla...ottais makuuhytin...

Moni täysimettäjä oli aloittanut soseet. Minullakin oli haaveena se 6kk täysimetystä, mut oli pakko oman jaksamisen takia aloitta, että sai niihin öihin jotain tolkkua. Nyt on menny joinakin öinä jo 4tunnin unipätkiä! LUKSUSTA! :) Ensi viikolla aloitan puurot. Piltti merkkistä kaurajauhoa ostin ja sitte jotain muksu (olikohan tattari tms) ensipuurojauhetta. Sellasia kuumaan veteen sekoitettavia. Ajattelin niillä aloittaa, ku eivät oo niin rakeisia ja sitte myöhemmin alkaa ihan hiutaleisiin ne keitteleen. Onko joku kokeillu niitä valmiita unipuuroja ja vellejä?

Tuostakin on joutunu joustaan oman jaksamisen edessä, ku ensin vannoin, että teen kaikki soseet ja puurot ja kaikki ite. Aika paljon on purkkiruokaa nyt Kalle saanu ja huomas kyllä nyt ku yritti omatekosta, niin eipä kelvannu niin hyvin ku kaupan. Mut ajattelin nyt ensi viikolla ryhdistäytyä ja tehdä itse kasvissoseet, ku kotosalla oon. Oli viime viikko niin haipakkaa, että purkkiruoat oli pelastus.

Miten sen lihan kans sitte...mitä lihaa? Käykö jauheliha vai pitääkö olla "kunnon" tavaraa?Entäs kala ja kana, eikös nekin saa ottaa 5kk jälkeen mukaan hissuksiin? Mää ajattelin silti odottaa lähemmäs sitä 6kk, että lihaa ottaa mukaan ruokavalioon.

Istuttamisesta olitte kans puhunu...mää testasin, että miten Kalle istuu syöttötuolissa mummulassaan ja hyvin istui ja pari lusikkaa sosetta syötin siinä, mut otin sitte jo pois, ku tiedän, että vasta sitte myöhemmin kannattaa aloitella siinä istuskelu. Meille sanottiin neuvolassa, että 5kk iästä saa alkaa sylissä istuttaan sillai, että tukee vaan kainaloista ja just vaikka tukea vasten jossain.

MILLANEN SYÖTTÖTUOLI OIS HYVÄ? kOKEMUKSIA?

MITÄS JUHANNUSSUUNNITELMIA TEILLÄ KAIKILLA ON? ME mennään mun siskon ja sen miehen ja lasten luo grillaileen ja pelaan mölkkyä jne. :)

Olin eilen muuten ekaa kertaa baarissa jotain puolen vuoden tauon jälkeen. Selvinpäin olin, ku en halua imettäessä juua mitään. Puoli kaks soitti mies, että voinko tulla jo kotiin, ku Kalle oli itkeny eikä ollu rauhottunu syömään pullosta... Tulin kotiin ja imetin ja huomasin, että pojalla on monen päivän panttauksen tulos nyt vaipassa ja sehän siellä oli varmaan häirinny toista. Mies ei vaan ollu nuhanenänä edes haistanu kakkaa, eikä edes arvannut, että olis se ollu itkun aihe, ku varmaan jotain 4kk sitte jouduttu yöllä vaippaa vaihtaan. :) ELi en taida lähteä enää mihinkään yöaikaan, ennen ku Kalle on isompi...en tahdo toista huuattaa ku ei oon niin tärkeää päästä baanalle. Tuli kyllä huono äiti olo, ku toinen joutu mun takia huutaan, ku halusin lähteä kaverin kaa tuulettuun... No kiva ilta oli mulla silti ja sain voimaa siitä nyt jaksaa tän viikon yksin Kallen kaa.

Onkohan muuten Aventin tuttipulloihin isompia tuttiosia ku kolmosia? Ku se kolmonen meillä nyt käytössä, niin mietin, että tuleeko siitä enää tarpeeksi vauhilla Kallelle. Tissilläkin tahtoo nykyisin joskus hermostua jos ei ala just samaan aikaan herumaan ku hänen suu koskettaa tissiä. :D

Ollaan muuten Kallen kaa nuhassa ja kurkku kipeenä. Kallekin kosketteli kaulaansa ja rintakehäänsä, että varmaan on vähä kipeänä. Nenästä välillä valuu kirkasta räkää ja kurkussa kuuluu kröhää. Pitää seurailla ja antaa yöksi panadolia jos siltä tuntuu. Miten muuten annetaanko rokotetta jos on flunssa???? Tiistaina ois 5kk neuvola!

Joko olette ottaneet yhdistelmävaunuista ratasosan käyttöön??

No niin, hirvee romaani tulee, pitää lopettaa...anteeksi, ku tulin terrorisoimaan palstatilaa. :D

Amelie ja Kalle

Vierailija
140/163 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ku ollaa nii yltiö-aktiivisii et ei meinaa peräs pysyy ;) Hyvä me!! Ja tervetuloo uusille taas. Olkaa teki ahkerana.

Mä olin aamuvoros terveyskeskuksen osastol ja olipas mukava harjottaa omaa ammattiaan pitkäst aikaa. En ollu yhtää ruostees vaik sitä pelkäsin ;) Kotiin tultua lähettii viä markkinoil laku-ostoksil ja sitte kotii tekee uusii perunii ja grillattavii, nam :P Vastapainoks sitte imurointi, blaah. Mut nyt on rauha mulla.

Edellisyö meni takalistollee ku ensi lapset huuteli vuorotelle 02 mais ja sit 03 aikoihi heräsin ku alko toi hemmeti rytmihäiriö, joka ilostutti mua eilisen päivänki viä :( Kyl välil nii pahaa teki, et ajattelin jo pitäskö lähtee jonneki näytil, en sit jaksanu. Viime yö meni onneks iha hyvi, kerra heräsin ko jysähti nii pirusti (ukkone) ja kävin kattoo pojat ja pihal samal. Miehen tuuppasin aamuyöl antamaa maitopulloo vähiksel.

Mitäs te sitte olittekaa pohtinu...

KUUKAUTISET on vaihteeks juuriki päällänsä :( Ne alko kuten viimeksiki, muutaman kuukauden pääst synnytyksest. Onneks nyt on toi NuvaRing, ni voi ite hiuka määritel millo sitä "vaivaa" haluaa itellee. Paitsi nyt ku ei ollu laittaa uutta rinkulaa ku en ollu käyny apteekis, höh!

KÄÄNTYMINEN ei meil mee vieläkää täydellisesti. Kyljelt toisel ja takas. Sitte ollaa sillai kieros, et alakroppa näyttäs olevan mahallaa mut pää puolisko yrittää kattoo kattoo ;)

SOSEITA vähis massuttaa mielellää, jollei niit yritä syöttää enneko hän pyytää. Toisinaa yritän antaa ku pitäs jonneki lähtee ja tiiän et ruokailu osuu seuraavaa puolee tuntii mut siin se puol tuntii sit meneeki ku toine vaa nauraa mul nii, et soseet valuu suupieltä pisi. Puuron varmaa otan kuvioihi tos ens viikon jälkee jossai välis. Ja sitä Muksun tattarijauhetta ostin just kans. Esikoine söi aikoinaa kans hyväl halul niit valmispuuroi, ite keitetyt alko kelpaamaa vast aika myöhää. Ja hän ei syöny mun tekemii sosei ollenkaa toisin ku vähiksel kelpaa sekä omat, että kaupan versiot.

ISTUMAA meilläki pungetaa sylis ain, mut pidän sillai puoli-istuvallee. Enkä oo ees harkinnu viä syöttötuolii vaik sen tonne keittiöö roudasinki pois konteist. Kaverin muksul oli sanottu 4kk neuvolas alkuvuodest, et saa istuttaa jo ku pitää nii hyvi päätään... hmm, näin ne ohjeet muuttuu :D

YHDISTELMIIN mahdutaan viä nii hyvi, et en oo viä luopunu kopasta. Tosin nytki oltii markkinoil Scoottereil.

JUHANNUS vietetää vissii täs kotosal. Ollaa yleens oltuki paitsi viime vuonna oltii asuntoautoilemas.

Nyt mä taidan olla taas hölötelly ummet ja lammet jotenka jätän muilleki viä vähä tilaa. En ees muista enää mitä muuta olitte höpissy... Huame tulis taas se perhetyöntekijäki.

Marlene ja vähis 4kk2vk6pv