nyt pääsen näkemään, isä kotona lapsen kanssa, minä töissä!
Jippii, pääsen näyttämään miehelle, millaista on kun on lapsen kanssa (2v.)"vain kotona". Hänellä sattuu olemaan pitkä kesäloma ja minä aloitan loman heinäkuussa, josta seuraa äitiysloma!
Kyllä tekis mieli ottaa kaikki mahdollinen irti tästä kuukaudesta.
Olenko ihan hirveä ellen tule ruokatunnilla kotiin syömään? Siis tulen sitten jos ruokaa tehdään, mutta en ala ruokakuskiksi.
Haluan nauttia vielä kaikesta siitä kivasta mitä työelmään kuuluu, ruokaTAUKO, kahviTAUKO ;)
Kommentit (20)
Anna isän nauttia olostaan lapsen kanssa ja pidä sinä vaan oma taukosi työpaikan lähistöllä :)
Meilsä isä on ollut nyt kotona 3 vuotta, pienimmäinen nyt 4,5v. Mainiosti ovat viihtyneet eikä minua siellä päiväsaikaan tarvita. Tietysti alussa mies soitteli ties mistä pikkuasiasta, mutta ei enää.
...että kuka siivoaa päivän päätteeksi jäljet.
Miehet eivät sitä ymmärrä.
...että kuka siivoaa päivän päätteeksi jäljet.
Miehet eivät sitä ymmärrä.
Käyt syömässä lounastunnilla kotona ja oletat että ruoka on valmiina. Käyt iltaisin omissa harrastuksissa ja ihmettelet jos tiskejä ei tiskattu tai lattia on imuroimatta.
Älä käy ruokakaupassa vaan kysy happamena että eiks täällä ole mitään syötävää.
Anna isän nauttia olostaan lapsen kanssa ja pidä sinä vaan oma taukosi työpaikan lähistöllä :) Meilsä isä on ollut nyt kotona 3 vuotta, pienimmäinen nyt 4,5v. Mainiosti ovat viihtyneet eikä minua siellä päiväsaikaan tarvita. Tietysti alussa mies soitteli ties mistä pikkuasiasta, mutta ei enää.
Tarkoitin tämän ihan huvikseni. Ei ole kyse mistään siitä, etteivät pärjäisi. Vaan nimeomaan siitä että nyt mä pääsen sanomaan näitä kuuluisia "mä käyn töissä" ;)Sellaista on saanut kuulla kuitenkin jonkun aikaa ollessani "vain kotona".
Ja tosiaan tiedän jo valmiiksi kuka siivoaa sotkut, minä! Ja kun ei olisi silloin pelkästään mun hommani!
Ap
Käyt syömässä lounastunnilla kotona ja oletat että ruoka on valmiina. Käyt iltaisin omissa harrastuksissa ja ihmettelet jos tiskejä ei tiskattu tai lattia on imuroimatta. Älä käy ruokakaupassa vaan kysy happamena että eiks täällä ole mitään syötävää.
Näin kun mulle on tehty koko ajan. Kun osaisi antaa periksi tälle mun omalle tyylille pitää koti siistinä edes tuon kuukauden, näkisi mies, miten paljon asioita teen.
Anna isän nauttia olostaan lapsen kanssa ja pidä sinä vaan oma taukosi työpaikan lähistöllä :) Meilsä isä on ollut nyt kotona 3 vuotta, pienimmäinen nyt 4,5v. Mainiosti ovat viihtyneet eikä minua siellä päiväsaikaan tarvita. Tietysti alussa mies soitteli ties mistä pikkuasiasta, mutta ei enää.
Tarkoitin tämän ihan huvikseni. Ei ole kyse mistään siitä, etteivät pärjäisi. Vaan nimeomaan siitä että nyt mä pääsen sanomaan näitä kuuluisia "mä käyn töissä" ;)Sellaista on saanut kuulla kuitenkin jonkun aikaa ollessani "vain kotona".
Ja tosiaan tiedän jo valmiiksi kuka siivoaa sotkut, minä! Ja kun ei olisi silloin pelkästään mun hommani!Ap
ÄLÄ SIIVOA KUUKAUTEEN. Älä tee yhtään enempää kun mitä miehesi tekee käydessään töissä.
t. isä, joka asuu lasten kanssa yksin.
illalla vaatia väsyneeltä mieheltä kikkeliä. Ja jos ei anna niin mökötä.
koti-isä pelaa kaikki päivät tietokoneella tai pleikkarilla. Lapsi huvittaa itseään joko leikkimällä jotain tai pelaamalla toisella pelikonsolilla tai tietokoneella. Ruuaksi on aina saarioisten lätkä tai jokin muu valmismössö. Lapsi onkin tosi nirso eikä tahdo syödä juuri muuta kuin pillimehua, karkkia ja leipää. Pyykkejä ei ole koskaan pesty, toisinaan on hieman siivottu. Siinä mun mies nyt sitten hoitaa lapsia. Mutta mä en siis puutu asiaan, koska tää on nyt sitten sitä isätyyliä ja kuinka isä hoitaa lasta. Siihen ei saa mitenkään puuttua tai neuvoa. Jonkinlaista isäerityisyyttä jota ilman lapsi jää elämässään köyhemmäksi ja sitä rataa mitä kasvatusoppaat kertoo jne..
koti-isä pelaa kaikki päivät tietokoneella tai pleikkarilla. Lapsi huvittaa itseään joko leikkimällä jotain tai pelaamalla toisella pelikonsolilla tai tietokoneella. Ruuaksi on aina saarioisten lätkä tai jokin muu valmismössö. Lapsi onkin tosi nirso eikä tahdo syödä juuri muuta kuin pillimehua, karkkia ja leipää. Pyykkejä ei ole koskaan pesty, toisinaan on hieman siivottu. Siinä mun mies nyt sitten hoitaa lapsia. Mutta mä en siis puutu asiaan, koska tää on nyt sitten sitä isätyyliä ja kuinka isä hoitaa lasta. Siihen ei saa mitenkään puuttua tai neuvoa. Jonkinlaista isäerityisyyttä jota ilman lapsi jää elämässään köyhemmäksi ja sitä rataa mitä kasvatusoppaat kertoo jne..
Eihän tuota iänikuista rutinaa jaksa kukaan. Siitä vaan ovi auki ja etsimään uutta miestä, jos ei nykyinen kelpaa.
Taitaa vain usein olla sitä vikaa siinä valittajassakin.
Aika erikoinen parisuhde teillä on jos siitäkin olette saaneet ongelman aikaiseksi.
Meillä mies oli koti-isänä vuoden 4 lapsen kanssa ja aina oli tupa siivottu ja sapuska valmiina kun tulin töistä kotiin.
Kyllä yhden lapsen kans kotona olo on ihan oikeasti aika leppoisaa lomailua.
Näen lapsia muutaman tunnin aamussa tai illassa. Jos ne silloin syökin niin se ei paljon maailmaa hetkauta jos perusta ei ole kunnossa. Ei ole mun asia tehdä kotihommia jos toinen on kotona lorvimassa päivät pitkät. Kun itse aikoinaan olin kotona niin tein 21 tuntista päivää ja kaikki oli kunnossa. Mieheltä ei onnistu edes sen 8 tunnin suorittaminen. Seisoo puolivalmisteiden edessä kun ei jaksa tehdä niistäkään ruokaa ja kärsii nälkää. Mä paapon jo sitä tarpeeksi. Antaa sen nyt suorittaa sitä isyyttään.
ja olin itse viime ja toissa kesänä 5-viikkoa aamusta iltaan lasten kanssa. Aina oli koti siivottu (imuroitu, lattiat pesty plus ruuat laitettu) samalla kerkesin leikkimään lasten kanssa sekää nikkaroimaan taloa. eli pötyä ettei miehiltä homma luonnistu, se on vaan miehestä kiinni! Tuntuu että nää ruikuttaja-akat ovat jotenkin alisteisessa suhteessa mieheensä, jos eivät saa miehiään toimimaan talouden hyväksi.?! Ei mulla tulis mieleenkään pelata pleikkaa ja syöttää valmis shittiä lapsille. Onko miehenne jotenkin lapsia, todennäköisesti ainakin alempaa sosiaalikastia?? itse en edes tälläisiä isiä tunne! t. mies 30v +3-lasta!
ja olin itse viime ja toissa kesänä 5-viikkoa aamusta iltaan lasten kanssa. Aina oli koti siivottu (imuroitu, lattiat pesty plus ruuat laitettu) samalla kerkesin leikkimään lasten kanssa sekää nikkaroimaan taloa. eli pötyä ettei miehiltä homma luonnistu, se on vaan miehestä kiinni! Tuntuu että nää ruikuttaja-akat ovat jotenkin alisteisessa suhteessa mieheensä, jos eivät saa miehiään toimimaan talouden hyväksi.?! Ei mulla tulis mieleenkään pelata pleikkaa ja syöttää valmis shittiä lapsille. Onko miehenne jotenkin lapsia, todennäköisesti ainakin alempaa sosiaalikastia?? itse en edes tälläisiä isiä tunne! t. mies 30v +3-lasta!
"Tuntuu että nää ruikuttaja-akat ovat jotenkin alisteisessa suhteessa mieheensä, jos eivät saa miehiään toimimaan talouden hyväksi.?! "
Sinun mielestäsi tämä sitten on jotenkin tasa-arvoista? Naisen vastuullako kaikki lopulta on?? "jos et saa miestä tekemään.." ??
Tietysti sapuskan pitää olla sulle tehty. Syöt ja lähdet töihin ja jätät miehesi siivoamaan jäljet.