farmaseutit, th-alan ihmiset tms. Kysymystä PROPRALISTA!
Eli voiko sitä käyttää alkoholin kanssa?
Mulle on määrätty jnnitysoireisiin propralia (puoli-1 tabletti tarvittaessa), sillä olen tavattoman esiintymiskammoinen ja työssäni joudun toisinaan esiintymään.
Huomenna on ystävän häät, joissa olen kaasona ja niin paljon jännittää (mm. puheen pitäminen!!!) että tekee mieli ottaa proprali avuksi. Mutta voinko sitten juoda kuohuvaa ja ruokaviinejä?
Kommentit (7)
Ota tabletti aamulla niin voit hyvin ottaa sitten myöhemmin. Mulla tuo laski vain pulssia niin kovasti että senkin takii olin huonovointinen... eli itselle se ei sopinut.
ja otan kyllä tabletin kun sydän hakkaa niin kauheesti, jännittää mihin olen päätäni pistämässä.
kanssa eli voit nauttia alkoholia normaalisti ja ottaa Propralia. Propral ei vaikuta elimistössä kuin noin 4 h eli lääke kannattaa ottaa vasta esim. tunti ennen häitä. Minkävahvuista Propralia sinulle on määrätty? Jos 10 mg, puolikas on tosi tosi mieto, jos taas 40 mg, puolikas tabletti on jo ok (vahvempaakin kuin 40 mg löytyy ...). Sinuna kokeilisin lääkettä jo tänään, näetpähän, miten se vaikuttaa sinulla. Lähinnä Propral estää punastumista, sydämen tykytystä ja vapinaa ..... varsinaisesti siis on verenpainelääke.
Alkoholin käytön vähentämiseen. Auttaako siinä? Olen hiukan ollut nestekuurilla ja vapinat on kammottavat. (6 kk:) Samoin jännitys ja pelkotilat töissä. Suositteletko?
Voinko ottaa propralia vaikka lääkäri ei sitä ole mulle määrännyt, mutta kun jännittää niin pirusti kun huomenna on ristiäiset missä mä pääsen kummiks.. Katoinmeijän lääkekaappiin ka kappas siellä olikin tätä, ja en tiedä uskallanko ottaa:(tarviin kipeesti apua!!!
Kyllä voi. Olen hoitaja ja itse syönyt propranololia viimeiset 20 vuotta, mutta kilpparilääkkeen aiheuttamaan tykyttelyyn.
Eri asia on sitten se perusoire/sairaus mihin sitä lääkettä otat.
Varmaan pari lasillista ei silloinkaan maata kaada.
Mukavia juhlia!
jännitykseen, kun sen ottaa alkoholin kanssa.