Cipralex kokemuksia
Aloittelin viikko sitten puolikkaalla annoksella ja nyt pitäis nostaa.
Onko normaalia että mulla nyt tosi huono ruokahalu, vatsa löysällä, selkää ja vähän joka paikkaa kolottelee. Onko kellään ollut?
Kommentit (26)
Alkuoireet (vierailija): Sama juttu. Söin Cipralexia n. 7 kuukautta ja lopetus hoidettiin sopivan hitaalla tahdilla. Siitä lähtien on kuitenkin ollut huimausta, nyt jo 1.5 vuotta. En tiedä käytkö vielä täällä lukemassa, mutta mielelläni kuulisin, oletko itse päässyt oireista eroon. Itsellä on nimittäin aika kurja olo, sillä muuten voin niin hyvin nyt. Masennuksen suhteen olen päässyt parempaan kuntoon lopetettuani lääkerallin ja saatuani (onneksi!) paljon muunlaista tukea.
annoksilla tuo lääke on teillä auttanut?
Minulla on nostettu nyt 30mg:aan ja ei mitään vaikutusta. Ahdistus ja masennus vaan kasvaa. 10mg oli aloitusannos mistä lähdettiin liikkelle.
Sivuoireitakin on; huimaus, ruoka ei maistu, huono olo, päänsärky ym.
menin pyytämään lähetettä terapeutille, mutta lääkäri antoi vuolaiden suositusten säestyksellä pelkän Cipralex-reseptin. Kun kysyin sivuoireita hän sanoi: Ei ole. Kun kysyin kauanko MAHDOLLISET sivuoireet kestävät hän vastasi: Päivän. Eikä ole kyse julkisesta puolesta vaan YTHS:stä. En todellakaan aloittanut lääkitystä ja ketjun luettuani olen tyytyväinen päätökseeni, selvisin kriisistä lopulta jotenkuten, omillani.
mulla in citalopram (ja imetän) eikä siitä tullut mitään
selviä vieroitusoireita kesti noin 2kk.
Vieläkin huimaa ja on olo että tarvitsisi siprelex napin.Paino on pudonnut hurjasti tuon 2kk jälkeen. Alan näyttämään taas ihmiseltä. Kasvoista paljastuu ihminen, kaiken sen läskin alta.
tuo lopettaminen yhtä tuskaa, mutta loppuipahan raivokohtaukset lääkkeen lopettamisen jälkeen. Söin siis parisen vuotta ja tuli niiden vuosien aikana saatua ihme raivokohtauksia joista en jälkeen päin muistanut mitään. Melkeinpä jopa tapoin mieheni.
Aloin jossain vaiheessa epäillä tuota lääkettä niiden aiheuttajaksi mutta lääkärit tyrmäsivät täysin tuon yhteyden. Googlaamalla löytyi pari vastaavaa tapausta joissa epäiltiin lääkkeen aiheuttava raivokkuutta.
Lopetin vähitellen lääkkeen syönnin ja kärsin huimauksesta ja parista muusta mukavasta oireesta pitkän aikaa, mutta raivokohtaukset jäivät pois
selviä vieroitusoireita kesti noin 2kk.
Vieläkin huimaa ja on olo että tarvitsisi siprelex napin.
Paino on pudonnut hurjasti tuon 2kk jälkeen. Alan näyttämään taas ihmiseltä. Kasvoista paljastuu ihminen, kaiken sen läskin alta.