Mikä on mielestäsi kallis puhelinlasku?
Omat puhelinlaskuni ovat olleet normaalisti n. 20-30 €, mutta nyt tuli 50 € lasku. Kirosin kaverilleni tätä ja hän nauroi, ettei ole saanut noin pientä laskua aikoihin.
Minkä kokoisia puhelinlaskuja muilla on ja missä menee kipuraja?
Kommentit (42)
Minulla liittymä, jolla saa puhua 500min+100 tekstaria. 19,90€ on hinta ja mielestäni sopiva. Harvoin menee yli 500min. Ainoa miinuspuoli on ne 020-alkuiset palvelunumerot, joista joutuu maksaa erikseen. Täällä on jopa seurakunnalla sellaiset, tosin ei sinne tule usein soiteltua, mutta kuitenkin. Alkaa harmittaa, jos lasku olisi yli kolmekymppiä. Harvoin on. Ennen pakettiliittymää lasku oli siinä viidenkympin tietämissä.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2009 klo 11:53"]Itselläni suuri puhelinlasku olisi 10e kuussa. Mutta mun laskut on yleensä aika pienet, yleisesti ottaen yli 20euron lasku on musta aika iso.
Mulle tulee lasku yleensä 3-4kk välein ja se on silloin n.25e.
[/quote]
Samanlainen lasku suunnilleen ja 3-4 kk välein. Mulla on Soneran kamu, jossa 1 kamukaveri 1 €/kk kaikki soitot ja tekstarit tälle kaverille kaverille yhteensä.
Meillä on 25€/kk ja se sisältää minun ja tyttären puhelinlaskut rajottamattomalla netillä sekä kotimokkulan. Aivan loistavasti pystyy tuolla Telefinlandin 5€ netillä katsomaan Netflixistäkin kahdella eri laitteella yhtä aikaa.
Eli jos olis 50€ lasku, olis se kyllä aivan liikaa!
Harvemmin soitan kenellekään. Käytän Whatsupia ja Facebookia kommunikointiin.
50€ on mulle jo tosi kallis. 20-30€ normaalisti ja sekin tuntuu suurelta summalta.
Oma lasku on 50€ ja lasten 20€ ja 20€, siis 90€ maksan yhteensä kännykkäkuvat kuukaudessa. Ihan normi kolmesta kännystä.
Mulla siis tossa 50€:ssä myös iPhone6:n lyhennystä eli ei ole lörpöttelyä ja dataa sentään koko 50€ :D
Asiointia kun oon yksityisyrittäjä, virastopuheluita n. 60-80€ joka laskussa. Mun ja miehen yhteinen lasku n. 100e/kk ja paketit kilpailutettu. Lasten puhelut yht 20e/kk.
Kyllä 30e ylöspäin alkaa jo olemaan aika "paljon". Itsellä liittymä johon sisältyy rajattomasti puheluita, viestejä yms ja nopeampi 4g. Hintaa 25e/kk. Enkä kyllä ymmärrä miksi siitä sitten enemmän pitäisi maksaa? Tietysti erikseen sitten jos ulkomaanpuheluita tai maksullisia palveluita muttamutta...
Apua, nyt ku oon vähä laskeskellu niin seuraava lasku on varmaan 50e DD:
Reilu 6000 € oli kerran lasku, se oli mielestäni kallis.
Onpas puhepaketit kehittyneet kuudessa vuodessa.
Kaikki yli 50€/kk jos on vain hupihöpötystä
50 e vituttaa, mutta menee vielä. Sit suuremmat summat liikaa.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2009 klo 08:23"]
En todella voi käsittää. Mulla menee n 10 e / kk ja puhun mielestäni paljon. Mulla ei ole siis mitään pakettia, vaan maksan puhutun mukaan. ja halpa liittymä, joka on toiminut moitteettomasti eri puolilla maailmaa.
[/quote]
En puhukkaan, mulla on mahd. Vähän viestejä ja puheaikaa koska en käytä niitä mihinkään. Suurin osa laskusta on rajaton mobiilinetti jota käytän sitten viestittelyyn. Lasku 26e/kk
Noin 50€ taitaa olla sen perusteella mitä pari kertaa netistä katsonut. 15 vuoteen en ole itse maksanut, joten ihan tarkkaa kuvaa ei ole.
Minusta 30e on jo kallis lasku. Otin saunalahdelta sen huoleton 3g:n ja laskut on jo mona kuukautta pysyny alle parissakympissä kun tarjoushinnalla sen otin. Kuuluu kaikki puhelut yms niin ei pompi lasku. En tajua teitä joilla on 200e laskuja miksette vaihda liittymää?
19.95 kuussa, sisältää rajattomat puhelut ja tekstarit kotimaassa 150mb/s 4G netin 50Gt.
Mä en ymmärrä miten tuollaisia laskuja voi edes tulla. Mitkä ihmeen laskutussopimukset teillä on?? Meillä koko perheellä puhepaketit rajattomalla datalla, olisko ollut 20e kk per liittymä. Ikinä ei kenelläkään ole mennyt ajat yli.
Itselläni suuri puhelinlasku olisi 10e kuussa. Mutta mun laskut on yleensä aika pienet, yleisesti ottaen yli 20euron lasku on musta aika iso.
Mulle tulee lasku yleensä 3-4kk välein ja se on silloin n.25e.