Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isäpuoli sitten heitti pojan pihalle

Vierailija
28.05.2009 |

Hirveää vääntöä ollut jo pitkään, poika tehnyt kaikenlaista ei-niin-viisasta, sai mm. potkut töistä.

Tänään sitten riita kärjistyi siihen että ruokapöydässä isäpuoli sanoi että "voin sitä oveakin sinulle näyttää.." poika sanoi että ok, hän menee. Käski jättää avaimen vielä hänelle.

Raivostuin ja lähdin itsekin ovesta ulos, nyt istun työpaikalleni eikä huvita pätkääkään mennä takaisin. Mielestäni äijällä ei ole mitään oikeutta tehdä tuollaista, se on minunkin kotini sekä poika on minun. Kotiin en menisi pariin päivään ainakaan, mutta siellä on yhteinenkin poikamme joka tarvitsee minua.

Täytyy kai vähän rauhottua ja sitten alkaa miettiä tilannetta eteenpäin. Nyt tekisi mieli vaan vetää kännit.

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta syyllistetään ilman muuta lasta (ja tässä tapauksessa äitiä). Kenellekään ei tule mieleenkään, että isäpuoli saattaa käyttäytyä huonosti muulloinkin kuin tässä tilanteessa. Mutta sellasiahan palsta mamat ovat: miehet nostetaan jalustalle, lapset saavat olla onnellisia silloin kun äitikin on, ja kyllähän nyt uusi mies on exän kanssa tehtyjä lapsia tärkeämpi.

Vierailija
62/74 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ihan mielenkiinnosta; millä rahalla siellä olit tai millä rahalla sinne menit? Olitko itse tienannut rahat vai olitko vanhempien/isovanhempien rahoituksella siellä?

Ja venhmpien sinulle säästämiä lapsisilisä tms. ei katsota itse tienatuksi.

Minusta hyysäminen on ihan eri asia. Nyt oli kyse, että voiko lasta heittää ulos kotoaan?

Toiseksi ihan pakko sanoa, kun nyt itse siellä besserwisseroit...

Mitä ihmettä tällä tarkoitata ja mieten se millään tavalla liittyy tähän keskusteluun? AJ toiseksi Kysymys kuulusi alkaa sanalla Kuka tai Ketkä ei Ketä.

Ketä on oikein äänestänyt nämä pumpulikasvattajat päättäjiksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo on muuten ihan totta, ja tällä palstalla todella tiivistyy se että nainen on naiselle susi. Tiesin kyllä jo kirjoittaessani että kimppuuni hyökätään ainakin jollain tasolla, mutta sillä hetkellä oli tarve purkautua ihan niemettömänä vaikka tällä palstalla.

Ja tosiasia on myös se, että tällä palstalle saat joltain ihmisiltä haukut vaikka sitten seisot, makaat tai kävelet, ei sillä väliä kunhan vaan haukkumaan ja arvostelemaan pääsee.

Armotonta on meno välillä, ja joskus on todella vaikea uskoa että joidenkin kirjoitusten takana on oikeasti jonkun äiti.

Vierailija
64/74 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsitin, että poika on töissä ja maksaa omat laskunsa ja vielä kotiin elatuksesta. Oma veljeni on kohta 22, asuu kotona eikä maksa sinne yhtään mitään! Repikää siitä.

Minusta ap on toiminut oikein fiksusti tässä asiassa. Yhteisestä kodista ei voi heittää ketään noin vain pihalle etenkään jos tietää, että toisella ei ole rahaa eikä paikkaa minne mennä. Hyvä, että mies ja poika selvittävät asian keskenään: se on vastuunkantoa sekin, että lähtee itse selvittämään asiaa. Ymmärrän oikein hyvin, että joskus suutuspäissä sisu kuohahtaa kunnolla enkä toisaalta usko, että mies välttämättä oikeasti tarkoitti nakata poikaa pellolle. Suutuspäissään sanoi niin ja poika sitten sisuuntuneena vastasi miten vastasi. Eikä kumpikaan voinut heti perääntyä, ei anna sisu myöten. Oma isäni on aina ollut sellainen, että suuttuneena päästää aikamoisia sammakoita suustaan ja ellei äitini olisi ollut tasoittamassa siskoni olisi ainakin lähenyt litomaan n. 16-vuotiaana, itsekin olisin varmaan jossain vaiheessa.

Vierailija
65/74 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulin kurkkaamaan miten asia lopulta ratkesi, kuten arvelinkin lopulta kaikki kääntyi parhain päin, tai ainakin oikeaan suuntaan.

Huomasin saman, että tällä palstalla on armoa turha pyytää koska arvot näyttävät olevan aika kovia. Oma pikkuveljeni on 21 ja intissä, enkä usko, että hän pärjäisi yksin jos yks kaks heitettäisiin kotoa pois. Kuten ap snaoit, on itse muuttaminen eri asia, mutta ei noin, että riidan takia lähtee.

Tsemppiä tulevaan!

-20.

Vierailija
66/74 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsitin, että poika on töissä ja maksaa omat laskunsa ja vielä kotiin elatuksesta. Oma veljeni on kohta 22, asuu kotona eikä maksa sinne yhtään mitään! Repikää siitä. Minusta ap on toiminut oikein fiksusti tässä asiassa. Yhteisestä kodista ei voi heittää ketään noin vain pihalle etenkään jos tietää, että toisella ei ole rahaa eikä paikkaa minne mennä. Hyvä, että mies ja poika selvittävät asian keskenään: se on vastuunkantoa sekin, että lähtee itse selvittämään asiaa. Ymmärrän oikein hyvin, että joskus suutuspäissä sisu kuohahtaa kunnolla enkä toisaalta usko, että mies välttämättä oikeasti tarkoitti nakata poikaa pellolle. Suutuspäissään sanoi niin ja poika sitten sisuuntuneena vastasi miten vastasi. Eikä kumpikaan voinut heti perääntyä, ei anna sisu myöten. Oma isäni on aina ollut sellainen, että suuttuneena päästää aikamoisia sammakoita suustaan ja ellei äitini olisi ollut tasoittamassa siskoni olisi ainakin lähenyt litomaan n. 16-vuotiaana, itsekin olisin varmaan jossain vaiheessa.

Sen verran korjaan että poika on nyt virallisesti sairauslomalla (käsi murtunut) ja sen jälkeen on työnantaja ollut aikeissa irtisanoa pojan, asia on tosin vielä liiton käsittelyssä, no mutta se ei tähän kuulu. Eli palkkaa hän saa vielä sairausloman ajalta ja sitten irtisanomisajalta. Ja näistä kaikista palkoistaan saa edelleen elämiseensä osallistua. Siis tietysti kunhan ensin kotiin palaa. Ja työnhakuun todellakin lähteä.

Mieheni vaikutti eilen puhuessamme olevan aidosti pahoillaan purkauksestaan, mutta niin kuin kummatkin totesimme ei se tarkoita että tästä lähtien katsoisimme pojan "sekoilua" jotenkin lempeämmin, vaan säännöt pysyvät mutta kotiin täytyy tietysti saada tulla. Mutta tosiaan selvittävät asian vielä keskenään, minun ja mieheni välit ovat asiassa ok eilisen keskustelun jälkeen.

Tämän kai siitäkin sai kun aina tuuletin miten kiltti ja helppo meidän teini on..niin olikin 17-vuotiaaksi asti, hänen "murrosikänsä" taisi alkaa vasta silloin.

Vierailija
67/74 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulin kurkkaamaan miten asia lopulta ratkesi, kuten arvelinkin lopulta kaikki kääntyi parhain päin, tai ainakin oikeaan suuntaan. Huomasin saman, että tällä palstalla on armoa turha pyytää koska arvot näyttävät olevan aika kovia. Oma pikkuveljeni on 21 ja intissä, enkä usko, että hän pärjäisi yksin jos yks kaks heitettäisiin kotoa pois. Kuten ap snaoit, on itse muuttaminen eri asia, mutta ei noin, että riidan takia lähtee. Tsemppiä tulevaan! -20.

Kiitos, eiköhän tämä tilanne ratkea parhain päin, ja on osaksi jo ratkennutkin.

On kyllä tosiaan melkein "pelottavia" nämä äidit täällä, toivottavasti eivät ole yhtä kylmiä omille lapsillen kuin mitä antavat äidillisyydestään täällä ymmärtää..

Vierailija
68/74 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli muuten mieleeni kun reilu puoli vuotta sitten kirjoittelin tälle palstalle sekä myös 2+:lle siitä kun poika on menossa töihin, ja mietin että jos alkaisin ottaa hänelta jotain pientä maksua jotta hän tosiaan jotenkin osallistuisi elämiseensä. Palkkaakin hän saa (sai) yli 1000e käteen/kk.

Lähes joka kirjoittaja silloin melkein lynkkasi minut pelkästä ajatuksesta, on kuulemma tyrmistyttävää pyytää omalta lapseltaan rahaa, ja heidän lapsensa saisivat aina asua ilmaiseksi kotona. Mutta nyt onkin sitten näin päin.. Eli kun pyysin poikaa osallistumaan olin paha ja huono, ja nyt kun en antanut hänen joutua "kadulle kodittomana" olin taas huono hössöttävä kanaemo joka leikkii marttyyria.

Tuli vain mieleeni....

AP

Vierailija
69/74 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet niin tai näin, aina se on väärin päin:-).

Tuli muuten mieleeni kun reilu puoli vuotta sitten kirjoittelin tälle palstalle sekä myös 2+:lle siitä kun poika on menossa töihin, ja mietin että jos alkaisin ottaa hänelta jotain pientä maksua jotta hän tosiaan jotenkin osallistuisi elämiseensä. Palkkaakin hän saa (sai) yli 1000e käteen/kk. Lähes joka kirjoittaja silloin melkein lynkkasi minut pelkästä ajatuksesta, on kuulemma tyrmistyttävää pyytää omalta lapseltaan rahaa, ja heidän lapsensa saisivat aina asua ilmaiseksi kotona. Mutta nyt onkin sitten näin päin.. Eli kun pyysin poikaa osallistumaan olin paha ja huono, ja nyt kun en antanut hänen joutua "kadulle kodittomana" olin taas huono hössöttävä kanaemo joka leikkii marttyyria. Tuli vain mieleeni.... AP

Vierailija
70/74 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet niin tai näin, aina se on väärin päin:-).

Tuli muuten mieleeni kun reilu puoli vuotta sitten kirjoittelin tälle palstalle sekä myös 2+:lle siitä kun poika on menossa töihin, ja mietin että jos alkaisin ottaa hänelta jotain pientä maksua jotta hän tosiaan jotenkin osallistuisi elämiseensä. Palkkaakin hän saa (sai) yli 1000e käteen/kk. Lähes joka kirjoittaja silloin melkein lynkkasi minut pelkästä ajatuksesta, on kuulemma tyrmistyttävää pyytää omalta lapseltaan rahaa, ja heidän lapsensa saisivat aina asua ilmaiseksi kotona. Mutta nyt onkin sitten näin päin.. Eli kun pyysin poikaa osallistumaan olin paha ja huono, ja nyt kun en antanut hänen joutua "kadulle kodittomana" olin taas huono hössöttävä kanaemo joka leikkii marttyyria. Tuli vain mieleeni.... AP

Näin tuntuu olevan. Alkoi ihan hymyilyttää kun muistin tämän:))

Vierailija
71/74 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on jotain pätemisen ja oman äitiyden pönkittämisen tarvetta. Kun voi sanoa ettei ikinä itse toimisi noin tai näin, voi jossai mielen sopukoissa ajatella olevansa parempi äiti kuin muut. Siitäkös se riemu repeää.

Vierailija
72/74 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tee niin tai näin, niin sitten ne kaikkein kärkkäimmät huutavat mielipiteitään täällä. Monstei vielä tilanteeseen, jossa itse ei ole ollut ja josta ei ole mitään kokemusta.

Toinen on sitten vielä se, että oletetaan toisen käyttäytyvän jotenkin kuten nalkuttava ja räyhäävän, vaikka ap ei olisi missään vaiheessa nin sanonut toimivansa. Sitten se menee siihen, että joudut puolustautumaan sellaisesta käytöksestä, johon et ole edes syyllistynyt. Omesti mietin, että mitä täällä teen.

On onneksi myös ihan asiallisia vastauksiakin, kiitos niistä.

Vierailija
73/74 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olin 19v aivan holtiton, sain tehdä mitä huvitti milloin huvitti. Muutin pois vasta 21-vuotiaana ja palasin takaisin kotiin kahta vuotta myöhemmin (ero avoliitosta). Miten ihana olikaan, kun pystyi palaamaan kotiin epäonnistuneen suhteen jälkeen, tiesin, että kotiin voi aina mennä.

Viihdyin muutaman kuukauden kotona tuon jälkeen ja sitten muutin omaan kotiini. Menin töihin ja elin ns. tavallista elämää.

Vaikka olen saanut olla kotona pitkään ja palata vielä takaisinkin, ei se minusta ole tehnyt pumpulimössöä tms. Minulla on kaksi ihanaa lasta, upea aviomies, hyvä elämä! Palasin kouluunkin ja elämä maittaa.

Lapset on aina äidille lapsia, oli ikää sitten 1v tai 50v.

Vierailija
74/74 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomata että ihan oikeasti tälläkin palstalla löytyy vielä ihmisiä jotka reagoivat normaalisti, ettei ensimmäinen vaisto huuda hyökkäämään ja sanomaan mahdollisimman pahasti.

Jos ajattelee tätäkin ketjua jossa kerroin tilanteestamme vain sen että poika on hölmöillyt asioidensa hoitamisen kanssa, isäpuoli raivostui riidan yhteydessä ja näytti pojalle ovea, sekä että minä reagoin siihen myös suuttumalla enkä hyväksynyt tätä "ulosheittoa". No tästä tarinasta on revitty jo arvelut että poika rötöstelee, on siis jonkin sortin rikollinen, siivestämme mieheni yksin omistamassa asunnossa, sekä minä että poikani olemme marttyyreja, kundi on uusavuton, mielestäni poikani on sääntöjen yläpuolella...jne jne.

Eipä palstalaisia voi ainakaan mielikuvituksen puutteesta syyttää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi