Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia panacodista tai tramalista migreenikohtauksessa?

Vierailija
21.05.2009 |

Ovatko olleet tehokkaita vai onko ihan sama vaikkei ottaiskaan?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
21.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli ennen raskautta migreeniin uusi lääke, jota ei oltu vielä tarpeeksi tutkittu, jotta gyne olis uskaltanu antaa mun syödä sitä raskausajan.

Määräsi sitten Panacodia ja se auttoi kyllä. Aina ei vienyt kokonaan kipua pois, mutta auttoi kuitenkin niin, että olo oli siedettävä. Usein lopetti koko kohtauksen.

Mulla tosin tuo Panacod väsytti ihan sairaasti, oli ihan pakko nukkua pari tuntia sen pillerin oton jälkeen

Vierailija
2/11 |
21.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi panacodia kahdeksan tunnin välein ja siitä on apua, muttei ihan täysin. On pakko sitten levätä, muuten ei auta. Otan niin kauan, kun kipua on.

Tramalia en ole kokeillut. Saako sitäkin ottaa raskauden aikana?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
21.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo väsymys ei minua haittaisi, itse kun yleensä valvon koko kohtauksen ajan, särky on niin järkyttävä alkuun ja nykyinen lääke ei tehoa. Pahoinvointi vähenee kyllä siihen tarkotetulla lääkkeellä, mutta särky ei. Jos siis ees vähenisi puoleen ja lääke vielä väsyttäisi, että sais nukuttua niin luulen (ei toki ole varmaa), et kohtauksetkin lyhenis kun jotenkin tuntuu, et jo tuo valvominen ns. jatkaa sitä kohtausta. Mitä lääkettä muuten söit ennen raskautta, jos saa kysyä?

ap

Vierailija
4/11 |
21.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tramalista ei kokemusta, mutta jopa ihan normaalista Panadolista on. Itse olen huomannut, että ajoitus on kaikista tärkein. Käytännössä siis itse otan usein nykyään migreeniin Panadol + Buranan (tai Miranaxin), sillä Panadol vaikuttaa selvästi nopeammin ja voi estää migreenin päälle tulon, yksistään taas Panadol ei riitä kipua viemään, joten siksi otan tuon Buranankin. Usein otan myös kofeniinia samalla tavalla tai toisella eli joku Panacomp (vai mikä se nyt onkaan, jossa on itsesäsän kofeniinia) tai sitten kuppi kahvia noiden lääkkeiden kanssa.

Vierailija
5/11 |
21.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä saako tramalia käyttää raskausaikana, en ole raskaana, mutta täsmälääkkeitä en saa migreenityyppini takia käyttää.

ap

Vierailija
6/11 |
21.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tosi tehokas, itselläni aiheuttaa huumautumisen

Vierailija
7/11 |
21.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tuossa panacodissahan on parasetamolia ja kodeiinia. Onko sinulle siis ihan lääkäri/neurologi sanonut, että Panadolia ja buranaa saa ottaa samanaikaisesti? Entä miten vahvaa buranaa olet ottanut. Oisko se panadol comp, jossa sitä kofeiinia. Ja onko sit periaatteessa sama vaikutus, jos ottais tuota panadol compia ja buranaa? Neurologille minulla on aika ja tuota tramalia ja panacodia hän mietti, mutta voisin tietty kysyä noistakin, mitä hän on mieltä, oisko paremmat.

Vierailija
8/11 |
21.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös hyviä kokemuksia Panacodista migreenin hoidossa, vie kivulta terän ei ikävä kuitenkaan kokonaan... kahvia suosittelen myös. Kerran olen kokeillut Tramalia, se sai silloin aikaan vieläkin mahtavamman pääkivun. Neurologi kertoi että joku toinenkin potilas kertoi samaa ja totesi että jos pääkipu/migreeni johtuu purentalihaksista niin Tramal aiheuttaa kovempaa kipua kuin alkuperäinen... en sitä siis suosittele... tsemppiä!

Vierailija
9/11 |
21.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi huoleti ottaa samanaikaisesti. Meillä kova kuumekin lapsilta alennetaan niin, että annan lääkkeen 4t välein, vuorotellen Buranasuppoa ja Panadolia..

Vierailija
10/11 |
21.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

burana on tulehduskipulääke ja panadol ei, siksi niitä voi ottaa yhtäaikaisesti.

No huh mitä logikointia! :D

Ei se lääketyyppi ole se mikä kertoo voiko syödä samanaikaisesti, vaan vaikuttavien aineiden yhteensopivuus!

Vierailija
11/11 |
21.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimenomaan siksi, että vaikutusmekanismit ovat erilaiset - toinen on tulehduskipulääke, toinen ei!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän