Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pakotatteko lapsen (8 v) olemaan kotona enemmän?

Vierailija
19.05.2009 |

Kysymys kuulostaa älyttömältä, mutta meillä on elämässä aivan uusi tilanne. Tokaluokkalainen on löytänyt itselleen kavereita. Muutimme vuosi sitten, eikä hänellä siis ollut ketään kavereita. Poika kävi koulussa, iltapäiväkerhossa ja oli illat ja viikonloput kotona meidän kanssa.

Pikkuhiljaa hän oppi tuntemaan koulukavereita ja nyt tämän kevään aikana on päässyt piireihin. Minä teen paljon kotona etätöitä ja poika tulee klo 12, heittää repun ja lähteen kavereidne kanssa ulos. Sitten tyyppiä ei näy eikä kuulu ennen klo 19, joka on meillä kotiintuloaika.

Sama juttu viikonloppuisin. Syömässä käy.

Olen yrittänyt sanoa, että voisi tulla kavereiden kanssa meille. Mutta kaverit eivät halua. Eipä juu, koska meillä ei saa arkena pelata pleikkaa... Ei sen puoleen, en minä siitä ole niin huolissani, mitä hän kavereiden kanssa tekee. Onhan se pojalle elintärkeää, että on tullut hyväksytyksi ja olen onnellinen hänen puolestaan, koska ekalla luokalla tuli itketyksi erinäisen kerran, kun ei ollut kavereita.

Mutta pitäisikö tuon ikäistä lasta vähän enemmän näkyä kotona...?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikolla kavereiden kanssa max 3-8 tuntia ja viikonloppuna 5 yuntia.

Vierailija
2/4 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö olis fiksua tutustua kavereihin vaikka sitten pyytämällä heidät teille pelailemaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä hän viikonloppuisin syömässä käy ja harvoin me olemme kotosalla koko viikonloppua, vaan perheenä menemme veneilemään yms.

Tässä on myös tullut sellainen omituisuus tämän kevään aikana, ettei hän enää keksi kotona mitään tekemistä. Ihme levottomuus "ei oo mitään tekemistä", vaikka ennen aina osasi niillä legoilla leikkiä tuntitolkulla.

Sitä ongelmaa ei kuitenkaan ole, etteikö häntä saisi tulemaan kotiin. Kun soittaa, niin kyllä hän tulee. Kaverini valittaa, että heillä koko talo saa olla ulkona klo 20 asti, jolloin nukkumaan meneminen menee aika lailla pitkälle.

ap

Vierailija
4/4 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme periaatteessa rajanneet ruutuajan, että lauantaisin ja sunnuntaisin saa pelata tunnin ajan. Ei se nyt kamala synti ole, jos arkisinkin pelaa, mutta me emme halua, että lapsi istuu ja pelaa koko aikaa.

Poika kertoo, että monet hänet kavereistaan saa pelata vaikka kuinka paljon ja ihan mitä vain. Hän kuulemma hyppii kaverinsa trampoliinillä usein, kun kaveri itse pelaa sisällä.

eikö olis fiksua tutustua kavereihin vaikka sitten pyytämällä heidät teille pelailemaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä