Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi äidilleni on niin vaikea ymmärtää että en sure isäni kuolemaa

Vierailija
19.05.2009 |

Joka kerta nähdessämme jaksaa vinkua että en ole käynyt kertaakaan 2 vuotta sitten kuolleen isäni haudalla hautajaisten jälkeen enkä edes äitini mukana sinne kukkaa tai kynttilää ole lähettänyt.

Ei eukko käsitä että mua ei isäni kuolema hetkauta, paitsi että olen iloinen siitä

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja elämänkumppaniaan. Kunnioita sinä hänen suruaan, jospa hän sitten kunnioittaisi sinun tunteettomuuttasi.

Vierailija
2/14 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kaltoinkohtelunkin takana on lapsen rakkaus omaan vanhempaansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sinulle hyvin rakas ihminen menehtyy ja hän on tunteeton ja ymmärtämätön. Jokaisen surua kuuluu kunnioittaa!

Vierailija
4/14 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun voimakkaat kommenttisi antavat ymmärtää, että jotain oli pahasti vialla. Oliko? Tietääkö äitisi?

Vierailija
5/14 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun voimakkaat kommenttisi antavat ymmärtää, että jotain oli pahasti vialla. Oliko? Tietääkö äitisi?

Valitettavasti.

Vierailija
6/14 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa kuitenkin isääsi kohtaan olla, ainakin kirjoittamastasi päätellen. "Olen iloinen" / "en sure pätkääkään" vaikuttaa pikemminkin siltä, että tunnet vihaa tai katkeruutta vaikket surua. Tunteet olisi hyvä käsitellä, etteivät nouse pintaan myöhemmin. Ei ole pakko teeskennellä surua, mutta äitisi surua voit edes yrittää kunnioittaa. Ja voisit myös kertoa ne syyt, mikset kaipaa isääsi.

Vierailija
7/14 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jota ei voi antaa anteeksi vaikka toinen on jo kuollut. Oletko muutenkin tunteeton ihminen ap?

Vierailija
8/14 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitenkään mitätöi hänen eläessään tekemiään tekoja. Jotkut haavat ovat niin syviä ettei niiden tekijälle voi koskaan antaa anteeksi.

Oma isäni oli alkoholisti, joka ei piitannut lapsistaan pennin vertaa. Minulle ei koskaan päässyt syntymään minkäänlaista suhdettaa häneen, joten en osannut surra poismenoaankaan. Täysin vieras ihminen minulle. Silti en mielestäni ole kylmä tai tunteeton.

Vierailija
9/14 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pois kotoa ja sen jälkeen hän on ollut minulle isä vain maistraatin papereissa. Olin tosi onnellinen kun ukko lopulta kuoli 56-vuotiaana kiduttuaan sairauden kourissa. Enkä käynyt isääni kertaakaan sairaalassa katsomassa

Sitä saa mitä tilaa, ukko kärventyköön helvetissä

Vierailija
10/14 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on etäiset välit vanhempiini. Ei mitään varsinaisesti vialla, mutta en vaan oikeasti välitä heistä. Tuskin jaksaisin muistella tai haudalla ravata jos kuolisivat. No, ehkä olen tavallista kylmempi ihminen, koska ei mieheni tai lastenikaan kuolema aiheuttaisi mitään maailmanloppua. Kaikkia tarvitaan, mutta ei ketään kovin paljon.

Vierailija
11/14 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta toisinaan nykyään äitikin on uskaltanut myöntää, että hänkin on helpottunut kun isä kuoli. Ei tule turpiin enää ja uskaltaa olla kotonaan niin kuin haluaa ja ei tarvitse pelätä hengittää, ettei isä taas suutu.

Todellakin on sellaisia tekoja, että oma elämä helpottuu kun oma isä kuolee. Sen jälkeen tuntui, että uskallan vasta elää täysillä ja pelkäämättä. Ja olen sentään yli 40v.

Vierailija
12/14 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitenkään mitätöi hänen eläessään tekemiään tekoja. Jotkut haavat ovat niin syviä ettei niiden tekijälle voi koskaan antaa anteeksi.

Vierailija
13/14 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

It, koska ei mieheni tai lastenikaan kuolema aiheuttaisi mitään maailmanloppua. Kaikkia tarvitaan, mutta ei ketään kovin paljon.

Vierailija
14/14 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muutenkaan tajua, että joitakin ihmisiä pitäisi surra vain siksi, että ovat sukua, olipa sitten läheistä tai kaukaisempaa. Niin makaa kuin petaa!

Jos taustalla on vainajan taholta tekoja, sanoja tms., joilla on omaa kylmyyttään, kyvyttömyyttään tai sairauksissaan loukattu tai vahingoitettu täysin syytöntä tai puolustuskyvytöntä yksilöä, niin miksi helvetissä sen heikomman pitää aina ymmärtää, kärsiä ja antaa anteeksi???

Jotta kaikesta pahasta olosta pääsisi itse eroon, kannattaa hakeutua keskustelemaan ajatuksista ja tunteista, jotta pystyisi vielä paremmin elämään jatkossa ilman vainajan jättämiä tunteita ja todistamaan tälle, että kaikesta siitä aiheuttamastaan kärsimyksestä SINÄ pystyt elämään täysipainoista ja onnellista elämää.

Äidiltä voit kysyä, että miten hän kokisi sinun tilanteessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä