G: Luettele julkiset paikat, joissa EI mielestäsi pidä imettää.
Katsotaan, mitä paikkoja jää jäljelle. Toivon mukaan paljon. :)
Kommentit (23)
koska jumala loi meidät tänne vaatteet päällä, niin paljas rinta loukkaa sitä...
Jaa no jossain moskeijassa se voi kai herättää närkästystä... Kirkossa nyt ainakin voi, ja pitääkin imettää, jos lapsi ääntelee.
paikka ei ratkaise, vaan tapa. Imettää voi fiksusti missä vain. Fiksua ei ole se, että esim. keskellä ruokaravintolaa imettää oikein näkyvästi, kun toiset syövät metrin päässä.
Toisten haissa samalla, kun muut syovat kakkukahvejansa.
Varmaan kirjaston lukusali, pankki ja kauppa sekä ruokaravintolan pöytä tulee seuraavana. Sen sijaan esim. kahvila ja puisto on minusta ihan ok.
mitään paikkaa, missä ei voisi imettää. Menee vähän sivummalle ja itse asiassa nykyäänhän monissa kirkoissa on lastenhoito-/leikkihuonekin.
mutta miksei kirkossa? pahastuuko jumala tai pappi siitä että lapselle annetaan ruokaa.
saakai häissä imettää? Eihän sitä tissiä tarvi siihen kahvipöydälle kaikkien ihasteltavaksi lätkäistä.vai tarviiko?
paikalla. Itse pumppasin maitoa, kun lähdimme liikkeelle ja annoin sitten pullosta.
Ehkä moskeija, jos joku pitäis sanoa. Itse olen imettänyt, kirkossa, häissä ruokapöydäs, kaupan kassajonossa, pankissa, ravintoloissa ym. Ja koskaan kukaan ei ole tullut sanomaan, että olis törkeää tms. Kun vauvalle tulee nälkä, niin hän syö missä satutaan olemaan. Loukkaantuisin todella, jos joku tulisi kommentoimaan, että voisitko lopettaa...
Se tapa miten imettää varmaan ratkaisee. Imetysvaatteiden ansiosta se on aika huomaamatonta. Jos koko rinnan riuhtaisee hääpöydässä esille, niin voihan siinä katseet vähän harhailla vierustovereilla...
voin taata, ettei tissi vilahda missään vaiheessa.
Kun on isommat lapset mukana, ei siitä mihinkään lähdetä koko kööriä siirtämään, oltiin sitten kirkossa, ravintolassa tai kyläpaikassa. Minä osaan imettää tissi piilossa, samoin kaikki tuttuni.
Kun fiksusti imettää niin ei haittaa. Eri asia jos joku vieressä (kun ollaan syömässä) vetää koko tissin paljaaksi. Ei minua häiritse jos se joku vetäisi vaikka sen harson siihen päälle :)
Itse ainakin imetän niin että on joku liina edessä ettei koko kansa näe.
Mutta kuten tuo vessa keskustelu tuolla, niin itseäni häiritsee se ettei sinne lastenhoitovessaan pääse vaihtamaan vaippoja jos tarttee.
lapsen ruokahetki. Ei oikeastaan sen kummempi asia, kuin että kaivaa isommalle lapselle kassista pillimehun tai banaanin. Ei mikään elämää suurempi intiimi asia.
Ja kun on lapsella nälkä ollut, niin imettänyt olen ihan missä vaan.
on kohteliasta tehdä se huomaamattomasti.
Olen imettänyt kirkossakin. :)
mutta miksei kirkossa? pahastuuko jumala tai pappi siitä että lapselle annetaan ruokaa.
saakai häissä imettää? Eihän sitä tissiä tarvi siihen kahvipöydälle kaikkien ihasteltavaksi lätkäistä.vai tarviiko?
tottakai kirkossa voi ja saa imettää, kunhan se tapahtuu asiallisesti ja turhaa numeroa asiasta tekemättä tai em. tavalla "esittelemättä". Tai sitten oma vaimoni on tehnyt ihan kamalan suuren synnin meidän lapsiamme kesken kirkonmenoja imettäessään... ;)
Mullakin tuli ekana mieleen kirkko, mutta toisaalta jos imetyksen tekee "siististi ja piilossa" ei siitäkään mitään haittaa varmaan ole. Ennenmminkin se tapa tosiaan vaikuttaa eli harso vaikka päälle eikä tissit tyrkylle kaiken kansan ihmeteltäväksi.
Tuskin kukaan rahaa niin paljoa palvo, että se olis jollekin pyhä paikka?
No ehkä jossain juhlien ruokapöydässä menisin syrjemmälle. Ilman muuta kirkossa voi mielestäni imettää!
en taitaisi muuten itsekään kyetä muuten messuun.
Ja imettivät siellä monet muutkin äidit. Täällä Suomessa kun moskeijoissa on yleensä erilliset tilat miehille ja naisille.;)
paikalla ole minun mielestäni soveliasta imettää. Ainoa poikkeus jotkut vauvakerhot tms, joissa on vain vauvaperheitä.