voiko tuo ulkona haiseva p..ka tehdä tällaisen reaktion?
Asumme maalla ja ihan joka puolella ajetaan jätöksiä (kauniisti sanoen) pelloille.
Kävin lenkillä ja olen kyllä vuosien saatossa tottunut noihin hajuihin, mutta nyt (kuten muutama pv sitten) haju kävi nokkaan tosi pahasti ja kotia tultuani alkoi tuntua siltä niinkuin keuhkoputkessani olisi pulloharja ja rohina käy kun oikein syvään hengittää.
Muutama pv sitten ollut episodi meni ohi aika pikaisesti kun saunoin kovassa höyryssä.
Kysymykseni siis otsikossa.
Kommentit (4)
Sullon siis keuhkot täynnä paskaa.
Ei ihme että vaikea hengittää...
(no ei....)
Sattumaa kai tuo p.skan levitys samaan aikaan.
Silmäoireita eikä hengenahdistusta ole, vaan siis tuo hassu pulloharja-tunne kun syvään hengittää, mutta sekin tais jo tältä päivältä helpottaa ilman saunaakin.
Aivastellut olen kyllä jonkin aikaa, mistä epäilenkin tuota siitepölyherkkyyttä kun taustalla myös atopia.
Raskaana nyt (rv 8), joten suuremmin ei tee mieli alkaa lääkitsemään ominpäin .
Navettaan mulla ei oo mitään asiaa, sitten kyllä vuotaa silmät ja alkaa iho kukkimaan:(
ap
mitään omin päin lääkitä. Itse olen joutunut olemaan ilman lääkettä jokaisen raskauden kohdalla. Höyryhengittely auttoi jonkin verran huonoina päivinä. (Kuumaa vettä ja suolaa)
T: 2
siitepölyä tai hiekkateiltä nousevaa pöllyä syyksi kuin tuota p**kan hajua. Asun myös maalla ja olen koivu- ja pölyallergikko, ja usein keväisin (ja kesäisin) kun pölyä on paljon, niin rohisee ja hengitystä ahistaa, mutta antihistamiinit onneksi auttavat. Niitä saa ihan reseptivapaasti apteekista. Mitään silmien kutinaa tai normaalia aivastelua kummempaa ei minun oireisiini kuulu. Ja olen sairastanut tätä jo 15 vuotta, asunut maalla vasta 6 vuotta ja pikemminkin oireet helpottaneet, kun ilma puhtaampaa kuin kaupungissa. Mutta en minäkään tästä jätösten tuoksusta nauti :)