Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisko joku auttaa mua, mä en tiedä mitä mä teen! :(

Vierailija
19.05.2009 |

Mun elämä on ihan solmussa, mä oon väsynyt, uupunut, lopussa.

Minulla on takanani suhde psykopaattistasoisen luonnehäiriön omaavaan mieheen. Suhde oli kamala, väkivaltaa aivan kaikissa muodoissaan. Mies teki minulle kymmenien tuhansien eurojen velat, en selviä niistä ikinä. Tuosta suhteesta tuli kaksi lasta. Olen eronnut exästä neljä vuotta sitten, mutta hän ei ole jättänyt minua eikä lapsia rauhaan. Tuon suhteen ansiosta kärsin postraumaattisesta stressireaktiosta, käyn kriisi- ja traumaterapiassa kerran viikkoon. En vain pääse toipumaan, koska ex jatkaa edelleen kiusaamista ja terrorisointia. Exän toiminnan takia myös lapset oireilevat. Käytöshäiriöitä jne. Psykologin tutkimukset vahvistivat lasten oireilun syyksi tämän. Nyt ex on haastamassa minua oikeuteen, en oikein tiedä mistä, kai hän haluaa itselleen vanhimman lapsen huoltajuuden vaikka ei ole tätä tavannut kahteen vuoteen. Tai kai hän haluaa pelotella ja uhkailla, tehdä kiusaa. Näin ainakin viranomaiset ovat asian nähneet.

Lasten oireilu ahdistaa. Olen niin voimaton, olen hakenut lapsille apua, enkä koe sitä saaneeni. Päinvastoin minusta tuntuu, että kaikki odottavat että minulla olisi vastaukset ja ratkaisut tähän kaikkeen helvettiin. En ole kehdannut puhua veloistani kellekään. En edes tiedä tarkkaa summaa, en pysty avaamaan laskuja vaan heitän ne samantien roskiin. Vuokrat ja sähkölaskut hoidan. Pelottaa etten pärjää taloudellisesti kun kesällä lähden opintojeni jälkeen töihin. Että koko palkka menee ulosottoon jne. Velkaneuvontaan velkojat ovat kehoittaneet menemään, en tiedä pystynkö. Ahdistaa. En edes tiedä, mistä saan tietää kokonaisvelkamääräni jne.

Minulla on myös syömishäiriö ja kai jonkinlaista masennusta. Olen lihonut lyhyessä ajassa kymmeniä kiloja, en vain jaksa välittää. En ole näistä terapeutille puhunut mitään. Tilanne on kestämätön. Exän takia joudun edelleen elämään pelossa, tuntuu että mikään ei ole elämässäni hyvin. Ei ole terveyttä, ei rahaa, ei rauhaa, ei mitään.

En edes tiedä, mistä tätä vyyhtiä lähtisin purkamaan. Tuntuu että olen täydellisessä umpikujassa. Vaikka haen apua, kukaan ei kuule. :(

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka nuo velat nyt eivät olekaan kaiken ahdinkonne aiheuttajia.

Voimia vain paljon! Voi kunpa mies jo jättäisi teidä't rauhaan.

Vierailija
2/13 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sun vanhemmat, sisarukset, ystävät asuu?

Voisitko muutta paikkakuntaa?

Kai sulla on joku tukiverkosto, joku jolle voit puhua?

Nyt varaat ajan lääkärille ja kunnan velkaneuvojalle. Kysy samalla ohjeita miten hankkia miehelle lähestymiskielto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös kehoitan menemän sen velkaneuvojan luona käymään. Asiat saattavat saada ihan uudet mittasuhteet, siis helpommin käsitettävät, jos edes tuon velka-asian saat kuntoon.

Minulla on yritystoiminnan takia velkaa ulosotossa ja siinä on suojaosuus, joten eivät voi kaikkea suoraan ulosmitata. Käy selvittämässä velan määrä ja jos mahdollista, niin ota esim. pankista laina, jolla maksat velat pois. Jos tämä ei onnistu, niin käy silti selvittämässä asia. Sieltä voi tulla jopa helpotusta tuohon velkaan, koska on kaikenlaisia säätiöitö ym. jonka avulla voi saada velkaa anteeksi. Jos vaikka olisi mahdollista päästä johonkin velkamaksujärjestelmän mukaan.

Hyvin vaikea sano mitään tuohon mieheen ja miten saisit rauhan. Todella kauhealta tyypiltä kuulostaa. Onneksi olet kuitenkin eronnut, se on varmasti paras asia heti lasten jälkeen.

Älä syytä itseäsi nosta tapahtumista, vaan anna itsellesi anteeksi. Et voi olla vastuussa toisen ihmisen tekemisistä.

Paljon voimia jaksamiseen ja pitkä rutistus.

Vierailija
4/13 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikkakunnan muutos ei auta mitään. Mulla ja exällä nyttenkin satojen kilometrien välimatka, mutta ei siitä ole apua.

Lähestymiskieltoa varten pitäis mennä oikeuteen, olla todisteita, hommata niitä.. en tiedä onko mulla voimia. Tosin exä on kai muutenkin mua haastamassa oikeuteen joten ..

Pitääkö velkaneuvojalle mennessä olla tiedot velan määrästä ja velkojista jne? Ei mulla ole niistä hajuakaan. En ole pystynyt asiaa kohtaamaan tai käsittelemäänkään millään tavalla. Korkoja on tullut näitten vuosien aikana ihan törkeästi. Mistä saan tietää kokonaisvelan määrän yms? Vai pitääkö mun soitella kaikki Suomen perintätoimistot läpi ja ulosottomiehet jne? En haluais :(

ap

Vierailija
5/13 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että ei jaksa tai halua, mutta kannattaa silti. Tulee jotain tolkkua eikä se velka ole sellainen peikko, joka koko ajan pelottaa ja muistuttaa olemassaolostaan.

Vierailija
6/13 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisekseen miten mies velat on tehnyt? Jos toimintaan liittyy rikos (eli käyttänyt luvattasi nimeäsi, korttiasi tmv. )niin mene tekemään miehestäsi rikosilmoitus. Mitä jos ex-miehesi tekee koko ajan velkaa lisää?

Ainoastaan tarttumalla asioihin voit muuttaa niitä.

Vierailija
7/13 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjaa ylös ne asiat mitä pitäisi tehdä, siis velkaneuvoja, lähestymiskielto yms. ja ala toteuttaa niitä järjestyksessä, yksi kerrallaan.

Vierailija
8/13 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

samassa jamassa...

Vierailija
9/13 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mistä aloittaa. Lasten hätä on kamalaa katsottavaa, kun en voi tehdä sille mitään. Tai siltä ainakin tuntuu. Koko ajan pitää miettiä, miten toimin että en anna exälle lyömäasetta.. tuntuu että teen niin tai näin, vaihtoehdot on aina yhtä huonot. Jos pakotan lapset olemaan yhteydessä isäänsä, lapset kärsivät entisestään. Jos en pakota, exä saa siitä taas syyn syyllistää ja uhkailla ja kiristää.

Oma vointini.. terapeutti on ehdottanut pariin otteeseen, että hakisin mielialalääkityksen jaksaakseni tätä helvettiä paremmin. Siihenkin pitäisi olla rahaa. En voi/halua mennä julkiseen terveydenhuoltoon työni takia. Siis pitäisi mennä yksityisvastaanotolle. Se maksaa. Ja onko niistä apua?

Pitäisi hommata asianajaja, sekin maksaa. Ja uskooko juristi minua, exä on niin hyvä puhumaan että saa näyttämään mustankin valkoiselta halutessaan. En tiedä onko minulla voimia oikeudenkäyntiin. Taas pitää puida samat asiat, kaikki ne joista en pysty edes puhumaan ilman että itkisin. Taas pitäisi kohdata uudet sosiaalityöntekijät ja uudet kasvatusneuvolan työntekijät, jotta saisin oikeuteen todistusaineistoa. Kuka sanoo, että nuo työntekijät uskoo minua ja näkee totuuden? Miten jaksan taas käydä samat asiat läpi, miten jaksan olosuhteiden selvityksen, kymmenet palaverit?

Anteeksi että vain valitan.. en näe ulospääsyä, eikä minulle ole voimia etsiä sitä. Olen niin säälittävä :(

Vierailija
10/13 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko työsi tosiaan sellainen, että et voi julkiseen terveydenhuoltoon mennä? Lääkitys oikeasti auttaisi sinua pääsemään alkuun ja ajattelemaan asiat selkeämmin. Oletko kertonut oikeasti ihan kaiken totuudenmukaisesti terapeutillesi. Oikeudessa ja sosiaalihuollossa ollaan ennenkin törmätty kyllä psykopaatteihin ja heidät kyllä yleensä tunnistetaan. Tiedän itsekkin, miltä tuntuu olla umpikujassa, koska olen ollut siellä, siitä ei pääse muuten, kuin aloittamalla tekemään. Yksi asia kerrallaan.

Vierailija
11/13 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsisit taloudellisista huolista, olisi sekin vähemmän kun olisit velkajärjestelyssä.

Ja puhu hyvä ihminen terapeutillesi!

Kyllä se solmu lähtee avautumaan, asia kerrallaan. Yritä ajatella näin.

Voimia! Missäpäin asut, voisiko jotenkin auttaa tapaamalla ja juttelemalla jne ? Itse asun itäisessä Suomessa.

Vierailija
12/13 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaitiolovelvollisuushan suojaa sinua ja luultavasti ainoa asia mikä saa sinut lykkäämään menoa yleiselle puolelle on sinun oma häpeäsi. Ei ne muut sinusta luultavasti ajattele juurikaan mitään. Voita omat pelkosi huomaat, että sinä olit itse se suurin este. Sen jälkeen velkaneuvontaan ja olo helpottuu kun saat suunnitelman. Tsemppiä kovasti!

Vierailija
13/13 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin jos sen lääkityksen avulla pystyt olemaan parempi äiti ja samalla hoidat raha ja oikeusasiat kuntoon, niin kyllä se maksaa vaivan!

Kunnalla on ilmaista oikeusapua saatavilla.

Uskon, että olet loistava äiti lapsillesi kunhan saat raha-asiasi ja mielenterveytesi kuntoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä