Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni voi rehellisesti sanoa syövänsä puoli kiloa päivässä hedelmiä ja vihanneksia?

Vierailija
19.05.2009 |

ev

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin paljon että varmasti menee tuon yli! Joka päivä vielä hedelmiä muutama.

Vierailija
22/47 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hedelmiä, joskus marjoja. Mutta enpä usko, että ihan puolta kiloa päivässä. Täytyy sanoa, että säästelenkin vähän niiden syömisessä, koska ovat niin perhanan kalliita. Ei meillä raskita vetää jotain satsumaakin monta kipaletta päivässä per henkilö tai että jokainen söisi 2 tomaattia päivässä. Sehän on jo 10 tomaattia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ottaa salaattipöydästä puoli lautasellista kaikkea: salaattia, tomaattia, kaalia, kurkkua jne. Siis kukkuralleen tuon puoli lautasellista, niin paljokohan se painaa?

Tuon verran minä syön per päivä.

Vierailija
24/47 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ottaa salaattipöydästä puoli lautasellista kaikkea: salaattia, tomaattia, kaalia, kurkkua jne. Siis kukkuralleen tuon puoli lautasellista, niin paljokohan se painaa?

Ainakin lehtisalaatti ym. on tosi kevyttä, tomaatti ja kurkku toki painavampaa. Mutta jos lehtisalaattia on joukossa niin puoleen kiloon tarvitaan noin salaattikulhollinen.

Vierailija
25/47 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki syövät 0,5 -1 kg kasviksia ja tekevät kaikki ruuat aina itse.

Tällä palstalla olijat eivät myöskään koskaan käytä eineksiä, koska kaikki ruuat on niiiin helppoa ja halpaa tehdä itse alusta asti. Täällä tulee niin huono omatunto joka kerta.

Oma vastaus: en varmasti syö yhtenäkään päivänä puolta kiloa, eikä kukaan meidän perheestä. Kiitos ja amen.

Vierailija
26/47 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon painaa

- 1 tomaatti?

- 1 dl porkkanaraastetta?

Ainakin lehtisalaatti ym. on tosi kevyttä, tomaatti ja kurkku toki painavampaa. Mutta jos lehtisalaattia on joukossa niin puoleen kiloon tarvitaan noin salaattikulhollinen.

Vierailija
27/47 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sehän tulee hetkessä

Vierailija
28/47 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajatelkaas: kolmilapsisessa perheessä äiskä kantaa sitten vähintään kaksi kiloa vihanneksia kotiin joka päivä. Kaiken muun lisäksi.

Vierailija
29/47 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki syövät 0,5 -1 kg kasviksia ja tekevät kaikki ruuat aina itse.

Tällä palstalla olijat eivät myöskään koskaan käytä eineksiä, koska kaikki ruuat on niiiin helppoa ja halpaa tehdä itse alusta asti. Täällä tulee niin huono omatunto joka kerta.

tähän on nyt vastannut alle 30 henkilöä joten ihan varmasti palstalaisista löytyy noin monta jotka syö kasviksia paljon. En minäkään käy vastaamassa ketjuihin jotka on otsikoitu esim "nyt rehellisesti kuinka moni dokaa litran kossua joka päivä" koska en tee niin ;) Vastaajat valikoituu.

Vierailija
30/47 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin tuntuu, että syön aika paljon kasviksia tai ainakin yritän, mutta kun katsoo kauppakuittia, niin tuntuu, että aika pieni osuus se kaikesta muusta ruoasta on. Esim maitoa ja maitotuotteita sieltä kaupasta kyllä kannetaan kilokaupalla, mutta hevi-osasto on aika suppea osuus ostoslistasta.

Vierailija
31/47 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

marjat kannattaa poimia itse pakkaseen, eipä tule kalliiksi.

Ja osta aina sitä mikä on tarjouksessa ja kauden tuotteita. Itse ostin kolme kesäkurpitsaa ja ne maksoivat alle 70 senttiä, eli ei ollut kovin kallista

hedelmiä, joskus marjoja. Mutta enpä usko, että ihan puolta kiloa päivässä. Täytyy sanoa, että säästelenkin vähän niiden syömisessä, koska ovat niin perhanan kalliita. Ei meillä raskita vetää jotain satsumaakin monta kipaletta päivässä per henkilö tai että jokainen söisi 2 tomaattia päivässä. Sehän on jo 10 tomaattia...

Vierailija
32/47 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajatelkaas: kolmilapsisessa perheessä äiskä kantaa sitten vähintään kaksi kiloa vihanneksia kotiin joka päivä. Kaiken muun lisäksi.

Vierailija
33/47 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

melkein joka päivä ja ylikin,mutta välillä rahat on niin tiukalla ettei oo varaa ostaa monipuolisesti kasviksia.Nyt syöty kesäkurpitsaa ja kurkkua kun niitä saanut alta euron kilo=)

Vierailija
34/47 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen silti ylipainoinen..... Ruuan kylläkin teen aina itse :)

Oletko ajatellut, että yleensä vain sellaiset vastaa, jotka oikeesti tekevät näin. Ne, jotka eivät syö kasviksia eivät yleensä vastaa.

Vierailija
35/47 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön jo aamiaismunakkaan kanssa salaattia. Kasviksia on muodossa tai toisella kummallakin lämpimällä aterialla, minullakin ne korvaavat myös pastan, riisin & perunan jättämän aukon lautasella.

Vierailija
36/47 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhaan vinkkiin lisäisin, että aina aliarvostetut kaali, lanttu, nauris jne. kotimaiset kasvikset on tosi halpoja. Siis kasvisten syönti ei todellakaan ole välttämättä taloudellinen kysymys. Ja niitähän voi pakastaa. Ja porkkana nyt on aina edullista. Ja kesäkurpitsaa on meiläkin paljon käytetty. Ja marjat (mansikat, viinimarjat, vadelmat, karviaiset) käydään itse poimimassa pakkaseen lasten kanssa. Se on kiva, yhteinen ohjelmanumero. Niitä itsepoimintatiloja löytyy ihan joka puolelta Suomea, jos ei halua metsään mennä vaikka puolukkaan ja mustikkaan. Ja tarjouksia on tosiaan läpi vuoden. Toi puoli kiloa ei todellakaan ole vaikea rasti. Jos, ette itse ole niin kovia vihannesten, kasvisten jahedelmien ystäviä niin opettakaa lapsenne. Niiden syöminen, kun opitaan pienenä.

Vierailija
37/47 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

useimpina päivinä. Lounaaalla runsas salaatti, omatekemissä ruoissa paljon kasviksia ainesosina (kyllä, siinä jauhelihakastikkeessakin) ja välipaloiksi hedelmiä.

Vierailija
38/47 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomalaiset syövät sipulia keskimäärin 5,6 kg vuodesa, porkkanoita 8,4 kg, tomaattia 11 kg, kurkkua noin 8 kg jne jne. Minä kun en ymmärrä miten nuo määrät riittävät! Ja meillä siis syödään runsaasti muitakin kasviksia, juureksi ja hedelmiä :) Yleensä kauppakassissa (käymme kaupassa oikeastaan joka päivä) noin kilo hedelmiä ja sen päälle vielä vihannekset, ja meillä vielä syödään päiväruoka tarhassa/töissä :) Enkä ole myöskään huomannut että tulisi mitenkään erityisen kalliiksi, kyllä ne on ihna muut ruuat mitkä tuntuu minusta kalliilta (mm. liha ja juustot).

Vierailija
39/47 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitä vedessä paloiksi pilkottuja tai raastettuja porkkanoita (2-3 porkkanaa), purjoa (1 purjo), kesäkurpitsaa (1). Kun vihannekset ovat kypsiä, kaada vesi pois ja soseuta. Ruskista jauheliha ja sipuli pannulla, lisää sekaan lihaliemikuutio, tuoretta basilikaa ja ruohosipulia (jos perhe ei tykkää "heinistä" niin nämä voi myös soseuttaa keitettyjen vihannesten seassa). Lisää jauhelihan ja sipulien sekaan tölkki tai pari kokonaisia, kaltattuja tomaatteja (pilko veitsellä tomaatit paloiksi pannulla, ovat niin pehmeitä että saa helposti pienemmiksi. Jos perhe ei tykkää tomaateistakaan, niin nekin voi soseuttaa muiden vihannesten kanssa). Lisää vihannessose ja kermaa (0.5 purkkia-purkki), anna kiehahtaa hieman kokoon.

Tuosta tulee sen verran reilu satsi, ,että siitä tulee 2 ruokaa eli voit puolet kastikkeesta.

Vierailija
40/47 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisää sekaan pippuria, kokeile tarvitseeko lihaliemikuution lisäksi suolaa ja turauta vielä n. 0.5dl ketsuppia sekaan makua antamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi