Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päiväkotikaverin isä syyttää, että kolaroin hänen autonsa...

Vierailija
17.12.2008 |

Mitähän pitäisi tehdä. ??

Hain lapset eilen hoidosta. Olimme autoon menossa, kun yhden päiväkotilapsen isä tuli kysymään, että olenko huomannut, että olisin pakittanut hänen autonsa puskuriin. Näytti puskuria, jossa oli lommo. Hän sanoi meidän auton olleen viime viikolla jonain päivänä heidän autonsa edessä, kun meni hakemaan lastaan sisältä. Tullessaan takaisin huomasi lommon puskurissaan.

No nyt autot olivat taas(?) peräkkäin, meidän auto edessä. Hän osoitti lommoa ja sanoi sen olevan juuri meidän vetokoukun korkeudella. Olin tilanteesta tietenkin ihmeissäni ja sanoin, että kai se on mahdollista, että olen lähtiessäni osunut heidän autoonsa. Tosin en itse ole asiaa huomannut. Annoin hänelle numeroni ja sanoin, että soitellaan. Ilmeisesti hän haluaa korvausta auton korjaamiseksi.

Kotona sitten kerroin tapahtuneesta miehelleni. Hänen kantansa oli jyrkkä. Jos en ole huomannut törmänneeni niin en ole törmännyt! Mitään ei tietenkään korvata.

Mutta jos kuitenkin olen. Voisinkohan kiireessä tönäistä toista autoa niin, etten sitä huomaa? Mitään jälkiä ei meidän autossa ole. En haluaisi riitaakaan. Kurja tilanne.

Mitä te tekisitte?

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kolme kertaa kraappassut autoa pienillä nopeuksilla (parkkipaikalla) ja kyllä sen tömähdyksen huomaa. Ei sitä vaan voi olla huomaamatta, vaikka olisi pienikin vaurio. Ei vaikka samalla lapset ja radio huutaisi, ja päässä pyörisi työt. Se on niin selkeää.

Älä korvaa mitään ainakaan heti. Eikö asiaa voisi tutkia vähän enemmän? Jospa tuo haluaa teolle maksajan vaan...

Vierailija
22/61 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

puskuria niin, että jälki on tullut. Itse kolhaisin meidän auton etupuskuria noin 2km/h vauhdilla meidän parkkihallissa ja luulin äänestä päätellen, että koko puskuri irtosi.... Sano sille äijälle, että maksa ite kolhusi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja näytti kovin vakuuttavalta. En todellakaan voinut muuta kuin todeta, että kai se mahdollista voi olla, että olen huomaamatta kolhaissut hänen autoaan. No täytyy odottaa, että hän ottaa yhteyttä. Tuntuu kyllä todella väärältä lähteä mitään korvailemaan.

Ajattelin, etten itse kyllä turhaan ketään syyttelisi mutta mistäs noista tietää.. Hitto!

Ap

Vierailija
24/61 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se varsinkin tässä epäilyttää, että tapauksesta on kulunut jo viikko ja sitten vasta rupeaa puhumaan asiasta.

Sitä paitsi jotkut miehet olettavat, että kaikki naiset ovat tumpeloita auton kanssa, ja siksi on helppo kohdistaa syytös johonkuhun paikalle osuvaan naiseen.

Vierailija
25/61 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän auton kylkeen. No oli 3 todistajaa, mutta tosi uskottavasti kyllä vannoi ja vakuutti, ettei ollut huomannut ja sen takia ei ollu ottanut yhteyttä. Korvasi kyllä mukisematta.

Jäin myös miettimään, onko edes mahdollista.

Vierailija
26/61 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettineet, ettei mies tiedä kuka autolla ajoi ja siksi ei voinut ottaa yhteyttä. Nyt kun näkiauton, niin sai rekkarin ylös ja sinun yhteystietosi.

ja kyllä, toiseen autoon VOI törmätä huomaamatta, ei se paljoa vaadin kun peltiä menee ruttuun, joten ei todellakaan sitä välttämättä edes huomaa.

Ihmeellistä moraalia tällä palstalla tyyliin ei tietenkaa korvata, ei ole todisteita jne. Eipä ihme että vakuutusmaksut kaskaa kun aina vaaditaan vähintää viisi puolueetonta todistajaa pienellekin vahingolle kun tekijä ei halua myöntää/maksaa mitään.

Vierailija
27/61 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ole ystävällinen ja anna korttisi kokonaan pois. Se on sellainen asia joka kyllä KUULUU huomata, ja normaalit terveet kuskit huomaavat sen kyllä.

Vierailija
28/61 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se on niin tosi, ettei tuollaista tömäystä voi tehdä ilman, että sen huomaa. Pienen pieni törmäys, josta ei edes jää jälkeä jo tuntuu ihan selvästi. Pienikin kolhu todellakin kuulostaa siltä kuin olisi koko puskuri irti.

Vierailija
29/61 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ole ystävällinen ja anna korttisi kokonaan pois. Se on sellainen asia joka kyllä KUULUU huomata, ja normaalit terveet kuskit huomaavat sen kyllä.

Vierailija
30/61 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mielestäni tömäystä ei voi olla huomaamatta.

Vierailija
31/61 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin valitettavasti on kokemusta pienestä ja vähän isommastakin törmäilystä.

Vierailija
32/61 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toiseen autoon-- ainakaan siis huomannut törmänneeni:) niin sitä mietin, että miltä se tuntuisi, jos vetokoukku osuisi toisen puskuriin..

Tästä miehen autosta oli irronnut puskurista semmoinen luukku, jonka alla on vetokoukku tms(?). Oli jotenkin kohjennut irti. Hän näytti minulle luukun ja sanoi, että löysi sen maasta ja olin ollut hänen edessään parkissa.

Tiedän kyllä, että hätäisesti aina lähdetään ja lapsilla on paljon asiaa, radiokin usein päällä. Mutta vaukea uskoa, että en tuommoista huomaisi..

Ap

Vierailija
33/61 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha juttu kyllä kun menit jo sanomaan että kai se sitten sinä olet ollut. Kuulostaa siltä, että tiedät törmänneesi etkä kehtaa kieltää kun asiaa kysytään.

Mutta asiallisesti selitä vielä miten asia on. Jos ei ole mitään todistusta että se olit sinä niin ei sinun sitä maksaa tarvitse.

ei kyllä myöntänyt suoraan mitään!!

Vierailija
34/61 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla oli auto parkissa ja olin aikeissa mennä auton takaa kuskin puolelle, mutta jäin odottamaan ensin että mies joka oli tulossa autollaan parkkiin autoni taakse saa autonsa parkkeerattua. Hän osui autollaan autoni peräkoukkuun eikä huomannut koko tilannetta vaikka minun autoni oikein heilahti siinä.

Kun mies tuli autosta niin sanoin että onneksi autossani oli peräkoukku niin että ei tullut mitään jälkeä niin hän vain ihmetteli että niin menikö se muka niin läheltä.

Vierailija
35/61 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi kuinka sinisilmäisiä ihmiset ovat! Kyllä todellakin sen huomaa, ihan turha selittää muuta.

Vierailija
36/61 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

syyllinen etkä myöskään korvausvelvollinen: kolhija voi olla kuka vaan. Ja that's all.

Vakuutusyhtiölle kyllä riittää selitys, jos teette selvityksen yhteisymmärryksessä, mutta en kehota sinua sellaista telemään ja myöntämään tekoa, jota et tiedä tehneesi.

Itse lisäksi en ymmärrä aina sitä, että joku kolhu on lähes elämää suurempi asia. Haetaan syyllistä vaikkei olla yhtään kartalla. Meillä autot korjataan, kun vikaa ajossa, mutta ei joka klohmua, niitähän tulee koko ajan lisää jos vähänkään ihmisten ilmoilla liikkuu. Vaikka itse esim. jätän auton yleensä parkkipaikoilla kaus, missä on tilaa, niin kyllä silti joku onnistuu aina joskus ovensa pläjäyttämään kylkeen. Toisin päin olemme kolhineet kerran ja se oli lapsen vahinko ja vakuutusyhtiö maksoi ilman, että se vaikutti bonuksiin.

Vierailija
37/61 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle käynyt kerran niin, kun tultiin miehen kanssa joltain risteilyltä puolipökertyneinä väsymyksestä, että peruuttelin ja törmäsin johonkin toiseen autoon, enkä huomannut asiaa. Mieskään ei huomannut (oli siis kyydissä).

Noh, paikalla oli todistajia, ja sitten ihmeteltiin kun poliisit soitti perään jonkun ajan päästä. Noloa. Maksettiin totta kait ja ihmeteltiin että miten ei huomattu.

Vierailija
38/61 |
18.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos mielipiteistä kaikille. Lisääkin saa vielä kommentoida.

Vierailija
39/61 |
18.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yhtä hyvin se toinen autoilija voi olla törmännyt sinun autoosi. Eli kun on ajanut sinun autosi taakse, onkin törmännyt sinun autoosi. Koska autossasi on vetokoukku, niin takaa tuleva helposti arvioi etäisyyden väärin (kun sitä edessä olevan vetokoukkua ei näe kun parkkeeraa perään).

Koska kumpikaan ei huomannut törmäystä, niin kyllä se jää sitten kolhiintuneen auton omistajan murheeksi.

Vierailija
40/61 |
18.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinäkö sitten ilomielin maksaisit, vaikka et tietäisi kolhineesi? Siinä ei ole kyllä kysymys moraalista vaan tyhmyydestä jos menee heti kaivamaan rahapussiaan kun joku keksii heittää syytöksen.

Ihmeellistä moraalia tällä palstalla tyyliin ei tietenkaa korvata, ei ole todisteita jne. Eipä ihme että vakuutusmaksut kaskaa kun aina vaaditaan vähintää viisi puolueetonta todistajaa pienellekin vahingolle kun tekijä ei halua myöntää/maksaa mitään.