Mies jäi kiinni pettämisestä, palaako luottamus enää koskaan?
Sain tietää mieheni pettäneen minua, ainakin kerran todistetusti kun itse näin, ei myönnä, että olisi ollut pitkä suhde vaan yksi kerta vain. En tiedä luottaako vaiko ei. Elämämme kaikin puolin on ollut ihanaa, tosin nuorimman valvotus on jonkin verran vaikuttanut ja riitoja ollut enemmän. Silti seksielämä pysynyt ennallaan ja mies on aivan ihana isä sekä aviomies.
Olo on vaan niin surkea, petetty... Voiko pettämisen antaa anteeksi ja saada luottamuksen takaisin jajatkaa liittoa? Onko jollain ollut vastaavaa. Meillä on takana ihanat 14v. Pelkästään lasten takia en liittoa haluais jatkaa, mutta rakastan miestäni yli kaiken ja erokin olisi tosi raskas.
Kommentit (27)
Mulle se oli niin kova paikka, että otin kyllä saman tien eron. Mun arvomaailma on hyvin jyrkkä tässä suhteessa. Luultavasti jotkut osaa olla joustavampia. En tule ikinä antamaan exälle tekoaan anteeksi. Ehkäpä itse pystyt siihen. Vain sinä ap tiedät, onko se mahdollista.
fyysisesti, harrasti seksiä toisen kanssa. Suudelman oisin ehkä voinu antaa anteeks, mut tästä en tiedä. Rakastan miestäni, mutta riittääkö se rakkaus että jossain vaiheessa elämämme jatkuisi samalla tavalla vai epäilisinkö aina. Parisuhdeterapiaa olen miettinyt, jos sitä kokeilis ennen kun lopullisesti päätän. Minusta tuntuu siltä, ettei luottamus enää koskaan palaisi ennalleen. Sitä mieltä kuitenkin olen, että liitossa pysymiseen ei riitä syyksi vain lapset vaan minun täytyy oikeasti uskoa, että mies ei tee toiste samaa.
Onko jollain kokemusta parisuhdeterapiasta, onko siitä ollut apua siihen mihin olette tarvinnut?
Joten luottamuksen ei kannata enää palata.
Itse olen kyllä aika samoilla linjoilla, siis että jos pettää kerran niin tehnee sen toistekin. Ero taitaa olla se ainoa vaihtoehto, epävarmuudessa en jaksa elää.
ap
Ihmisiä kaikki on ja erehdyksiä sattuu. Elämäntilannekin joskus ajaa siihen ja kerta voi jäädä ainoaksi. Kyllä täällä sitten ureampikin av mamma saisi ottaa eron miehestään, kaikki eivät kuitenkaan jää kiinni. Annat anteeksi jos lupaa ja oikeasti katuu, turhe sitä pilata koko elämääsi sen vuoksi.
Itselläni ei ole kokemusta pettämisestä/petetyksi tulemisesta, mutta läheisen ystäväni kokemuksen kautta voisin suositella terapiaa.
Heillä kävi ilmi, että miehellä oli ollut toinen nainen useamman kuukauden ajan. Itse en voisi tuollaista pitkäaikaista juttua antaa anteeksi, mutta ystäväni halusi vielä jatkaa ja yrittää - eikä pelkästään lapsen takia vaan rakkaudesta mieheen. Mies suostui mukaan terapiaan ja saivat siellä puhuttua halki asioita, mitä olisi pitänyt puhua jo aikaa sitten.
Nyt terapian aloituksesta ja pettämisen selviämisestä on jo useampi vuosi aikaa ja ihan yhtä onnelliselta ja tasapainoiselta heidän suhteensa vaikuttaa kuin kenen tahansa muunkin pitkälle toistakymmentä vuotta yhdessä olleen parin suhde.
mulla ei ainakaan palannut. mut onhan kaikki elämäsä mahdollista. Voimia!
niin kannattaahan pariterapiaa kokeilla. Saat myös aikaa tehdä päätöksesi. Ehkä kuulet terapiassa asioita suhteestanne, joita et ole ollenkaan nähnyt.
Ikävä että olet tuossa tilanteessa ja voimia!
mies aidosti pyytää anteeksi, voi luottamus palautua.
itse en ehkä (helppo ulkopuolisena ruveta sanomaan...) ottaisi heti eroa jos suhde on ollut niin hyvä kuin kerrot.
Kaikki ihmiset tekee virheitä eikä se että pettää kerran tarkoita aina että sen tekee uudestaan.
Mitä mies on puhunut asiasta? Pelkääkö että jätät?
Mua on petetty ja ainakin mun kohdalla en ole pystynyt asiaa unohtamaan ja luottamaan edelleen. On se sen verran kova pala. Miettikää tarkkaan miehenne kanssa yhdessä. Mikä on miehen vastaus ja mitkä ovat hänen fiiliksensä. Pystyt varmaankin lukemaan hänestä onko hän rehellinen vastauksissaan. Nää on näitä asioita jotka jäytävät sisintä.
Yhdessä oltiin silloin oltu 20 vuotta, lapsia oli neljä, nuorin 2-vuotias. Miehellä oli muutaman kuukauden suhde, joka mulle paljastui vasta sitten, kun se oli juuri loppunut. Koko sen ajan meillä oli ihan normaalisti seksiä ja perhe-elämä ihan tavallista, mutta miehen kireydestä päättelin, että jotain oli meneillään. Mies katui hirveästi eikä halunnut eroa (miksi olisi halunnut, kun oli tullut jätetyksi - näin jälkikäteen ajattelen). Meillä oli vuosia hyvää aikaa, ylämäkiä ja alamäkiä, yksi lapsikin syntyi. En pystynyt täydellisesti luottamaan, mutta senkin kanssa pystyy elämään, ettei luottamus ole sataprosenttista, kun rakkautta kuitenkin oli. Nyt keväällä mies jäi sitten kiinni niin härskeistä tekstivesteistä (joo, tutkin kännykän, kun mies tuli umpikännissä baarista), että luulen hänellä taas olleen tai olevan jotain meneillään, ei pelkkää viestittelyä, joka sekin on anteeksiantamatonta. Mies ei tunnusta mitään eikä halua asiasta keskustella. Nyt aion erota.
Suhteemme on ollut tähän asti tosi ihana, toki on ollut riitoja ym, mutta kaikki on aina selvitetty enkä olisi missään vaiheessa voinut kuvitella, että mieheni pettäisi ja oli aikamoinen shokki.
Mieheni on sanonut, että oli ainoa kerta kun on minua pettänyt se kun heidät yllätin. Mikään ele ym. ei ole paljastanut, että mies valehtelisi ja hän oikeasti näyttää katuvan. On sanonut, ettei missään nimessä halua menettää minua ja lapsia. Toisaalta miehellä on ollut ongelmia viime aikoina eikä sitä ole auttanut nuorimmaisemme itkut ja se, ettei oikeen koskaan ole ollut aikaa/mahdollisuutta puhua kunnolla vaan on pelkästään riidelty. Molemmat oltu väsyneitä ja riitaa tullut siksikin herkemmin, vaikkei noista mikään sinänsä puolusta miehen tekoa, väärin se oli silti. En usko ikinä löytäväni parempaa miestä ja siksi toisaalta haluaisin katsoa, löytäisimmekö apua vaikka parisuhdeterapiasta. Mies suostuisi terapiaan, sanoi olevansa valmis mihin tahansa, jotta liittomme jatkuisi.
Myös lapset rakastavat isäänsä ja senkin takia en eroaisi, jos vaan luottamuksen saisi takaisin. Meillä on 6lasta ja heistä neljä vielä alle kouluikäisiä.
Käsittämätöntä!
Ja siis oli ensimmäinen kerta ja heti jäi kiinni...hmm...anteeksi,mut hieman epäilyttää miehesi kertomus.
Kotoamme löysin heidät :( Lasten ja minun piti olla poissa kotoa, mutta oma menoni peruuntui. Tuota mietin itsekin, että voiko oikeasti olla vasta ensimmäinen kerta, mutta toisaalta mikään miehessä ei paljasta, että valehtelisi kun tästä ollaan puhuttu. Parisuhdeterapiaan menemme, lopullisen päätöksen teen vasta sen jälkeen. Niin monta yhteistä ihanaa vuotta takana ja rakkautta jäljellä, etten haluaisi ns. helpolla luovuttaa.
ap
Käsittämätöntä!
Ja siis oli ensimmäinen kerta ja heti jäi kiinni...hmm...anteeksi,mut hieman epäilyttää miehesi kertomus.
Ensimmäinen kerta kun jäi kiinni luulen. Ei sitä vahingossa pettäjä tuo toista naista kotiin, mieti nyt, sinun ja lastesi kotiin!
Sun täytyy nyt päättää, että tällaista elämääkö tulet sietämään lasten takia ja rakkaudesta mieheesi. Tämän jälkeen miehesi toivottavasti on hienotunteisempi seikkailuissaan.
Meillä oli vähän vastaavanlainen tilanne n. 3v sitten, paitsi että meillä lapsia neljä ja yhteiselämää takana 10v. Mies oli pettänyt ravintolaillan päätteeksi, en itse nähnyt, mutta sen jälkeen mies oli kireä ym. ja lopulta kertoi pettäneensä. Ensin olin aikeissa erota, mutta mies sai puhuttua minut parisuhdeterapiaan. Terapiasta oli apua ja sen jälkeen olimme kuin vastarakastuneet (olemme yhä). Olen ikionnellinen, etten hakenut eroa. Nykyään jos jompikumpi haluaa viihteelle, lähdemme molemmat, mutta mieluummin kutsumme ystäviä kylään ja vietämme aikaa heidän kanssaan. Suosittelen siis lämpimästi parisuhdeterapiaa ja paljon voimia, varmasti raskasta nyt.
eli päättää antaa anteeksi ja lähtee hoitamaan sairasta parisuhdetta terapiaan ja muualle on pitkä ja vaikea mutta lopulta palkitseva tie.
Suosittelen lämpimästi sitä!
erittäin hankala palauttaa edes jonkinlaiselle tasolle, jos miehesi on oikeasti valmis tekemään töitä luottamuksen palauttamiseksi niin sitten se ehkä palaa, mutta ei sille 100% tasolle.
Fyysisesti vai henkisesti? suuteli vai rakasteli? tunnetko itse ettet pysty enää luottamaan?