Kuka hullu säilyttää rattaitaan porraskäytävässä vastoin lakia?
Pyromaaneja ja tuhopolttajia on paljon liikenteessä. Paloturvallisuussyistä on lastenrattaiden säilytys porraskäytävissä kielletty. Niin monet rattaat on Helsingissäkin rapussa poltettu, että toivottavasti kukaan ei ole enää niin tyhmä, että jättäisi rattaitansa käytävään.
Kommentit (46)
Käsittämätön vääntö tämmöisestä asiasta. Jos on näin,että vaunuja ei saa pitää rapussa ja se uhkaa vakavasti usean ihmisen henkeä :/ luulisi että taloyhtiöllä olisi velvollisuus osoittaa jokin järkiratkaisu vaunujen sijoitukseen. Järkiratkaisu tarkoittaa paikkaa johon voi vaunut viedä myöskin lasten ja ostosten kanssa ilman epäinhimillistä kamppailua. On todellakin marginaalista että juuri nämä lastenvaunut aiheuttavat jonkin joukkotuhon.
Luulen että ihmiset jotka "pitävät huolta" siitä missä kenenkin lastenvaunut on parkkeerattuna ovat myös silmällä pitämässä naapureiden menoja ja tuloja muutoinkin.
Juuri tämän kaltaisten "huoltoyksiköiden" vuoksi asunkin mieluummin nykyisin omakotitalossa, enkä halua olla kamppailemassa täysin tyhjänpäiväisistä asiaosta kyyläävien urpojen kanssa :) rappukäytävässä.
t:kerrostalossa asuneena
Meillä on erittäin pienessä eteisessä aina vähintään yhdet vaunut, mutta olkoon, en jaksa valittaa. Enemmän mua ärsyttää se että eräs perhe säilyttää rappukäytävässä kenkiä, lapasia, pipoja. Tarkoituksena selvästikin on kuivata niitä patterilla mutta en ymmärrä miksei sitä voi tehdä jokainen kotonaan.
Entisessä asunnossani, jossa oli erittäin iso tila alakerran rappukäytävässä, valitettiin jokaisesta portaikkoon jätetystä tilasta. Eräs nuori perhe säilytti vain vaunujen metalliosaa rappukäytävässä ja siitäkin valitettiin.
se on lainvastainen, jos se on helposti syttyvä. Rappukäytävien matoille on tarkat säädökset.
Meidän rappukäytävässä on joku keinomateriaalinen matto, eiköhän sekin ole aika paha jos pyromaani kaataa bensaa sen päälle?
Kylmästi vaan heitätte ne rattaat ulos. Joka ikinen kerta.
Mitä vitun väliä jonkun idiootin mukavuudenhalulla on paloturvallisuuteen verrattuna.
Uskaltakaa nyt TEHDÄ jotain älkääkä täällä valittako!!!
Kyllä ne rattaidenomistajat oppivat -tästä olen varma.
vain minä tuon rattaat sisälle. ja talossa siis on tilava hissi jolla rattaat on tosi helppo tuoda ylös
asuessani kysyin huoltomieheltä ratasasiasta, siis asuimme kolmannessa kerroksessa hissittömässä talossa. Huoltomies sanoi hilaavansa joka ikinen kerta kaikki rattaat ulos jos niitä säilytetään rapussa.
Alakerran perhe kaikesta huolimatta säilytti rattaitaan rapussa, kunnes ne eräänä päivänä tuhottiin, samalla tuhottiin rapun alakerta kokonaan. Heillä tuli kauhea poru vakuutusyhtiölle jne. He eivät saaneet vakuutuksesta mitään pois, koska huoltomies/taloyhtiö oli monen monta kertaa käskenyt rattaat pois.
Me rattaalliset perheet pyysimme taloyhtiöltä pyörävajaan vaunutilan ja sen saimme. Onneksi sitten muutimme pois talosta hissilliseen taloon ja rattaat sai kärrättyä sisälle ja talossa on myöskin vaunuvarasto.
Siivooja aikoinani sai kummastella tuota rapussa säilytettävää tavaramäärää, yksin perhe säilytti ovensa takana lasten fillarit, leikkikeittiön ja astiat, kuravaatteet ja saappaat... sitten ilkesivät vielä narista kun ei heidän oven taustaan siivottu, eihän siihen mahtunut moppi eikä kukaan mulle maksanut heidän tavaroiden siirtelyistä.