miten saan pojan potalle?
yli 2,5 vuotias poikani ei suostu kakkaamaan pottaan. Hän pyytää vaipan kakkahädän tullessa, vaikkei muuten vaippoja käytäkään. Jos yritän edes mainita että tekisikö kakan potalle, tai yrittäisi edes, seuraa itkua ja raivoamista. Hän käy pissalla potalla normaalisti. Hän ei myöskään kakkaa päiväkodissa tai vieraissa paikoissa..Olen yrittänyt kaikki lahjontakeinot yms. Olisiko kenelläkään hyvää neuvoa?
Kommentit (11)
Voit houkutella esim. kirjoilla, pistämällä peittoa päälle ja silittelemällä kun on potalla tms mistä tykkää. Mutta älä pakota. Meillä 3,5v ja nyt on oppinut kokonaan pois vaipoista. Itse tein sen virheen että hermostuin ja melkein pakotin ja siitä seurasi paaaaljon takapakkia! Alkoi oppia vasta kun en yhtään painostanut ja sai omaan tahtiin haluta, enkä enää suuttunut yhtään jos ei tahtonut yrittää.
Ootko ap antanut pojallesi jo kaiken mitä hän ikinä voi toivoa? Tuskin. Joten varmasti on jotain riittävän houkuttelevaa, jolla hänet saa lahjottua.
edes pissaamaan pottaan :( Eli neuvoja täälläkin kaivataan.
Olen tässä odottanut että tulee ihan kunnolla lämpimät ilmat ja otan vaipan pois. Jos tekee allensa tarpeet niin toivon että huomaa miten epämukavaa se on ja menisi potalle.
että ap:n pojalla kyllä ei niin kiirettä vielä ole
Meillä esiintyy samankaltaista ongelmaa. Kaikki muu on kokeiltu, paitsi ei vielä vuositolkulla sitä "anna ajan kulua" -ohjetta. Aina on ties mikä syy, ettei voi muka mennä potalle. Tänään sanoi kirkkain silmin, ettei nyt kyllä voi mennä potalle, kun on myyrä syönyt peffan. Oli kai sitten kuullut, kun puhuttiin puutarhan myyrätuhoista... :(
jos äiti vain vähän näkee vaivaa sen eteen.
Mielelläni olisin auttanut, mutta kun ette tulleet yhtään vastaan, niin en viitsi alusta asti aloittaa kaikkia mahdollisia lahjomistapoja esittelemään.
Mutta varmasti te keksitte itsekin.
vaipat on loppu ja pistäsin ne piiloon.
ja kun ei tepsi, niin vaipat "loppuu". Kakkikoot byysiinsa.
Muutaman kerran jälkeen huomaa miten alkaa niljakas torttu jäähtyä hanurissa. Yäk.
Kuulostaa simppeliltä ja toimivalta. Vaan sitä kun on pari kuukautta siivonnut paskaisia housuja ja lakanoita, houkutus vaippaan alkaa uudelleen kasvaa...
vaipat on loppu ja pistäsin ne piiloon.
jos äiti vain vähän näkee vaivaa sen eteen.
Mielelläni olisin auttanut, mutta kun ette tulleet yhtään vastaan, niin en viitsi alusta asti aloittaa kaikkia mahdollisia lahjomistapoja esittelemään.
Mutta varmasti te keksitte itsekin.
kaikki tämä ystävällisesti, kunnoittavasti, etukäteen selittäen, jämptisti, peräänantamattomasti, lohduttaen.
näin minä tein.