Oma tunne vs. ultrassa "nähty" sukupuoli?
Odotan kolmatta lastani ja ultran mukaan kolmatta poikaa. Rakenneultrassa sukupuolta kysyttiin ja kätilö kertoi ohimennen, että "näyttäisi jälleen poika olevan tulossa". Oli ennen sitä arviotaan kysynyt, kumpiako meillä on. Mieheni ja minä emme osanneet kuvasta mitään katsoa.
Nyt olen jo viikolla 30 ja raskaus on mennyt monellakin tavalla eri lailla kuin aiemmat poikaraskaudet. Ennen ultraakin oli jo vahva tyttöolo ja poikaveikkauksen jälkeen se ikään kuin vahvistui.
Ajattelen, että alitajunnassani ehkä toivon kahden pojan jatkoksi tyttöä ja se tulee sitten näihin tuntemuksiini mukaan. Kolmatta poikaa vastaan ei mulla ole mitään, niin mahtavia ovat nämä kaksi vanhempaa. MIetityttää vaan niin tämä vahva oma tunne.
Olen lukenu tarinoita, että ultrassa selvinnyt sukupuoli ei sittenkään ole kovin luotettava ja se riippuu ultraajasta. Meidän tapauksessa ultraaja oli hommaan koulutettu ja ammattitaitoinen kätilö.
Esikoisesta ajattelin pitkään, että olisi tyttö, mutta jossain vaiheessa tunne muuttui, toisesta tiesin koko ajan, että on poika ja nyt tämä kolmas tuntuisi kyllä ihan tytöltä. Vanhan kansan uskomuksiakin olen räknäillyt ja nekin menevät ihan ristiin. Huomattavaa on, että monet asiat ovat erilailla verrattuna aiempiin poikaraskauksiin:
vatsa kasvaa eteenpäin (enemmän kuin pojista konsanaan)
syke on alle 140 (toisin kuin pojista, joilla vaihtelu oli 140-160)
pahoinvointia oli alussa selvästi enemmän, kuin pojista (oksentelua ei millään kerralla)
iho paremmassa kunnossa kuin pojista
Veriarvot parempia
rinnat kasvaneet ihan huimasti heti alusta alkaen.
Iloitsen raskaudesta eri tavalla kuin poikien odotuksesta, kaksi aiempaa raskautta ovat olleet kaikilla tavoilla vaikeampia.
Onkos muilla vastaavia ajatuksia, jotka parhaillaan odottavat ja jännittävät tai jo tietävät kuinka luotettava on oma tunne?
Kommentit (6)
Tuttavani oli ihan satavarma että saa toisen pojan.Raskaus hyvin samanlainen kun eka raskaus ja todella vahva tunne että poika tulee.Pojalle oli vaan vaatteetkin ym... laitettuna.Mielestäni kyllä enempi tyttömaha hällä oli.No viime viikolla sai tytön!
Oma tunne meni molemmilla kerroilla metsään. Esikoisesta olin ihan varma, että on poika, kunnes ultrassa selvisi, että tyttöä odotan. Kakkosen raskausaika oli ihan erilainen kuin ykkösen. Vatsa aivan eri mallinen ja kokoinen, sykkeet erilaiset, oma olo ihan erilainen. Luulin taas, että poikaa odotan, kunnes ultrassa kävi ilmi, että tyttö tulee.
Joten henk. koht. en luota omaan tunteeseen yhtään.
Kävin vastikään ultrassa, ja poikaa olin ajatellut odottavani, ja poika siellä on, että ainakin mulla osu oma mutu oikeaan.
tyttö tunne koko ajan. Ei haluttu odotusaikana ottaa sukupuolta selville...tyttö tuli. Kakkosta odottaessa haluttiin tietää jo odottaessa. 2 ammattitaitoista ultraajaa veikkasivat tytöksi, olin ihmeissäni koko ajan sen jälkeen kun nämä kuulin, oli itsellä todella vahva poika tunne. En enää uskaltanut kenellekään puhua oletuksistani. Raskausoireetkin olivat ihan erilaiset kuin esikoisesta ja lopulta saimme pojan :)
Joka kerta tiennyt ihan varmaksi kumpi tulee, niin oudolta tai hassulta tms. se kuulostaakin, olen joka kerta tiennyt. Esikoisen aikaan ei kysytty ollenkaan ultrassa, olin niin 100% varma, että poika tulee, laitoin kaikki valmiiksi pojalle, ja poikahan se oli :) Toista odottaessa taas tiesin alusta asti, että poika on, kysyin kyllä huvikseni ultrassa, ja poikahan se :)
Kolmannen aikaan taas tiesin, että tyttö tulee, oli vaan taas se sama varma tunne. Tosin näitä tuntemuksia on vahvistanut myös hyvin selvät "oireet". Poikien aikaan olin järkyttävän pahalla päällä kokoajan, oksetti rv16 asti ja ihokarvat kasvoi kauhealla vauhdilla ja ties mitä..Tytön aikaan, olin itse tyyneys (vaikka en ole sitä edes normaali tilassa ;D), ei ollut huonoa oloa ollenkaan, karvat lakkasi kasvamasta jne..olihan nuo oireetkin aika selvästi erit. Minulle ei vissiin sovi mieshormoonit, mutta vähän extra naishormoneissa passaa mainiosti :D
Minun tapauksessa tuntemukset on aina osuneet oikeaan, en tiedä miksi :)
29.5. olisi rakenneultra ja on vahva tyttötunne.
Varmaan olisin ihan hoomoilasena jos ultraaja sanoisi että poika on tulossa.
Esikoinen on poika ja alusta asti oli vahva poikatunne.