Onko "väärin" toivoa vauvaa siksi, että saisi olla vanhempien lasten kanssa vielä kotona?
Toki, uusi lapsikin on tervetullut, mutta taustalla on myös ajatus, että olisi kiva olla vielä kotona kun vanhemmat lapsetkin ovat pieniä (3 ja 5 v).
Mitäs sanotte?
Kommentit (8)
Mitäs sitten kun se uusin on 3v? Taasko uusi?
kolmas lapsi on toiveissa, ajoituksesta tässä lähinnä on kyse.
Jos saisi kolmannen vähän suuremalla ikäerolla, pääsisi kai itse helpommalla, mutta jos kolmannen saisi tähän "putkeen", niin isommatkin lapset kai hyötyisivät kotona olevasta äidistä.
Vai "hyötyisivätkö"?
vaan siihen vauvaan. Isompien kanssa ei sitten jaksa paljon hommailla. Meillä on ikäerot juuri noin. Ihania on lapset, mutta nyt ajattelen, että mikäli uudelleen olisin lapsia tekemässä, olisi ne ikäerot huomattavasti paljon suurempia. Toki meillä paljon vaikutti se, että isä ei töidensä vuoksi ehtinyt kotiin auttamaan, ja jäin heidän kanssaan todella yksin. Mutta näin kai käytännössä käy monelle muullekkin.
olisiko isompi ikäero, 5 ja 7 vaikka tarpeeksi?
Älä suotta "sekoita päätäsi" palstalaisten mielipiteillä.
niin ajoita se kolmas siihen kun esikoinen menee kouluun helpottaa silloin kummasti.
Juu kyllä minä tiedän, että ei lapsia vaan tilata johonkin ajankohtaan, mutta kerta kyselit niin kyllä minä sinuna parilla vuodella siirtäisin kolmannen hankintaa.
Toisaalta mua ärsyttää suunnattomasti nämä lapsia aina sopivasti kun edellisen hoitovapaa on loppumassa. Yksi sankari meni nyt pikkuisen päälle kolmekymppisenä ekan kerran töihin on yli kymmenen vuotta puljannut just sopivasti mukuloita.
Olisi ihana saada vauva ja toki olisi mukavaa olla kotonakin vielä vähän aikaa.
Miten ajattelit ap sitten tehdä kun tämä nuorin olisi sen 3v? Teetkö taas yhden lapsen jotta tämä nyt ajattelemasi uusi pieni ei olisi niin pieni kun menet takaisin töihin?
Ainahan joku lapsista on se pienin...