Olenko vainoharhainen kun lukitsen 600€:n lastenvaunut kaiteeseen neuvolareissulla?
Kun meidän neuvola on siirtynyt pois tk:sta eikä sinne enää saa viedä vaunuja vastaanottohuoneeseen.
Samaten otan aina lapsen ja omat vaatteet mukaan vastaanotolle, enkä jätä mitään neuvolan naulakoihin.
Kommentit (13)
nauraisin itteni ihan kipeeks jos näkisin jonkun noin tekevän!
Käsittääkseni esim Myyrmäen neuvolaan on tullut ihan tähän tarkoitukseen sellaiset systeemit, joihin saa rattaat kiinni, näin kuulin...
tai itse en ainakaan tekisi noin, mutta meillä onkin suosittu kierrätettyjä kärryjä.
Onko sinulla syytä olla epäluuloinen alueesi neuvolan / sen asiakaskunnan suhteen?
Minusta on kyllä vähän surullistä kehitystä jos ihmiset eivät luota toisiinsa sen vertaa että uskaltaisivat jättää esim. vauvan haalarit neuvolan naulakkoon. Itse tahtoisin säilyttää edes vähän sinisilmäisyyttä ja riskeerata vaikka sitten niiden uusienkin haalareiden menettämisen.
Lapsi on sitten asia erikseen, häntä en nykymaailmassa jättäisi esim. kaupan ulkopuolelle vaunuihin odottamaan.
varastettiin(Helsingissä) ja se raivo ja kiukku ja viha oli järkyttävää,miten joku voi varastaa vauvalta? Vakuutus korvasi vaunut,mutta tunnetta ei! Lukitse ihmeessä,lähipiirissäni on 5 muutakin,joilta vaunut varastettu!
joiden menettämistä ei uusilla korvata eikä rahalla, kun suurinosa niistä on kirpputorilta vaivalla metsästettyjä. ap
... on ihan lappu jossa suositellaan rattaiden lukitsemista tolppiin ja sanotaan ettei neuvola ole vastuussa jos rattaat katoavat... Että ilmeisesti on rattaat ottaneet pyörät alleen, ja ei tulisi pieneen mieleenkään jättää rattaita ilman lukitusta sinne.
Koska kuulin paljonkin juttuja, että vaunuja viedään. Ja sitäpaitsi, laitanhan fillarinkin lyhtypylvääseen kiinni ja autonkin ovet lukkoon.
En myöskään jätä takkia yleiseen naulakkoon koskaan sen jälkeen, kun parhaimmalta kaveriltani vietiin yliopistolta takki ja hän joutui tulemaan kotiin 20 asteen pakkasessa ilman takkia.
, mutta omat huippuhienot retrovaunut (70-luvulta) kyllä pyrin pitämään koko ajan "silmissäni" ettei niitä viedä...samoin kuin tuon 70-luvun suosituimman nallekuosin makuupussin otan kyllä aina mukaani, enkä jätä kenellekään tilaisuutta varastaa sitä!!
Nuo molemmat nyt on kuitenkin mulle sellaisia aarteita että niitä ei voi rahalla korvata, joten parempi pitää varansa kuin katua:)!
Varsinkin sinä jolla myös 5 tuttua jolta vaunut varastettu???? Asun H:gin keskustassa enkä tunne kuin yhden ihmisen jolta vaunut varastettu. Ja lapsia meillä siis 4, joten lapsiperhetuttuja kymmeniä, varmaan satoja.
Lähiöissä se on suurempi ongelma. Meidän neuvolassa on ovessa lappu jossa kehotetaan lukitsemaan vaunut, on parit vaunut kai varastettu lähiaikoina.
Meillä on kahdella lapsella Phil&Teds-vaunut, joita en kyllä jätä minnekään lukitsematta, sen verran suosittuja saattavat olla.
no ei mulle olisi kyllä tullut mieleen tehdä noin. Helsingissä asutaan.