Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko suositella raskautta hääpäivälle vai kannattaako odottaa sen yli?

Vierailija
16.05.2009 |

Hei

Olen menossa kesällä naimisiin ja raskaus suunnitelmissa häiden jälkeen (mikäli vain onnistumme). Esikoinen olisi kyseessä.

Tavallaan haluaisin juhlia hääni "kaikessa rauhassa", eli voisin vaikka vielä juhlistaa huolettomasti kuohuviinillä, eikä olisi väsymyksiä ja pahoinvointeja. Pukukin mahtuisi päälle (hankittu jo), mutta toisaalta tekisi kovasti mieleni yrittää raskautta. Jos onnistuisimmekin heti ensi yrittämällä, ei raskaus ehtisi kovin pitkälle. Olisi ehkä viikolla 4-10. Mitä suosittelette? Kannattaisko kuitenkin odottaa?

Miten häät alkuraskaudessa ovat sujuneet? Muille en tietenkään tässä vaiheessa olisi vielä halukas paljastamaan.

Onko pahoinvointia? Väsymystä? Turvotusta (pukua ajatellen).

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että on typerä kysymys, mut sitä varten nää palstat on ;). Itsehän mä sen kuitenkin päätän.

Ei ehkä vaan ole kovin mukavaa oksentaa häissään, joten kokemuksia tässä nyt lähinnä kaipailen. Mä kun en ole ikinä ollut raskaana, en tiedä milloin pahoinvointi alkaa jos on alkaakseen jne..

ap

Vierailija
2/14 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi pahis jo viikoilla 5-6 (kesti pari kuukautta) joten ei olisi ollut kiva järkätä (huom) ja juhlia häitä siinä tilassa. Plus, jos sulle tulee keskenmeno (mulla oli ekassa raskaudessa viikolla 10), ei oo paljon juhlamieltä. Ilman näitä kokemuksia olisin varmaan itsekin harkinnut raskautta sinun tilanteessasi mutta näillä kokemuksilla nauttisin vain täysillä häämeiningistä ja odottelisin niiden yli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuukautta :( mitä jos alkaa oksettaa alttarilla?

Vierailija
4/14 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin mä vähän ensin ajattelinkin, että odotettaisiin. Malttamattomana kuitenkin ajattelin, että olisi se raskauskin niin ihana asia.

Entäpä jos raskaus olisi aivan alussa? Viikolla 4-5? Mulla meinaan voi pahimmillaan osua kuukautiset hääpäivälle, eikä sekään ole kiva :D.

ap

Vierailija
5/14 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

turposin kesäkuun loppuunmennessä 9kg!!!!!! Siis en lihonut vaan kesällä turvottaa enemmän. Kaiken kaikkiaan sain lisäkiloja yhteensä 12, mutta sormukset yms. täytyi ottaa aluksi pois. Sopivat kyllä taas loppuraskaudessa. En ole normaalisti edes turpoavaa tyyppiä. Lisäksi olin pää pöntössä aika usein, eli hoida ne häät ensin alta pois. Suosittelen lämpimästi.

Vierailija
6/14 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin älä yritä vielä raskautta. Jos häät on sulle tosi tärkeät, niin älä yritä vielä. Jos et halua paljastaa raskautta häissä tai polttareissa, niin älä yritä vielä.

Jos olet malttamaton saamaan lapsen, niin ala jo yrittämään. Jos pelkäät, että raskauden alkaminen kestää, nii ala jo yrittämään. Jos olet valmis muuttamaan hääsuunnitelmia mahdollisen raskauden alkaessa, niin senkuin alat jo yrittämään.

Eli tästä päästään siihen, että jos sinua harmittaa perua tai pienentää häitä raskauspahoinvoinnin vuoksi, niin älä yritä vielä. Mutta jos sinua harmittaa myöhemmin, että odotit häiden vuoksi, niin ala jo yrittämään.

Elämä on valintoja.

Vierailija
7/14 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin raskaana esikoisen aikaan rv17 kun vietimme haitamme, eika kukaan vieraista tajunnut. Tai yksi kaveri kylla vihjaili kun en juonut alkoholia.

Mulla meni haat hyvin, koska alkupahoinvoinneista ei ollut tietoakaan.

Ja voisihan sullakin alkaa pahoinvointi vasta myohemmin, noilla rv7 korvilla.. Mutta kun sita ei voi tietaa.

Sinuna mina alkaisin yrittamaan raskautta HETI. Sen vuoksi koska meille on yritetty kolmatta lasta jo 1,5 vuotta tuloksetta ja olen menattanyt jo uskon etta ikina enaa onnistuukaan joten miksi ette aloittaisi kokeilemaan jo nyt.

Vierailija
8/14 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei ne kuukautisetkaan toisaalta sen parempi vaihtoehto ole hääpäivänä kuin mahdollinen raskauspahoinvointikaan.

Paha olo tulee jo pelkästään kuukautiskivuista.

ap

Vierailija
9/14 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jo pelkästään kun katsoo näitä "raskauden aikana vältettävät ruoka-aineet" listoja antaisi minulle tarpeeksi syytä siihen.

Ja sitten pahoinvointi...

Ja toisaalta alkuraskaudessa on monella pientä vuotoa vaikka kaikki onkin ok....mutta pelotus suuri jos vuotoa osuu omalle kohdalle koska se voi myös merkata keskenmenoa.

Ja ps. itselläni meni 5 vuotta raskautumiseen eli tiedän hyvin elämän realiteetit mutta silti voi sitä yhden kierron odottaa jos se yhdestä kierrosta on kiinni.

Vierailija
10/14 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ala nyt jo yrittämään raskautta. Tuskin kuitenkaan ehdit vielä tulla raskaaksi, joten sit asia oli kohtalon kädessä, että mikä vaiva sulla on vai onko mikään. Eipä tarvi itse päättää.

Vierailija
11/14 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin en tiennyt sitä vielä silloin. Ensimmäisellä yrityskerralla tärppäsi. Kaksi viikkoa häiden jälkeen tein raskaustestin joka näytti plussaa. Saman tien alkoi myös pahoinvointi.

Vierailija
12/14 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisit myöhemmin kommetteja että "oli jo pullat uunissa" ja pakko avioliitto, jos muille myöhemmin selviäisi että olit raskaana.

Vierailija
13/14 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saa sitä mitenkään etukäteen tiedää, joten jos et halua oksentaa häissäsi, niin älä yritä raskautta ennen niitä.

Tiedän, että on typerä kysymys, mut sitä varten nää palstat on ;). Itsehän mä sen kuitenkin päätän.

Ei ehkä vaan ole kovin mukavaa oksentaa häissään, joten kokemuksia tässä nyt lähinnä kaipailen. Mä kun en ole ikinä ollut raskaana, en tiedä milloin pahoinvointi alkaa jos on alkaakseen jne..

ap

Vierailija
14/14 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jättäisin pillerit tms pois, mutta käyttäisin kondomia. Jos on käyttänyt hormoniehkäisyä niin kiertojen tasaantuminen vie mahdollisesti pitkään. Kondomit voi sitten jättää pois vaikka silloin hääyönä :-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme