Taloudellisesti tiukkaa. Lohduta vähän ja kerro miten huonosti teillä menee?
Kommentit (70)
Ja mustikasta ja kanttarelleista saa hyvät rahat, kun myy haluaville, helposti pääsee tienestiin, ja saa ruokarahat.
En minäkään ymmärrä miksi ihmiset eivät osaa hyödyntää niitä. Kannattaa myös opetella leipomaan ja laittamaan ruokaa edullisista raaka-aineista. Köyhä kaverini käy mont kertaa kuussa ulkona syömässä ja itkee sitten loppukuusta kun on rahat loppu.
ettei Suomessa kukaan näänny nälkään, siksi meillä on sosiaalihuolto. Myös kirkot auttavat mikäli tilanne on paha.
Marjojen keräily on eritäin hyvä asia. Jotenkin vaan mietin, että onkohan se tossa tilanteessa se ihan ykkösvaihtoehto? Ei mulla ainakaan tulis mieleen mennä ehdottelee et mee poimimaan marjoja, jos sulla on kaikki asiat jo muuten päin honkia.
ettei Suomessa kukaan näänny nälkään, siksi meillä on sosiaalihuolto. Myös kirkot auttavat mikäli tilanne on paha.
Marjojen keräily on eritäin hyvä asia. Jotenkin vaan mietin, että onkohan se tossa tilanteessa se ihan ykkösvaihtoehto? Ei mulla ainakaan tulis mieleen mennä ehdottelee et mee poimimaan marjoja, jos sulla on kaikki asiat jo muuten päin honkia.
vastaukseni oli ystävällinen ehdotus tässä ketjussa olleeseen viestiin,jossa mainittiin että on vain n. 7,5e loppukuuksi rahaa. Viestissä ei puhuttu mistään muista ongelmista kuin akuutista rahapulasta, joka helpottuu kuun viimeinen päivä.
Eikö tuossa annettu vaan pelkkään akuuttiin raha-/ruokapulaan vinkkiä?
meillä ei mene huonosti. Mies lähti juuri nostamaan viikonloppua varten rahaa 500 € koska meillä lähtee 19.15 kone kohti Kreikkaan :)))
Ja jos käteinen loppuu niin lisää löytyy nostettavaa:)
Lentoliput Kreikkaan maksoi kahdelta 900 euroa, joten jouduin tinkimään hotellista, **-tähden huoneistohotelli, maksaa viikolta vain 295 eur. Samoin ulkona syödään vain kerran päivässä. Rantatuoleja ei vuokrattu vaan ostettiin uimapatjat.
Tai dyykaavanne jonkun kaupan roskiksista pois heitettyä ruokaa?
Tai dyykaavanne jonkun kaupan roskiksista pois heitettyä ruokaa?
Mustikathan ne varmasti ratkaisee ongelmatilanteet :) Mietippä nyt uudestaan.
Jos vaihtoehtona on nälkää näkeminen (lapsiperhe?), niin kyllä voisin dyykata ja lähteä vaikka huvikseni metsään samoilemaan, nautiskelemaan ja keräämään mustikoita.
Nämä ehdotukseni olivat vastaus perheelle, jolla 7,5e rahaa loppukuun ruokiin.
Kukin tyylillään.
Mitä itse ehdottaisit ko. perheelle, oletuksena etteivät voi lainata rahaa?