Taloudellisesti tiukkaa. Lohduta vähän ja kerro miten huonosti teillä menee?
Kommentit (70)
olen äitiyslomalla, minimipäiväraha
miehellä provikkapalkka, mitä vaan 600-2000e nettona/kk,npari viime kuuta alle tonnin
vuokra 750
asumistukea ei saada tai toimeentulotukea ei voi saada kun ei ole opintolainat nostettu eikä niitä kesällä edes voi nostaa (olen opiskelja)
auton korjaus maksoi yllättäen 800e arvioitua enemmän mutta pakko maksaa kun ei saa muuten ajaa ja korjaukset siis jo tehty
ja paremmasta ei tietoa, syksyllä jatkuu opinnot eli tulot LASKEE vaikka alanki tekee vähän töitä
säästetään jo nyt kaikessa mahdollisessa eli vaunut käytettyinä ostettu, käytetään kestovaippoja, syön kahdesti päivässä veteen tehtyä kaurapuuroa...
Yhteiskunta kait katsoo, että sulla oikeus saada rahaa jostain muualta, jos et ole oikeutettu toimeentulotukeen. Periaatteessa siis kenelläkään ei voisi mennä huonommin kuin toimeentulotuen saajalla.
Minulla meni tosi huonosti, koska vuokrani oli enemmän kuin mitä toimeentulotuessa saa olla. Näin ollen kaikki sossusta saamani rahat menivät vuokraan ja ruokaan ja muihin ei jäänyt mitään. Sain diakonissalta ruokaan maksusitoumuksia jonkun kympin. Kävin kirkon ruokajonossa, mutta sillä ruoalla ei voi elää ja elin lähinnä pelkällä leivällä. Huh, onneksi tuo loppui.
heikompiosaisiin eikä parempiosaisiin, että tuntuisi paremmalta. Monesti olen nähnyt, kuullut / lukenut erilaisten asiantuntijoiden suosittelevan tätä.
...sinä, joka ihmettelit toisiin vertaamista.
Siis meillä ei varmaan puolessa vuodessakaan tule noin paljon laskuja...
Meillä joka kuukausi pakollisia laskuja noin 2000 e (vuokra, lainojen lyhennykset, verot, päivähoito, sähkö, puhelin ym.) ja muita laskuja noin 2000 e (ruoka, vaatteet, harrastukset).
tili tuli tänään (n 2200€) kaikki meni laskuihin. Kävin kaupassa ja nyt tilillä 39€
Maanantaina miehelle tulee n100€ jolla pärjätään lapsilisä päivään!!
Tiukkaa on, mutta toivottavasti tämä joskus muuttuu kun miehet opiskelut loppuu...
Niin ja ollaan siis 5 henkinen perhe.
yhteenkään ei ole rahaa. Minulla ulosotossa muutama tonni, olen äitiyslomalla, saan minimi rahan. Nyt tilillä 4€, miehen tili miinuksella. Mies tekee 12-15 tuntista työpäivää että saataisi velat maksettua, eli käytännössä ei nähdä kuin sunnuntaisin.
Sunnuntaina on vauvan ristiäiset eikä minulla ole tarjottavaa eikä rahaa ostaa mitään tarjottavaa.
Neljä lasta, lenkkarit pitäis ostaa vanhimmalle kun liikunnanope urputtaa, jääkaappi tyhjä. Vuokra on onneks maksettu ja äitienpäivälahjaksi sain mummiltani 100 e, jolla saan hankittua ruuat lapsilisien tuloon saakka. Visalla saa hankittua ne lenkkarit just ja just.
Huonosti menee. Elämänilo on täysin kadoksissa. Onneks kohta on kesä ja alkaa ilmainen puistoruokailu.
opintotukea ei enää kesäkuussa, tietenkään, työt pääsee kunnolla aloittamaan vasta silloin. nyt rahaa tilillä 15e ja lisää tulee 26pv.
laskuja maksamatta n. 500 e..... eli miinuksella mennään ja reilusti. Onneks heinäkuussa sit helpottaa, kun saa kunnon ison palkan!
Meillä joka kuukausi pakollisia laskuja noin 2000 e (vuokra, lainojen lyhennykset, verot, päivähoito, sähkö, puhelin ym.) ja muita laskuja noin 2000 e (ruoka, vaatteet, harrastukset).
Enkä laskenut myöskään veroja, koska nehän vähennetään jo ennen kun edes nähdään palkkaa. Enkä laskenut ruokaa, kun ne maksaa samalla kun hakee kaupasta.
t.se joka kysyi miten jollain voi olla 3000e laskuja.
Olen kolmatta kk virkavapaalla, tulot 0. Laskuja on tuossa pinossa 15700 euroa, siis 15 700 euroa!!! Niistä n. 4500 euroa pikavippejä. Vanhimmat laskut on helmikuulta.
46 000 e on menossa ulosottoon, ne on mun pelivelkoja.
Nyt on pe-ilta ja jääkaappi tyhjä, pakkasesta löytyy jotain niin saan kaks muksua viikonlopun ruokittua. Mies tulee huomenillalla, sitten on yks suu lisää.
Maanantaina tulee uusi Visa-korttini niin sitten saadaan sillä ruokaa. maanantaina menee auto korjattavaksi, yks akka ajoi puskuriini parkkipaikalla. Onneksi menee sen piikkiin, meillä autovakuutus luonnollisesti maksamatta. Ja saadaan vuokra-auto vastapuolen piikkiin.
Olen niin tottunut tähän, ettei edes hirvitä....
puhelimeni on tietenkin suljettu, 800 euron lasku maksamatta. Lasku pikavippien ottamisen takia noin iso.
Mies tekee kans 3-4 duunia yötä päivää, mitään ei jää käteen.
Ja virkavapaata ehdin hakea, ennen kuin tilanteemme näin paha. Ja sitten sitä ei suostuttu katkaisemaan, että olisin päässyt töihin.
Siis pelivelkoja 46 000 ym. Minä olen yh opiskelija ja pärjään ihan ok. Ei kyllä leveästi voi elää, mutta lainaa ei ole ollenkaan ja en ole itselle ostanut vaatteita aikoihin, lapsille ostan tarpeelliset ja käytetytkin kelpaavat. Rahat riittää ihan hyvin ruokaan, mikä meillä myös on aika perustavaraa, kuten makaronilaatikko, kanaa ja riisiä, leipää juustoa. Mielestäni meiltä ei puutu mitään ku tähän on kuitenkin tottunut. Mutta kuukaudessa on siis vuokran jälkeen käytettävänä viidelle hengelle 600 euroa. Niin ja siitä menee myös bensoihin, nettiin ja puhelinlaskuun osa. Jonain päivänä meilläkin on varaa elää. Ekan lainan aion ottaa vasta omistusasuntoon.
Meillä 260.000 asuntolainaa unelmiemme asunnosta, joka osoittautui oleva niin homeessa, ettei siellä voi asua. Riita myyjien kanssa päällä, mutta rahojamme ei varmaan nähdä vuosiin, jos sittenkään. Kämppää ei pysty myymään, mutta lainaa ja korkoja pitää maksaa, samaan aikaan kun asua kituutetaan toisessa paikassa vuokralla ja maksellaan lääkäri- lääke- ja juristikuluja tästä sotkusta. Eli ei mene ihan putkeen täälläkään.
Olen kahden lapsen yh ja rahan kanssa on tiukkaa. Olen ns. väliinputoaja, pienet tulot, mutta niin isot kuitenkin, että en esim ole oikeutettu as.tukeen tms. Siksipä asumme kaksiossa, koska en VOI MAKSAA 800 € vuokraa yksin. Kunhan hinnat vähän laskevat on pakko ostaa oma asunto.
Nyt on sen verran tiukkaa, etten pysty katsastamaan auto, ajoaikaa toukokuun loppuun. Mutta meillä on pyörät, niillä päästään liikkumaan pari viikkoa, niin sitten voin katsastaan tuon auton.
miehellä ei rahaa elukkojen ruokalaskuun. Toivottavasti saa vielä velaksi etteivät nälkää kärsi. Mies otti toisen työpaikan että saadaan ruokaa.
Itse olen työtön joka tekee pätkää aina kun löytyy. Minulla astma, ms ja graavi dysplasia. En kykene tällä hetkellä tekemään omaa työtäni. Joudun tekemään vähemmän vaativaa pätkissä. Täysiaikaiseen työhön en kykene.
Lapsen juhlat tulossa, leiriä en kykene maksamaan. Autoon tulossa kallis remontti. Autot välttämättömiä meillä työn ja asuinpaikan sekä sairauteni vuoksi.
Lapset tarvis kaikkea. Lapsia 4
ja ette enää jaksaisi lapsianne hoitaa, lapset otettaisiin huostaan ja se vasta maksaisikin yhteiskunnalle kamalia summia! Miksei lapsiperheiden köyhyyttä voisi ennaltaehkäistä ja lapset voisivat paremmin omien vanhempiensa huomassa? Miksi hallitus ei tee mitään surkeiden sosiaalitukien korjaamiseksi? Miksi ei kouluteta pitkäaikaistyötöntä korkeammalla tuella jne? Miksi köyhälle lapsiperheelle ei anneta ekstratukea?
mutta lama tuli enkä saa mitään uutta työtä. Ilman tuloja ei viitsi enää kauempaa yrittää jatkaa. Nyt siis pitää mennä takaisin samaan paikkaan, ja ahdistaa aivan kuolettavasti.