G: Kuinka pitkä yksisuuntainen työmatka sinulla ja/tai miehelläsi on ja
kuinka kauan se vie ajallisesti?
Itselläni on 23 km yhteen suuntaan ja aikaa menee noin vartti. Miehellä 45 km yhteen suuntaan ja aikaa menee kelistä riippuen n 30-35 min. Ovatko pitkiä vai lyhyitä työmatkoja mielestänne?
Kommentit (28)
miehellä 27km, ajo kestää n. 20-25min
minulla 0km koska olen pph..
Mulla 20 km, miehellä nykyään 5km. Molemmilla menee ehkä vartti matkaan. Mulla vois olla lyhyempi työmatka, mut toisaalta ajan lyhentäminen saattaa olla pks vaikeaa, vaikka matka lyhenisikin. Moniin suuntiin ei pääse kuin 5km meiltä tuossa ajassa.
Ajallisesti minusta teillä lyhyet matkat, sen sijaan esim. bensan kulutuksen takia pitkät matkat.
n.40km, liikenteestä riippuen 30-40min, miehellä tosin vaihtelee vähän, on rakennusalalla...
Miehellä 12 km, ja aikaa menee 15-20 (jopa 25) minuuttia ruuhkasta riippuen.
Aika vaihtelee paljon riippuen siitä meneekö pyörällä vai bussilla ja joutuuko bussia odottamaan. Aikaa menee lyhimmillään vajaa 15 min jos bussi tulee heti, mutta jos joutuu odottamaan niin puolikin tuntia voi mennä. Pyörällä menee 15-20 min (toiseen suuntaan paljon alamäkiä, toiseen suuntaan paljon ylämäkiä).
Minun miehellä on työmatka 10 km ja hän kulkee omalla autolla. Aikaa menee 20 min.
Minulla työmatka n. 8 km ja kuljen ensin kävellen, sitten metrolla, sitten kävellen tai ratikalla. Aikaa menee 35 min.
Ja minusta meillä molemmilla on tosi lyhyet työmatkat. Asiat voisi olla huomattavasti pahemmin.
Ennen oli 30 km/ 20 min ja joskus olen ajanut 49 km/35 min.
Minusta teidän työmatkanne ovat ihan ok pituisia, miehellä ehkä pitkän puoleinen kilometreissä, mutta ajallisesti ihan ok.