Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ne pienet pakasteessa myytävät tuulihatut (makeat) hyviä? Sopiiko yo-juhliin?

Vierailija
13.05.2009 |

.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai kova homma? Tuulihatut on yksi helpoimmista leivonnaisista! :D

Just, otapa pitopalvelu, jos ei edes YO-juhlien järkkäily onnistu.

Itse teen osan tarjottavista (esim. kuivakakut, pikkuleivät) etukäteen pakastimeen, tuulihatut paistan edell. iltana ja täytän juhlapäivän aamuna...ei ole kovin vaikeaa, kun perhe osallistuu siivoukseen, mies hakee maljakot (ja koristekukat jos halutaan kukkia esim. kahvipöytään) ja pesen wc:t edell. pvänä ja juuri ennen juhlien alkua vien kaikki roskat, vaihdan wc:n pyyhkeet yms. pikkusälää. Ja hyvin jää laittautumiseen aikaa ja juhlatunnelman fiilistelyyn. Se on kaikki vaan organisaatiosta kiinni!!!

Meillä kun tulee "sukujuhliin" sen sata ihmistä, niin jo huonekalujen raivaamisessa niin että saadaan tuoleja tarpeeksi leviteltyä (vaikka eivät yhtä aikaa kaikki tulekaan!) menee sen verran ettei auta tuulihattuja aamulla täytellä ja "perhe siivoaa" sillä aikaa ;D

Vierailija
22/34 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun olin kondiittorikoulutuksessa niin siellä oli yksi mies joka ei onnistunut tekemään tuulihattuja vaikka yritti monta kertaa. Tuulihatut eivät nousseet ja olivat littanoita, roskiin menivät.

Ne tekee jotka osaa ja haluaa kaiken itse, tähän joukkoon minä kuulun. En arvostele jos joku toimii toisin. Kenenkään ei tässä maailmassa tarvitse kaikkea osata, jonkun toisen helppo homma on minulle vaikea ja toisinpäin.

Ei meille ammattilaisille olisi mitään käyttöä jos kaikki tekisivät juhlatarjottavat itse. On ihmisiä jotka haluaa jotain erikoista ja uniikkia juhliinsa, itse teen teemakakkuja tilauksesta juhliin ja uskon että ne muistetaan pitkään juhlien jälkeen. Sain juuri sähköpostiini kuvia onnistuneista juhlista joiden tarjottavia oli kehuttu ja vieraatkin oli niistä kuvia ottaneet.

Monesti kommentit ovat sitä luokkaa ettei tuota raaski syödä - silloin tiedän onnistuneeni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on todella hyviä, vähän liiankin koska meillä lapset söisivät vaikka kuinka paljon. Ainakin Pirkka-tuulihatut pakastealtaasta. voi ihan hyvin tarjoillalakkiaisissa, sopivia pikkumakeita. Ei kannata itse tehdä.

Vierailija
24/34 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee itsetehtyjä savulohitäytteellä NAM

Vierailija
25/34 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahdessa kattauksessa. Astiat vuokrasin Martoilta (meillä yhtenäiset vain n. parille tusinalle) halvalla! Siivous on ulkoistettu koska meidän oma aika menee täysin uuden talon ja pihan viimeistelyyn, syötävät tehdän koko perheen voimin. Yksi tyttäristä ja miniä ammattilaisina apuna. Harmi vaan kun tarjottavien teko menee viimehetkiin - en osaa tarjota esim suolaista piirasta pakkasesta pöytään vaan kaiken täytyisi olla suoraan uunista. PItkin hampain teen edellisenä päivänä kun on pakko! Kakut sentään paranee kun tehdään päivää ennen.

Vierailija
26/34 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua naurattaa nuo nykyajan "superäidit", joitten mielestä ihan kaikki pitää tehdä itse. Jos satut joskus ostamaan jotain valmista tai puolivalmista, leimataan heti uusavuttomaksi :)

Teen joka päivä ruuan pöytään salaatteineen ja raasteineen. Leivon myös kakkuja, sämpylöitä, pullia ja karjalanpiirakoita. Kai tämäkin äiti kuitenkin on uusavuton, kun joskus ostaa pakastealtaasta tuulihattuja, jäätelöä ja saatanpa hakea kotipizzasta viikonloppueväätkin, vaikka eihän se iso homma olisi tehdä pizzaa itse :)

Ei siinä mitään.. kukin tavallaan.. mutta muistakaa, että myös makeiset voi tehdä kotona itse.. seuraavan kerran, kun lapsenne kinuavat karkkihyllyllä tikkareita.

Näin alkuperäisen kysymyksen vierestä ;)

Vierailija
27/34 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä ovat, mun mielestä parhaita hiukan viileinä...eli älä anna sulaa ihan mahdottomia aikoja....lämpimässä ollessa täyte ei ole enää niin hyvää. Tai se on mun mielipide, kantsii ostaa paketti ja testata.

Vierailija
28/34 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koristeeksi voisi laittaa tomusokeria tai raitoja esim. valkosuklaasta.

Vierailija
29/34 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin lämpimästi suositella...meillä ollut kaikkien kolmen pojat ristiäisissä. Kantsii ehkä vähän koristella ja ei liian aikaisin huoneen lämpöön. Siihen hintaan EI TODELLAKAAN kannata tehdä itse, mutta haeppa tosiaan yks pakkaus "maisteltavaksi" teille kotiin, niin tiedät paremmin ja halpoja siis ovat.

Vierailija
30/34 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei saa multa aplodeja!

Juhla-aamuna meillä laittaudutaan ja lähdetään lakkiasjuhliin koulun vuokraamaan juhlasaliin.

Hauskoja juhlia meille kaikille!

-ap-

Vierailija
31/34 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maistuvat kyllä varmasti juhlissakin, mutta itselläni ei tulisi mieleen tarjota niitä yo-juhlissa. Enemmänkin ne ovat spontaaneja nameja arkeen.

Vierailija
32/34 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka kertoo tuuulihattuje paistamis lämmön uunisa

Vierailija
33/34 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniiseen astiaan tarjolle suolakinuski tuulihattuja ja tavallisia sekaisin. Joukkoon marjoja vaikka mansikoita ja vadelmia. Nättiä ja hyvää

Vierailija
34/34 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko mielesi hyväksi, kun ilkeilit?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi