Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

APUA! Maidontulo loppui toisesta rinnasta!!

Vierailija
01.07.2009 |

Vauva nyt 1 kk ja maitoa tullut tähän asti tosi hyvin. Nyt yhtäkkiä toisesta rinnasta ei tule maitoa, on kuppikoon pienempi kuin toinen rinta, ja vauvan imiessä ei enää tule "herumisefektiä" siitä rinnasta. Kuulen että vauva ei niele imiessään sitä rintaa, ja on 10 min päästä syötöstä taas nälkäinen.

Onko tämä nyt jotenkin peruuttamatonta vai voikohan maidontulo alkaa uudelleen? Esikoisen imetys meni ilman mitään ongelmia.

Voikohan maidontuloon vaikuttaa se että olen viime päivinä ollut ahdistunut ja stressaantunut, lähinnä sen takia että mies on paljon poissa kotoa ja minulla on sellainen olo etten pärjää yksin. Voiko sellainen vaikuttaa maidontuloon?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile hieroa rintaa lämpimässä suihkussa, jos se auttais. Ja muistathan juoda paljon vettä, joka imetyksen jälkeen.

Vierailija
2/8 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ahdistuneella mielellä. Itselläni ainakin vaikutti. Kun rentouduin ja rauhoituin (=uskoin että kaikki selviää, imetys onnistuu ja vauva voi hyvin) maitoa alkoi tulla valumalla.

MUTTA. Minulla kävi ihan samalla lailla kun poika oli 9kk ikäinen. Eli toisesta rinnasta loppui maidon tulo.

Jo raskausaikana toinen rinta turposi toista enemmän, ja synnytyksen jälkeen toisessa rinnassa tuntui enemmän turvonneita maitorauhasia kuin toisessa. Imettäessä toinen rinta saattoi valuttaa maidonkerääjään niin paljon maitoa, että se tulvi hetkessä yli. Toisesta rinnasta valui hädin tuskin 20ml. Alusta alkaen poika söi mieluummin siitä "paremmasta tissistä".

Kun poika oli 9kk, hän kieltäytyi täysin syömästä tuota "huonompaa rintaa" josta ei vaan kertakaikkiaan saanut enää mitään irti vaikka kuinka imi. Minä aina sitkeästi yritin ensin imettää siitä huonosta rinnasta, mutta vaikka poika imi ja imi niin mitään ei tullut. Nyt lapsi on 1v.2kk ja nyt on siis monta kuukautta jo syönyt vain toista rintaa. Pelottaa ihan miltä rinta näyttää imetyksen loputtua, mutta toisaalta sillä nyt ei ole niin väliä... :)

Sinun tapauksessasi tietty on kurjempaa, kun lapsi on noin pieni vielä... ELi tärkeämpää olisi että maitoa tulisi tarpeeksi. Minä kyllä ottaisin asian neuvolassa puheeksi, ehkä th osaa auttaa.

Tsemiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä lähtien olen imettänyt vaan toisella rinnalla, vauva nyt 8kk. Toinen rinta suorastaan tulvii ja toinen on ihan hyödytön. Voit vaan kuvitella miten eriparinen etuvarustukseni on! Ei ole juurikaan asiaa bikineissä rannalle tänä kesänä, topissakaan ei kehtaa liikkua yleisellä paikalla jollei vauva ole juuri syönyt tissiä "tyhjäksi".

Mutta en ota stressiä, pääasia on että lapsi voi hyvin :)Kaipa nuo tissit joskus palautuu vähän tasapainoisemmiksi ja onneksi on push upit sun muut joilla voi vähän "huiputtaa".

Vierailija
4/8 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisko sitä heikompaa rintaa päinvastoin aktivoida?

Mää en tajua miten nää asiat on ihan ihme asioita: jos laihtuu niin ihmettelee miksi imetys ei onnistu?

Tai jos imetys takkuaa niin sen annetaan kuihtua kokoon?

Kun rintaa käytetään, se antaa maitoa.

Itsellä maitoa antavat rinnat on ihan lättyset jokka ei näytä että niistä tulis maitoa. Varmaan tarttis lopettaa imetys? :D

Juo, varsinkin helteellä +2 litraa, imetä (varsinkin laiskasta rinnasta), tsekkaa imetysasentosi ja koita relata.

Mihin sää miestä tarttet? Pärjäät kyllä ihan hyvin.

Vierailija
5/8 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi saada maidontuotannon alkamaan uudestaan.

Itse imetin öisin vain toisesta rinnasta ja pikkuhiljaa päivisinkin imetys lipsui tämän rinnan puolelle kun siitä oli jotenkin helpompi imettää. Yhtäkkiä huomasin että toinen rinta näytti ja tuntui tyhjältä, eikä vauva sitä imiessään niellyt enää maitoa. Puristamalla tätä kyseistä rintaa sai muutaman pisaran ulos, mutta siinä se.

Aloitin korjausliikkeen ja imetin aina ensin tyhjästä rinnasta tai sitten imetin ensin toisesta ja annoin sitten olla tyhjällä rinnalla niin kauan kun vauva siinä jaksoi olla ja imeä. Lisäksi kiinnitin huomiota veden juontiin, siihen että söin riittävästi ja join kotikaljaa lasillisen tai pari päivässä. Parin päivän päästä rinnasta tuli taas maitoa ja nyt sitä tulee jo aika lailla se normaali määrä. :) En tiedä vaikuttaako nopeaan maidon erityksen palautumiseen myös se että olen sellainen suihkutissi, jolta maitoa on tullut hyvin.

Tsemppiä imettelyihin kaikille.

Vierailija
6/8 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi saada maidontuotannon alkamaan uudestaan.

Itse imetin öisin vain toisesta rinnasta ja pikkuhiljaa päivisinkin imetys lipsui tämän rinnan puolelle kun siitä oli jotenkin helpompi imettää. Yhtäkkiä huomasin että toinen rinta näytti ja tuntui tyhjältä, eikä vauva sitä imiessään niellyt enää maitoa. Puristamalla tätä kyseistä rintaa sai muutaman pisaran ulos, mutta siinä se.

Aloitin korjausliikkeen ja imetin aina ensin tyhjästä rinnasta tai sitten imetin ensin toisesta ja annoin sitten olla tyhjällä rinnalla niin kauan kun vauva siinä jaksoi olla ja imeä. Lisäksi kiinnitin huomiota veden juontiin, siihen että söin riittävästi ja join kotikaljaa lasillisen tai pari päivässä. Parin päivän päästä rinnasta tuli taas maitoa ja nyt sitä tulee jo aika lailla se normaali määrä. :) En tiedä vaikuttaako nopeaan maidon erityksen palautumiseen myös se että olen sellainen suihkutissi, jolta maitoa on tullut hyvin.

Tsemppiä imettelyihin kaikille.

Vauva on nyt jo aika iso eikä varmaan juo enää rintamaitoa.

Aloitus vuodelta 2009...

Vierailija
7/8 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäyksenä äskeiseen; Tiedän, että on vanha ketju, mutta vastailin nyt kuitenkin jos joku tätä vaikka joskus lukee ja etsii apua kyseiseen ongelmaan.

Itse ainakin etsin heti kun huomasin ettei toisesta rinnasta tullut maitoa ja oli hyvä että tiesi ettei ole ainoa jolle on niin käynyt ja että maidontuotannon voi saada käynnistymään uudestaan. :)

Vierailija
8/8 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen imettänyt kolme lastani noin vuoden ikään vain yhdellä rinnalla, sillä toisesta ei alun jälkeen tullutkaan paljon mitään.

Hyvin onnistui ja ongelmia ei ollut,kun en ongelmaa asiasta viitsinyt tehdä. Nyt viimeisen imetyksen lopettamisesta on jo yli kymmenen vuotta ja rinnat ovat oikein nätit ja sopusuhtaiset. Ovat olleet jo kauan, eli toispuolinen imetys ei vaikuttanut niihin edes sillä tavoin enempää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän