Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ne pienet pakasteessa myytävät tuulihatut (makeat) hyviä? Sopiiko yo-juhliin?

Vierailija
13.05.2009 |

.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maistuvat kyllä varmasti juhlissakin, mutta itselläni ei tulisi mieleen tarjota niitä yo-juhlissa. Enemmänkin ne ovat spontaaneja nameja arkeen.

Vierailija
2/34 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yo-juhliin. Toki jokainen juhlii siten, miten tykkää ja tarjoaa sitä, minkä hyväksi kokee. En siis tarkoita, että siinä olisi jotain pahaa. Itse en niitä tarjoaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis tykkään makeasta, mutta nuo oli liikaa!

Vierailija
4/34 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusavuttomat!

Vierailija
5/34 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan loistavia :-). Ei todellakaan niitä kannata alkaa itse väsäämään. Kyllä siinä muussa tarjoilussa riittää puuhaa yllin kyllin...

Vierailija
6/34 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuulihatut on namia!

Vierailija
7/34 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei uskoisi pakaste tuotteeksi. Mulla jäi ekalla kerralla suu auki kun olin niitä syönyt ja paljastuivat pakaste tuotteeksi.

Yo juhliin sopii oikein hyvin

Vierailija
8/34 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kyllä muista, olivatko Lidlin vai jonkun muun kaupan. Mutta hyviä olivat ja sopivat yo-juhliin. Maista ihmeessä, niin tiedät paremmin.. Ei se yksi paketti paljoa maksa.

Vierailija
9/34 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko niitä enää. Olen ostellut niitä muutamaan kertaan vuosia sitten. Ihan huippuja!

Vierailija
10/34 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette tee itse? Ei se kuulkaa paljoa vaadi: voita, jauhoja ja kiehuvaa vettä ja kanamunaa, ei voi olla oikeesti noin vaikeeta...

...uusavuttomat...

Vierailija
11/34 |
13.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette tee itse? Ei se kuulkaa paljoa vaadi: voita, jauhoja ja kiehuvaa vettä ja kanamunaa, ei voi olla oikeesti noin vaikeeta...

...uusavuttomat...

Kaikkea ei nykyään tarvitse tehdä itse. tuulihatuissa on aika kova homma. Ja nämä valmiit on tosi hyviä ja halpoja myös. Kyllä juhlien järjestämisessä on muutenkin hommaa.

Vierailija
12/34 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai kova homma? Tuulihatut on yksi helpoimmista leivonnaisista! :D

Just, otapa pitopalvelu, jos ei edes YO-juhlien järkkäily onnistu.

Itse teen osan tarjottavista (esim. kuivakakut, pikkuleivät) etukäteen pakastimeen, tuulihatut paistan edell. iltana ja täytän juhlapäivän aamuna...ei ole kovin vaikeaa, kun perhe osallistuu siivoukseen, mies hakee maljakot (ja koristekukat jos halutaan kukkia esim. kahvipöytään) ja pesen wc:t edell. pvänä ja juuri ennen juhlien alkua vien kaikki roskat, vaihdan wc:n pyyhkeet yms. pikkusälää. Ja hyvin jää laittautumiseen aikaa ja juhlatunnelman fiilistelyyn. Se on kaikki vaan organisaatiosta kiinni!!!

Vierailija
13/34 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen lähes kaiken useinmiten itse mutta olen yllättynyt todella paljon kun moni tuntemani kokki/emäntä (jolla on kokkailu-/leivontataidot todella hyvin hallussa) on sanonut suoraan että tyhmä on se joka ei käytä esim. kaupasta saatavia hyviä puolivalmisteita tai kokonaan valmiita tuotteita hyväksi. Pitää vaan tietää mitkä tuotteet ovat hyviä ja mitkä huonoja.

Ps. itse kyllä syön yhtä mielelläni hyviä pitopalvelun laittamia ruokia esim. yo-juhlissa kuin hyviä itsetehtyjä tarjoomuksia. Mielestäni ei ole minkäänlaista itseisarvoa siinä onko joku väkertänyt tarjoomukset itse vai onko ne tilattu jostain. Pääasia että ruoat maistuvat. Toisaalta ymmärrän tavallaan että jonkun muun täytyy päteä sillä 100% omatekoisella ruoalla jos ei ole muuta jolla kokisi itsensä tarpeelliseksi ja hyväksi.

Vierailija
14/34 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirkkatuuli hatut joissa sisäsllä sitä valkoista kermaa/jätskiä ovat ihania!!!

Vierailija
15/34 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä olivat aika teollisen makuisia, olen tosin maistanut vaan yhtä laatua, en muista merkkiä...

Vierailija
16/34 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele kuitenkaan tekemään itse, jos ei ole mikään jauhopeukalo. Tuulihatut vaativat tietyn rakenteen, joten tekeminen ei todellakaan ole yhtä helppoa kuin esim. pullan leipominen. No, itse en kyllä onnistu leipomaan edes hyvää pullaa. Olen uusavuton, aion kyllä opetella laspeni takia leipomaan edes jotain, meillä kun lapsuudenkodissa äiti leipoi paljon meidän lasten kanssa ja se oli kivaa yhdessätekemistä. Eipä vaan opit tarttuneet...

Vierailija
17/34 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Pirkan ja Lidlistä ostetut on tosi hyviä.

Vierailija
18/34 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan se ja sama onko joku tehnyt jo viikkoa aikaisemmin ihan itse kuivakakut pakkaseen ja tuulihatut väkertänyt edellisenä päivänä. En minäkään koe mitenkään erityisen hienona sitä että ihan itse on tehty kaikki tarjottavat ruoat. Kiva jos näin on mutta so what? Ennemminkin tulee sellainen fiilis että jos tarjottavat ruoat on tilattu pitopalvelulta niin tilaisuutta pidetään sen verran arvokkaana että siihen on haluttu satsata vähän normaalia enemmän rahaa kun on tilattu ruoat eikä tehty itse.

Ihan vain minun mielipiteeni...en ole koskaan ymmärtänyt miksi joku nyrpistäisi nenäänsä catering -ruokien vuoksi. Ja kun yo-menuista tuli puhe niin minä ainakin osallistuisin enemmän kuin mielelläni yo-juhliin jossa olisi tällainen tarjoilu: http://www.krullacatering.fi/fi/menut/ylioppilasjuhliin-2009/ylioppilas… Nam!

Vierailija
19/34 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivous on ulkoistettu myös. Mielummin olen käyttänyt sen juhlapäivän aamun kampaajalla ja meikkaajalla olemiseen, kun vessan siivoukseen ja tuulihattujen täyttämiseen.

Vierailija
20/34 |
14.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirkan tuulihatuille :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi